• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 25 فروردین 1400
کد مطلب : 128169
+
-

بفرمایید فرهادخان!

یادآوری اظهارنظر 19/9/99به سرمربی استقلال این گوی و این میدان

بفرمایید فرهادخان!

بهروز رسایلی- خبر‌نگار

استقلال برای حضور در مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در عربستان مستقر شده، خوشبختانه تمام تست‌های کرونا منفی بوده و همه‌‌چیز آماده است تا آبی‌ها کارشان را از بامداد جمعه با حضور مقابل الاهلی عربستان آغاز کنند. در این میان فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال هم فرصت دارد تا برای نخستین بار بخت خودش را در مسیر کسب ستاره سوم با استقلال بیازماید. فصل گذشته هدایت آبی‌پوشان در لیگ قهرمانان آسیا برعهده مجید نامجومطلق گذاشته شد، اما حالا مجیدی فرصت دارد از نقطه صفر این تورنمنت کار را دست بگیرد و هر طور می‌خواهد پیش برود.

   4‌ماه پیش چه گفت؟
طبیعتا پیش از نخستین بازی مرحله گروهی اصلا زمان مناسبی برای حرف زدن در مورد قهرمانی و اینطور چیزها نیست، اما چه کنیم که خود فرهاد مجیدی توقعات‌مان را بالا برده است. فصل گذشته بین او و احمد سعادتمند، مدیرعامل وقت استقلال درگیری شدیدی به‌وجود آمد. به‌دنبال این اتفاق مجیدی بعد از شکست در فینال جام حذفی برابر تراکتور از تیم کنار گذاشته شد و مجید نامجومطلق هدایت استقلال را در لیگ قهرمانان آسیا برعهده گرفت. استقلال در مرحله یک‌هشتم نهایی از این مسابقات اوت شد، اما پرسپولیس به فینال رسید. در شرایطی که سرخپوشان روز 29آذر سال گذشته باید فینال لیگ قهرمانان را برگزار می‌کردند، مجیدی روز 19آذر در مصاحبه‌ای عجیب اعلام کرد اگر از حمایت مدیران باشگاه برخوردار بود، می‌توانست تیمش را به فینال برساند. این عین کلمات فرهاد است: «مدیریت در فوتبال خیلی مهم است. اگر مدیریت پشتیبان من بود، این روزها باید به فکر سفر به قطر برای فینال آسیا بودیم.» این یعنی مجیدی علاوه بر اطمینان از پیروزی برابر تمام رقبای گروهی و حذفی، حتی برای پرسپولیس هم شانسی قائل نبود و عقیده داشت اگر نیمکت استقلال در اختیار خودش می‌ماند، می‌توانست با کنار زدن سرخ‌ها به‌عنوان بهترین تیم غرب قاره راهی بازی نهایی شود. خب پارسال که این اتفاق رخ نداد، اما امسال همه‌‌چیز آماده است تا ادعای مجیدی در عمل به چالش کشیده شود.

   با مدیران مشکل نداری، تیمت هم خوب است
هم‌اکنون هیچ خبری از اصطکاک و اختلاف بین فرهاد مجیدی و مدیران باشگاه وجود ندارد. در ظاهر همه‌‌چیز اوکی است و برخلاف گذشته، او ارتباط خوبی با مددی مدیرعامل تیم دارد. حتی در جریان اعزام تیم به عربستان هم فرهاد دسته‌گل اهدایی کادر پرواز را نپذیرفت و گفت آن را به مددی تقدیم کنند؛ در همین حد شاعرانه! بنیه انسانی استقلال هم واقعا خوب است و کلی بازیکن دارد. شاید مهم‌ترین ریزش استقلال نسبت به فصل گذشته جدایی علی کریمی باشد، اما در عوض این تیم هم دروازه‌بان خریده، هم مدافع و هافبک. پس بعید به‌نظر می‌رسد مانعی برای موفقیت وجود داشته باشد. فرهاد باید نشان بدهد اگر فصل گذشته هم سر جایش می‌ماند تیم را موفق می‌کرد و ادعاهای 4‌ماه قبلش صرفا در راستای تخریب مدیرعامل پیشین باشگاه نبوده است. زمان اثبات همه اینها هم همین حالاست.

   مثل فینال حذفی نشود
البته مجیدی قبلا یک‌بار بین هواداران بدقول شده که این داستان مربوط به فینال جام حذفی فصل گذشته می‌شود. او پارسال بعد از قبول جانشینی استراماچونی وعده داد تیمش را قهرمان جام حذفی کند، اما در فینال برابر تراکتور غافلگیر شد و با نتیجه 3بر 2شکست خورد. حالا فرض می‌کنیم این یک اتفاق بوده، اما برای کسی که راحت حرف از صعود به فینال آسیا می‌زد، آسان‌ترین کار باید بالا رفتن از مرحله گروهی باشد. بفرمایید فرهادخان؛ این گوی و این میدان.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :