• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 25 فروردین 1400
کد مطلب : 128202
+
-

رمضان با محور نشاط در شهر

شهرداری تهران در ‌ماه مبارک رمضان برنامه‌های «برآستان جانان» را با رویکرد معنوی و افزایش نشاط شهروندی اجرا می‌کند


رمضان ‌ماه خودسازی و‌ ماه تزکیه روح و جان است و همچنین می‌تواند فرصتی برای طراوت‌بخشی به شهر باشد. از این‌رو متولیان فرهنگی شهرداری تهران در راستای ایجاد نشاط اجتماعی برنامه‌های ویژه‌ای با عنوان «بر آستان جانان» با شعارهای «رمضان،‌ماه همدلی» و «به وقت خدا» پیش‌بینی کرده‌اند. محمدرضا جوادی یگانه، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از برنامه‌های گسترده این معاونت خبر داد و گفت که اولویت شهرداری تهران بر مبنای تمرکززدایی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است. او ادامه داد: «اهداف اصلی شهرداری تهران از برگزاری این برنامه‌ها، توسعه و ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی، توجه به تنوع قومی و فرهنگی موجود در بافت جمعیتی ساکن در مناطق شهر تهران، افزایش حس همدلی و توجه ویژه به آسیب‌دیدگان از بحران کرونا، ایجاد روحیه نشاط و شادابی و امید در شهروندان است.» سیدعلیرضا فاطمیان‌پور، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران هم با اشاره به 29عنوان برنامه این سازمان که با رویکرد معنوی و فرهنگی اجرا می‌شوند، گفت که به‌دلیل شرایط کرونایی اغلب برنامه‌ها به‌صورت مجازی و برخی هم با رعایت پروتکل‌های ستاد مقابله با کرونا اجرا می‌شوند. او ادامه داد: «سعی کردیم در برنامه‌ها، خواسته و سلایق گروه‌های سنی مختلف را مدنظر قرار دهیم تا بتوانیم هر چند اندک در‌ ماه مهمانی خدا زمینه نشاط اجتماعی را برای شهروندان فراهم کنیم.»

   پویش مشارکت نیکوکاران
رمضان امسال پویش‌هایی با مشارکت نیکوکاران و در راستای خدمت‌رسانی به روزه‌داران‌راه‌اندازی شده‌اند. تهیه و توزیع بسته‌های افطاری ساده و بهداشتی از طریق پویش «افطاری ساده» و آماده‌سازی‌ وعده سحری و توزیع آن میان کارکنان خدماتی مانند پاکبانان هم با پویش «رهروان سحر» انجام می‌شود. پویش‌های «اطعام کریمانه» و «نذر سردار» با هدف تأمین غذای نیازمندان راه‌اندازی شده‌اند و از طریق پویش «بچه‌های ایران» خدمات فرهنگی و هنری به کودکان مناطق کم‌برخوردار ارائه می‌شود. از طریق پویش «یکشنبه‌های علوی» هم کلمات قصار حضرت امیر(ع) ذکر شده در نهج‌البلاغه را به شهروندان بیان می‌کنیم.

   برنامه‌های خاص
برنامه «مهرآیین» برای تجلیل از خانواده معظم شهدا، دوره آموزشی مفاهیم قرآنی«پرتو آسمانی»، انتشار آلبوم موسیقی و مناجات «شهر خدا»، تولید و انتشار کلیپ «فازمترمدیا» با موضوع قرآن و نماز، تولید و انتشار کلیپ «خط ویژه» به مناسبت عید سعید فطر، تولید مجموعه‌کلیپ‌های بی‌کلام «نانو مترو» و پخش آن در نمایشگرهای متروی تهران، تولید و انتشار ویدئوکلیپ «کریمانه» به مناسبت سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع)، تولید و انتشار نماهنگ «کودکانه» به مناسبت عید سعید فطر و تولید و انتشار کلیپ‌های «چند کلام عاشقانه» با بهره‌گیری از صحیفه سجادیه، دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری در‌ماه مبارک رمضان هستند.

   برنامه‌های فرهنگی متروی تهران
ایستگاه‌های مترو در‌ماه مهمانی خدا میزبان برنامه‌های رمضانی هستند. طراحی و نصب کتیبه‌های فرهنگی با عنوان «قرآن، کتاب زندگی»، برپایی نمایشگاه عکس و پوستر در گذرگاه‌های فرهنگی با عنوان «نمایشگاه قرآنی» و «جشنواره قرآنی»، پخش کلیپ‌های ویژه این‌ماه از کلیه نمایشگرهای ایستگاه‌های مترو و فضای مجازی، برپایی پایگاه مشاوره مذهبی با عنوان «نسیم بهشت» با هدف پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی و مذهبی، در ایستگاهای منتخب مترو برگزار می‌شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید