• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 20 اسفند 1399
کد مطلب : 126432
+
-

فوتبال ایران/آخر هفته آرام با جام‌حذفی

فردا و پس‌فردا در جام‌حذفی احتمالا همه مدعیان صعود می‌کنند؛ مگر آنکه یک قشقایی جدید ظهور کند

فوتبال ایران/آخر هفته آرام با جام‌حذفی

این هفته لیگ برتر فوتبال تعطیل است و به‌جای آن لیگ‌برتری‌ها نخستین مرحله از بازی‌هایشان در جام‌حذفی کشور را برگزار می‌کنند. در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام‌حذفی 5بازی فردا (پنجشنبه) و 10بازی هم روز جمعه برگزار می‌شود و روز شنبه در تنها بازی باقیمانده نفت آبادان به مصاف داماش پارسه تهران می‌رود. در این مرحله تقریبا هیچ بازی بزرگی در کار نیست و تیم‌های بزرگ می‌توانند به یک صعود کم‌دردسر امیدوار باشند؛ مگر آنکه تیم کوچکی دست به شگفتی‌سازی بزند و داستان معروف قشقایی و پرسپولیس را یک‌بار دیگر تکرار کند.

تارتار، حریف تدارکاتی استقلال
در مهم‌ترین بازی فردا استقلال در شهرقدس مهمان پیکان تهران خواهد بود. پیکان در لیگ‌برتر با بازی‌های دفاعی و اوت‌های معروف نادر محمدی خیلی از تیم‌ها را به دردسر انداخته است، اما سرمربی این تیم به جام‌حذفی خیلی جدی نگاه نمی‌کند. مهدی تارتار بلافاصله بعد از اینکه قرعه‌ تیمش در جام‌حذفی مشخص شد، گفت، پیکان نیروی لازم برای رقابت در 2جبهه را ندارد و به جام‌حذفی فقط به چشم بازی تدارکاتی نگاه می‌کند. اتفاقا در آن طرف میدان هم کادر فنی جدید استقلال تازه روی نیمکت جاگیر شده‌اند و این مصاف می‌تواند بازی تدارکاتی خوبی برای آنها باشد. البته با این تفاوت که تیم مجیدی در این بازی تدارکاتی حق باختن ندارد.

پاگشای قهرمان جام در قائمشهر
فردا از 10تیمی که به میدان می‌روند 9تیم لیگ برتری هستند. سوای بازی استقلال و پیکان، در اصفهان هم ذوب‌آهن میزبان شهرخودرو خواهد بود و در تبریز جواد نکونام بعد از باخت به استقلال باید فولاد را مقابل ماشین‌سازی ارنج کند. سایپا و نساجی هم در قائمشهر به مصاف هم می‌روند. نساجی 2روز قبل سرمربی‌اش را تغییر داده و جالب این است که سرمربی جدید این تیم قهرمان فصل گذشته همین جام‌حذفی است. گل‌گهر تنها تیم لیگ‌برتری است که فردا حریف لیگ‌برتری ندارد. البته مس کرمان از تیم‎‌های صدرنشین لیگ‌یک است و بردن این تیم برای شاگردان قلعه‌نویی کم‌دردسرتر از بردن لیگ‌برتری‌ها نخواهد بود.

ذخیره‌های پرسپولیس - ذخیره‌های مس
روز جمعه پرسپولیس در کرمان به مصاف مس نوین می‌رود و شاید تنها تردید سرخپوشان در مقابل این تیم لیگ‌دویی، خاطره حذف مقابل قشقایی باشد که از قضا آن تیم هم از لیگ2آمده بود. مس نوین، تیم دوم مس کرمان است که هدایتش برعهده فرزاد حسین‌خانی، هافبک و کاپیتان سابق مس کرمان است. آرمان شهدادنژاد، دروازه‌بان سابق مس هم سرشناس‌ترین بازیکن این تیم محسوب می‌شود. گل‌محمدی احتمالا در مقابل این حریف به بازیکنان مسن‌تر خود استراحت خواهد داد و پیش‎‌بینی می‌شود در ترکیب پرسپولیس شاهد حضور محمد انصاری، کامیابی‌نیا و رادوشویچ به همراه مهدی ترابی باشیم. اگرITC شهریار مغانلو به‌موقع صادر شود، او هم در این بازی برای نخستین‌بار برای قرمزها به زمین خواهد رفت.

حریف نسبتا سخت سپاهان
در روز بازی پرسپولیس و مس نوین، سپاهان هم میزبان یک مس دیگر خواهد بود. تیم نویدکیا که با 4برد متوالی در لیگ در اوج آمادگی است، قرعه نسبتا سختی در نخستین بازی نصیبش شده و باید به مصاف تیم سرسخت مس رفسنجان برود. تیم ربیعی در 2هفته اخیر استقلال و گل‌گهر را متوقف کرده و شاید برای متوقف کردن سپاهان هم برنامه‌های خوبی داشته باشد. سپاهان در لیگ هم به سختی مس رفسنجان را برد.

تراکتور، ملوان؛ قهرمانان دور و نزدیک
از دیگر بازی‌های مهم روز جمعه مصاف تراکتور با شهرداری ماهشهر است که از یک قرعه مناسب برای قهرمان فصل گذشته حکایت دارد. آلومینیوم اراک هم میزبان هوادار تهران خواهد بود که با هدایت رضا عنایتی از تیم‌های بالانشین لیگ‌یک است. در مسجدسلیمان تیم نفت این شهر میزبان خیبر خرم‌آباد است که نکته جالب این بازی رویارویی عبدالله ویسی با تیم سابق خودش خواهد بود. تیم قشقایی شیراز که این همه از شگفتی‌سازی‌اش در مهرماه95یاد شد، باید به مهمانی اتحاد کامیاران از لیگ2برود. ملوان انزلی هم یکی از لیگ‌یکی‌های خوش‌شانس بوده چون باید با ویستاتوربین از لیگ2بازی کند. مازیار زارع و فرشاد پیوس، سرمربیان سرشناس این دو تیم هستند که هر دو به‌عنوان بازیکن سابقه قهرمانی در این جام را داشته‌اند. ملوان 3بار قهرمان جام‌حذفی شده است؛ یک‌بار بیشتر از تراکتور و یک‌بار کمتر از سپاهان.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید