• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 15 فروردین 1400
کد مطلب : 127211
+
-

ورود به طرح ترافیک را زودتر «رزرو» کنید

مالکان خودرو‌ باید روز‌ ورود به طرح ترافیک را از هفته قبل با استفاده از حساب کاربری «تهران من» مشخص کنند

ترافیک
ورود به طرح ترافیک را زودتر «رزرو» کنید


طرح ترافیک تهران از ابتدای سال1400 تفاوت جدی با سال قبل دارد. پیش از این، شهروندان حسابی در سامانه تهران من به نشانی my.tehran.ir ایجاد و آن را شارژ می‌کردند. در ادامه وقتی خودرو وارد محدوده طرح می‌شد عوارض ورود به‌صورت خودکار از حساب آنها کم یا درصورت نداشتن موجودی به‌حساب بدهی منظور می‌شد.  از ابتدای امسال اما افراد باید قبل از ورود به طرح روز مورد نظر خود را رزرو کنند. اگر مالکان خودرو‌ها این کار را انجام ندهند عوارض خودرو با بیشترین حد آن محاسبه می‌شود. این عوارض بیشینه به‌ازای هر روز 787.500ریال مستقل از ساعت تردد و نوع معاینه فنی خودرو است. برای ورود به محدوده کنترل آلودگی هوا (زوج یا فرد سابق) هم نیاز به رزرو نیست.
برای رزرو ورود به طرح ترافیک باید چه شرایطی داشت؟
   به‌منظور ثبت رزرو مجوز روزانه طرح برای ورود به محدوده طرح ترافیک، باید حتما یک خودرو دارای معاینه فنی معتبر در حساب کاربری ثبت شده باشد.  درخواست‌های ثبت ‌شده برای رزرو مجوز روزانه طرح منحصر به پلاک خودرو مشخص شده است و درصورتی‌‌که کاربر چند خودرو در حساب کاربری داشته باشد، باید برای تردد هریک جداگانه رزرو را انجام دهد. 
    امکان جابه‌جایی رزرو از یک خودرو به ‌خودروی دیگر هم وجود ندارد و باید رزرو خودرو اول لغو و درصورت وجود ظرفیت برای خودروی دیگر، ثبت رزرو انجام شود.

زمان رزرو مجوز روزانه
    از ظهر روز چهارشنبه هر هفته می‌توان مجوز روزانه را برای هفته رزرو کرد.
    اگر ظرفیت روز‌های هفته‌ای که در آن قرار داریم هم تکمیل نشده باشد می‌توان در همان هفته آنها را رزرو کرد.
    مبلغ پرداختی بابت ثبت رزرو مجوز روزانه طرح برای ورود به محدوده طرح ترافیک، در حساب شهروندی مسدود خواهد شد.
    اگر ظرفیت مجاز روزانه طرح به پایان برسد، امکان رزرو وجود نخواهد داشت و خودروی بدون مجوز به تردد در محدوده طرح ترافیک نخواهد بود و درصورت تردد، بیشینه عوارض برای خودرو منظور می‌شود.

«مبلغ مسدودی» به چه معناست؟
مبلغ مسدودی در هنگام رزرو ورود به طرح در حساب شهروندی مالک منظور می‌شود و پس از بررسی ترددهای خودرو حداکثر 10روز پس از تاریخ آن محاسبه و کسر خواهد شد. اگر خودرو در این مدت در محدوده طرح تردد نکند یا توسط دوربین‌ها رویت نشود، به میزان 70.000 ریال از مبلغ مسدودی کسر و مابقی به‌حساب شهروندی بازگشت داده خواهد شد. لغو رزرو مجوز روزانه طرح برای هر روز تا ساعت ۶ صبح همان روز ممکن است.






 

این خبر را به اشتراک بگذارید