• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 25 فروردین 1400
کد مطلب : 128170
+
-

آماربازی


177
نفت مسجدسلیمان با هدایت محمود فکری توانست سپاهان را در اصفهان متوقف کند و باعث خوشحالی رقبای این تیم در صدر جدول شود. جالب است بدانید سپاهان تا پیش از این مسابقه، فقط در یک بازی موفق به گلزنی نشده بود و کلین‌شیت نفت مسجدسلیمان مقابل این تیم دومین کلین‌شیت این فصل یک تیم در مقابل شاگردان نویدکیا است. تا پیش از هفته بیستم، سپاهان فقط در مقابل پرسپولیس موفق به گلزنی نشده بود که آن بازی در ورزشگاه آزادی بدون گل مساوی به پایان رسید. حتی خود فکری هم پیش از این با استقلال مقابل سپاهان نتوانسته بود دروازه تیمش را بسته نگه دارد و 2بر صفر شکست خورده بود. سپاهان حالا 177دقیقه است گل نزده؛ طولانی‎ترین زمانی که این تیم در لیگ جاری در حسرت گل مانده است.

315
 درست در همان روزی که سپاهان در گل نزدن رکورد خودش را شکست، در گل نخوردن هم از رکورد قبلی‌اش عبور کرد. زردپوشان اصفهانی که در ابتدای فصل گل‌های زیادی دریافت می‌کردند حالا چند هفته‌ای است که راه گل نخوردن را هم یاد گرفته‌اند. آنها طی 6بازی اخیر فقط یک‌بار دروازه‌شان باز شده که آن هم در جریان برد 6 بر یک مقابل آلومینیوم اراک بوده است. پیش از گلی که آلومینیوم وارد دروازه سپاهان کرد، زردها 235دقیقه گل نخورده بودند. بعد از این گل هم سپاهان دوباره گل نخوردن را آغاز کرد و حالا 315دقیقه است زردها گلی دریافت نکرده‌اند. این نخستین‌بار در فصل جاری است که شاگردان نویدکیا 3کلین‌شیت متوالی برای خودشان ثبت می‌کنند. سپاهان طی 5بازی در نیم‌فصل دوم یک گل خورده درحالی‌که نیم‌فصل اول در همین 5بازی 7گل خورده بود.

06
 توقف مقابل نفت مسجدسلیمان باعث شد سپاهان در شکستن رکورد پرسپولیس ناکام بماند. سپاهان بعد از 6پیروزی متوالی مقابل نفت قرار گرفته بود، درحالی‌که پرسپولیس هم پیش‌تر بعد از 6پیروزی متوالی به نفت آبادان امتیاز داده بود. اگر اصفهانی‌ها بر نفت مسجدسلیمان پیروز می‌شدند نخستین تیم فصل جاری بودند که به 7برد متوالی می‌رسید. اما این اتفاق رخ نداد و همانند پرسپولیس که مقابل نفت آبادان بدون گل متوقف شده بود، آنها هم مقابل یک نفت دیگر از خوزستان متوقف شدند. حالا 2 تیم که با امتیاز مساوی در صدر قرار دارند رکورد بردهای متوالی را هم به‌طور مشترک در اختیار گرفته‌اند. سپاهان در شکست‌ناپذیری هم به رکورد 7بازی رسید، درحالی‌که پرسپولیس 10بازی است شکست نخورده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید