• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
یکشنبه 15 فروردین 1400
کد مطلب : 127207
+
-

شهری بهتر با ایده‌های نسل جوان


نخستین جشنواره ملی ایده‌ها و طرح‌های جوانان برای شهری بهتر، از روز گذشته آغاز به‌کار کرد. به‌همین منظور در نشست تعدادی از مدیران شهری جزئیات چگونگی برگزاری این جشنواره بررسی شد.
جشنواره ملی «ایده‌ها و طرح‌های نخبگان جوان برای شهری بهتر» نخستین‌بار توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و با مشارکت مجموعه شورای‌عالی استان‌ها و وزارت ورزش و جوانان برگزار می‌شود. به گزارش همشهری، شهر زیستگاه شهروندان است و برای اینکه به جای بهتری تبدیل شود، نیاز است که مدیران شهری به خواسته مردم توجه و طرح‌ها و برنامه‌های شهری را منطبق با خواسته شهروندان اجرایی کنند. همانطور که در این دوره، مدیریت شهری تهران با تغییر رویکرد، اجرای پروژه‌های محلی یا کوچک‌مقیاس را در دستور کار قرار داد و به جای احداث بزرگراه و تونل اقدام به ساخت بوستان و پاتوق محلی کرد و با استقبال خوب مردم هم مواجه شد. علاوه بر پیگیری مطالبات شهروندان، جوان‌گرایی هم نیاز امروز مدیریت شهری است که مدیران و مسئولان می‌توانند با اعتماد به نسل جوان و استفاده از ایده‌ها و طرح‌های نخبگان، مشکلات را برطرف و شهرهای بهتری بسازند. 
درحقیقت برگزاری این جشنواره از یک‌سو به مدیران شهری فرصت استفاده از ایده‌ها و خلاقیت جوانان و نخبگان را می‌دهد و از سوی دیگر نسل جوان با این فرصت می‌توانند شاهد عملی‌شدن آموخته‌ها و شکوفایی استعدادهایشان باشند. جشنواره ملی ایده‌ها و طرح‌های نخبگان جوان برای شهری بهتر فرصت برابری است برای جوانان و نخبگان علاقه‌مند به حوزه شهری که در بخش‌های عمران شهری، شهرسازی، معماری، زیباسازی، سیما و تبلیغات شهری، منظر و مبلمان شهری، گردشگری، بافت تاریخی و میراث ماندگار، مدیریت حمل‌ونقل، ترافیک شهری و حمل‌ونقل عمومی و پاک، فناوری اطلاعات، استارت‌آپ‌ها و هوشمند‌سازی‌ شهری، پیشگیری و مقابله و مدیریت بحران، حکمروایی هوشمند و عدالت‌محور و شیوه تعامل و ارتباط با شهروندان، برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای شرکت در آن می‌توانند تا 15تیرماه به نشانی https://shahrdaranejavan.ir مراجعه کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید