• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 25 فروردین 1400
کد مطلب : 128136
+
-

از امروز برای نخستین بار انجام می‌شود

آغاز صادرات آلومینیوم از مسیر بورس‌کالا

بورس‌کالا
آغاز صادرات آلومینیوم از مسیر بورس‌کالا

از امروز با عرضه آلومینیوم، برای نخستین‌بار پای کالاهای صنعتی و معدنی به تالار صادراتی بورس‌کالا باز می‌شود. خبرهایی هم از عرضه ایرالکو در رینگ صادراتی بورس‌کالا شنیده می‌شود.
به گزارش همشهری، امروز ۳۰۰تن شمش آلومینیوم در رینگ صادراتی بورس‌کالا عرضه می‌شود. پیش از این، فروش رینگ صادراتی بورس‌کالا به محصولات پتروشیمی و نفتی و البته چند سالی به سنگ آهن اختصاص داشت اما با عرضه آلومینیوم برای نخستین بار امکان صادرات کالاهای صنعتی و معدنی از مسیر بورس‌کالا فراهم می‌شود. پیش‌بینی می‌شود با عرضه این محصول، مشکلات صادرکننده‌های فلزی به‌ویژه محدودیت‌هایی که با وقوع تحریم‌ها برای آنها به‌وجود آمده است، رفع شود.
فروش ریالی محصولات فلزی در بورس‌کالا، علاوه بر اینکه ریسک بازنگشتن پول را کم می‌کند، مشکلات بعدی آنها را در نقل و انتقال پول هم کمتر می‌کند. همچنین عرضه‌های صادراتی در بورس‌کالا سبب فروش روان‌تر و سریع‌تر کالاها می‌شود.
از مشخصات این عرضه می‌توان به اعتباردهی تمام محصول از طریق ضمانت‌نامه بانکی یا گشایش اعتبار اسنادی (حداکثر سه ماهه) با کارمزد ۱.۵ درصد ماهانه اشاره کرد.
مدیرعامل کارگزاری سی ولکس به‌عنوان کارگزار عرضه‌کننده آلومینیوم در تالار صادراتی بورس‌کالا در این‌باره گفت: اگرچه خریداران پیش از این محدودتر بودند اما حالا خریدارانی که توان صادرات داشته باشند می‌توانند در این عرضه مشارکت و خرید کنند.
محمودرضا الهی فرد افزود: با عرضه محصولات فلزی در رینگ صادراتی بورس‌کالا، عرضه‌ها عمومیت پیدا می‌کند و کسانی که شرایط لازم را در اختیار دارند، می‌توانند در آن حضور یابند.
مدیرعامل کارگزاری سی ولکس درباره استمرار عرضه‌های صادراتی فلزات گفت: استمرار صادرات محصولات فلزی از طریق بورس‌کالا به استقبال و اقبال خریداران بستگی دارد. به‌گفته او، خبرهایی هم از عرضه ایرالکو در رینگ صادراتی شنیده می‌شود.
الهی فرد افزود: برای جذاب‌شدن معاملات، فروشنده تخفیفاتی قائل شده و قیمت‌ها نسبت به نرخ‌های داخلی مناسب است و برای خریداران توجیه دارد که آن را به‌صورت ریالی خریداری کنند و مسائل صادراتی را پشت سر بگذارند و صادر کنند.
او تصریح کرد: در فروش‌های داخلی و در حوزه کالاهای صنعتی، معدنی و فلزی شاهد هستیم که عمده فروش شرکت‌ها در بورس‌کالا انجام می‌شود و شرایط برای متقاضیان در تصمیم‌گیری برای خرید آسان‌تر است اما در فروش‌های صادراتی تا به امروز فروشندگان عمدتا خارج از بورس و با مکانیسم‌های خود محصولاتشان را فروخته‌اند و با آغاز عرضه آلومینیوم این امیدواری وجود دارد که حجم عرضه‌ها افزایش یابد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید