• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
یکشنبه 5 اردیبهشت 1400
کد مطلب : 129044
+
-

نکته بازی/خب بگو خیلی مهم است


سپاهان، نساجی را برده و با یک بازی بیشتر نسبت به پرسپولیس، به صدر جدول لیگ برتر رسیده است. این مسئله کورس قهرمانی بین سرخپوشان پایتخت و طلایی‌پوشان اصفهان را داغ کرده است. جالب‌تر اینکه در بازگشت پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا این دو تیم باید با هم بازی کنند. در این شرایط مسلما رویارویی آنها واجد حساسیت مضاعف خواهد شد. به همین‌خاطر هم حسین چرخابی، پیشکسوت خوب فوتبال اصفهان در توصیف حساسیت این بازی دچار اغراق شده و گفته: «این مسابقه 12امتیاز دارد!» اخوی 3امتیاز، نهایتا برای تیم‌های همسایه در جدول 6امتیاز؛ این 12امتیاز را از کجا آوردی؟ با افزایش کتره‌ای اعداد که نمی‌شود حساس‌نمایی کرد. مثل امیرخان قلعه‌نویی که گفته بود: «اگر پنالتی ما گل می‌شد شرایط 360درجه فرق می‌کرد!»

ستاد رد شکایات النصر
به‌نظر می‌رسد نام کنفدراسیون فوتبال آسیا باید به ستاد رد شکایات النصر عربستان تغییر کند. یعنی یکی از رایج‌ترین اخباری که هر روز در رسانه‌های ورزشی منتشر می‌شود مربوط به این است که AFC شکایت النصر از فلان باشگاه ایرانی را رد کرده است. فصل گذشته سوزن باشگاه عربستانی روی پرسپولیس گیر کرده بود و تا مدت‌ها بعد از فینال لیگ قهرمانان هم شکایات این تیم طرح و رد می‌شد. حالا هم گویا قرار است همین داستان با فولاد تکرار شود. بعد از بازی رفت النصر و فولاد، باشگاه عربستانی به اتهام «برخورد ملایم داور با بازیکنان تیم ایرانی» به کنفدراسیون شکایت کرد که طبیعتا به جایی نرسید. حالا درست است کارهای AFC خیلی حساب و کتاب ندارد، اما نه انصافا در حد رسیدگی به چنین شکایتی!

مگر قرار نبود وزیر با وزیر حرف بزند؟
بین 2 بازی رفت و برگشت فولاد خوزستان با النصر عربستان، شاهد درگیری لفظی بین سرمربی تیم عربستانی و مدیرعامل باشگاه ایرانی بودیم. مائو منزس حرف‌هایی در مورد وقت‌کشی فولادی‌ها زده بود که به مذاق آذری خوش نیامد و او به شکلی تند جواب سرمربی حریف را داد. فقط خواستیم یادآوری کنیم 22تیرماه پارسال زمانی که ساکت الهامی، سرمربی وقت تراکتور مصاحبه‌ای در مورد فولاد انجام داده بود، آذری در واکنش به این موضوع گفت: «الهامی در جایگاه فنی است و جایگاه من مدیریتی است. به همین علت پاسخ او را نمی‌دهم. معتقدم وزیر با وزیر، سفیر با سفیر!» الان ساکت الهامی سفیر است، اما مندز چون خارجی است و کلاس دارد، وزیر به‌حساب می‌آید؟ از این به بعد موقع گرفتن ژست حرفه‌ای، یاد حافظه رسانه‌ها هم باشید!


 

این خبر را به اشتراک بگذارید