• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 20 اسفند 1399
کد مطلب : 126431
+
-

دیپلماسی دیرهنگام

شهاب عزیزی‌خادم، رئیس جدید فدراسیون فوتبال امیدوار است با کمک وزارت خارجه، مشکل میزبانی ایران در انتخابی جام‌جهانی را حل کند، شواهد اما می‌گوید کار او دشوار است

دیپلماسی دیرهنگام


شهاب عزیزی‌خادم، رئیس جدید فدراسیون فوتبال ایران، دیروز با محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه دیدار کرد تا شاید بتواند از توان دیپلماسی کشور برای حل مشکل میزبانی فوتبال کمک بگیرد. این دیدار پس از آن بود که گفته شد ممکن است تیم ملی مجبور باشد بازی‌های برگشت مرحله انتخابی جام‌جهانی را بیرون از ایران انجام دهد.
خبرهای غیررسمی می‌گوید کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌خواهد میزبانی بازی‌های برگشت مرحله انتخابی جام‌جهانی در گروهC را به بحرین بدهد. این تصمیم ناامید‌کننده خواهد بود، چراکه ایران پیش از شیوع ویروس کرونا، مجبور شده در مرحله رفت، با بحرین و عراق در زمین این دو کشور بازی کند. طبق برنامه قبلی تیم ایران در 3بازی از 4بازی باقیمانده‌اش باید میزبان باشد. 2بازی از این 3بازی، مقابل بحرین و عراق سرنوشت‌ساز خواهد بود. ایران در مرحله رفت به هر دو تیم باخته و اگر می‌خواهد صعود راحتی به مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی داشته باشد، باید این دو تیم را شکست دهد. هنگ‌کنگ و کامبوج، دیگر تیم‌های همگروه ایران هستند.
سایت فدراسیون فوتبال، دیروز به نقل از عزیزی‌خادم نوشت: «این روزها بحث میزبانی ایران در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی بسیار مهم است و با اینکه زمان گذشته اما نیاز به کمک وزیر محترم ورزش و وزیر امور خارجه داریم.» 
طبق گزارش این سایت، ظریف هم ضمن تبریک انتخاب عزیزی‌خادم، به او گفته است: «دولت و وزارت امورخارجه از همه توان برای خوشحالی مردم در این شرایط سخت استفاده می‌کنند و دستگاه دیپلماسی کشور رایزنی‌های لازم را انجام خواهد داد.»
منتقدان فدراسیون البته این دیدار را نمایشی می‌دانند و می‌گویند در فاصله چند ساعت تا اعلام رسمی کنفدراسیون، بعید است کاری از دست ظریف هم بربیاید.
اگر جزئیات ملاقات رئیس فدراسیون فوتبال و وزیر خارجه همان باشد که در سایت فدراسیون فوتبال منتشر شده، عزیزی‌خادم در این دیدار به میزبانی 4تیم باشگاهی ایران در لیگ قهرمانان آسیا اشاره نکرده است، این در حالی است که گفته می‌شود این باشگاه‌ها هم شانس زیادی برای میزبانی در مرحله گروهی نخواهند نداشت.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید