• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
سه شنبه 24 فروردین 1400
کد مطلب : 128041
+
-

شمخانی در دیدار با مشاور امنیت ملی عراق هشدار داد

احتمال فعال‌شدن مجدد داعش در عراق

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی کشور با ابراز نگرانی از فعال‌شدن مجدد عناصر وابسته به گروه تروریستی داعش در عراق گفت: اطلاعات موثقی وجود دارد که آمریکایی‌ها با حمایت از نیروهای داعش و جابه‌جایی آنها در مناطق مختلف این کشور، تلاش می‌کنند با ایجاد ناامنی برای تداوم حضور خود در عراق، زمینه‌سازی کنند. قاسم محمد جلال الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق، که به دعوت رسمی دریابان علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای‌عالی امنیت ملی کشورمان به تهران سفر کرده است دیروز با همتای ایرانی خود دیدار و پیرامون مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی با او گفت‌وگو کرد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، در این دیدار علی شمخانی با تبیین عوامل بی‌ثباتی در منطقه، آمریکا را بزرگ‌ترین عامل ناامنی و تروریسم سازمان‌یافته قلمداد و تأکید کرد؛ تسریع در اجرای قانون پارلمان عراق درخصوص خروج نظامیان آمریکا از عراق، موجب تقویت و تثبیت روند‌های ثبات‌ساز خواهد شد. وی با بیان اینکه ترور فرماندهان مقاومت، شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس، نقش آمریکا در تقویت تروریسم تکفیری را کاملا آشکار و اثبات کرد، افزود: پیگیری محاکمه و مجازات آمرین و عاملین این جنایت تروریستی از اولویت‌های همکاری‌های امنیتی2 کشور است و در این زمینه از دولت عراق با توجه به میزبانی شهیدقاسم سلیمانی انتظار بیشتری داریم. دبیر شورای‌عالی امنیت ملی کشورمان، ایجاد ساختار‌های جدید امنیتی میان کشور‌های منطقه با هدف مبارزه با تهدیدات مشترک امنیتی را راهکار مناسبی برای ایجاد ثبات و امنیت در منطقه ذکر کرد و آمادگی کشورمان برای شکل‌گیری اینگونه ساختار‌ها را اعلام کرد.

آغاز برخورد با نیروهای تحت حمایت آمریکا در عراق
قاسم محمد جلال الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق نیز طی سخنانی با تمجید از نقش راهبردی و ممتاز ایران در ایجاد ثبات و امنیت در منطقه و مبارزه با تروریسم، بر ضرورت تداوم و گسترش همکاری‌های همه‌جانبه میان ایران و عراق تأکید کرد.
وی با تشریح اقداماتی که با دستور نخست‌وزیر عراق درخصوص برخورد با گروه‌های تروریستی در شمال عراق انجام شده، گفت: هماهنگی‌های ضروری با مسئولان اقلیم کردستان برای اجرایی‌سازی‌ تصمیمات اتخاذشده به منظور برخورد با گروه‌های تروریستی در شمال عراق که برخی از آنها از سوی آمریکا حمایت می‌شوند، آغاز شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید