• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
چهار شنبه 25 فروردین 1400
کد مطلب : 128164
+
-

امجدیه / نوبت واکسن المپیکی‌ها شد

محسن محمود  صفری - خبرنگار

پس از واکسینه شدن ورزشکاران پارالمپیکی حالا نوبت به المپیکی‌ها رسیده است. روز گذشته ورزشکاران المپیکی در رشته‌های تکواندو، شمشیربازی و کاراته نخستین دوز واکسن چینی را دریافت کردند. قرار است کشتی‌گیران آزاد و فرنگی که تعداشان 11نفر است طی روزهای آینده برای دریافت واکسن مراجعه کنند. تا به حال ایران ۵۷سهمیه المپیک را کسب کرده ولی مجموع کاروان ایران با حضور مربیان و سرپرستان بیش از ۱۰۰نفر می‌شود. در مرحله واکسینه کردن ورزشکاران پارالمپیکی چند نفری به‌دلیل حساسیت به واکسن حاضر به دریافت واکسن نشدند. باید دید از بین المپیکی‌ها چه کسانی واکسن چینی را نخواهند زد.

کار آسان فرنگی‌کاران در آسیا
مسابقات قهرمانی آسیا در رشته کشتی فرنگی آغاز شده و در روز اول مسابقات از 5کشتی‌گیر ایران که روی تشک رفتند 4کشتی‌گیر راهی دیدار نهایی شدند و یک کشتی‌گیر هم به دیدار رده‌بندی رفت. شاگردان محمد بنا سال گذشته در دهلی به راحتی قهرمان آسیا شدند و به‌نظر می‌رسد امسال در قزاقستان هم کار سختی ندارند. درست است که محمد بنا همراه تیمش در قزاقستان حضور دارد ولی چه‌کسی است که نداند بنا تمام فکرش کسب سهمیه المپیک در وزن ۸۷کیلوگرم است. مسابقات کسب سهمیه اواسط اردیبهشت‌ماه در بلغارستان برگزار خواهد شد و این آخرین فرصت برای کسب سهمیه المپیک محسوب می‌شود‌.

جدایی هادی ساعی از تیم ملی تکواندو 
هادی ساعی که به‌عنوان مدیر فنی با تیم ملی تکواندو همکاری می‌کرد، اعلام کرد 3ماه است با فدراسیون تکواندو قطع همکاری کرده است. ساعی و فدراسیون تکواندو از مدت‌ها قبل روابط حسنه‌ای نداشتند و سر ماجرای درگیری در مسابقات لیگ، ساعی در کمیته انضباطی فدراسیون با حکم محرومیت هم مواجه شد. تا اینکه پرافتخارترین المپیکی ایران با کسب 2طلا و یک برنز اعلام کرد دیگر در پست مدیر فنی تیم ملی باقی نخواهد ماند. شاید ماندن هادی ساعی در فدراسیون بیش از رفتنش به سود تکواندو بود. آن هم در فاصله کمتر از 4ماه به المپیک که می‌توانست قوت قلبی برای ملی‌پوشان باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید