• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 20 اسفند 1399
کد مطلب : 126438
+
-

آماربازی


7.16
داوود نوشی صوفیانی، دروازه‌بان مس رفسنجان این هفته با درخشش در مقابل گل‌گهر باز هم میانگین امتیازاتش را ارتقا داد و با سبقت از حامد فلاح‌زاده صدرنشین جدول دروازه‌بان‌ها شد. در پایان نیم‌فصل اول و براساس نمرات متریکا، فلاح‌زاده بهترین دروازه‌بان لیگ بود و مظاهری و صوفیانی دوم و سوم بودند. اما صوفیانی در 2هفته سپری‌شده از نیم‌فصل دوم نمراتی بالاتر از میانگین نمراتش گرفت و این هفته مقابل گل‌گهر بهترین بازیکن زمین شد. او حالا با میانگین نمره7.16صدرنشین دروازه‌بان‌هاست و فلاح‌زاده (7.10) و رشید مظاهری (7.08) را پشت سر گذاشته است. حامد لک هم اگرچه رکورددار کلین‌شیت است (10کلین‌شیت) اما با نمره7 در رتبه چهارم قرار دارد. حسین پورحمیدی که از گلرهای برتر نیم‌فصل بود با 6گلی که از سپاهان خورد تا رتبه هفتم سقوط کرد.

7.20
 دانیال اسماعیلی‌فر که این هفته با نمره9.05بهترین بازیکن هفته شد، با اتکا به همین نمره عالی میانگین نمراتش را به 7.20رساند و وارد تیم منتخب فصل شد. مدافع راست سپاهان در پایان نیم‌فصل اول در پست خودش سیامک نعمتی، وریا غفوری، احمد موسوی و حتی مهدی شیری را بالاتر از خودش می‌دید. یعنی هر 4بازیکنی که برای پرسپولیس و استقلال در دفاع راست بازی کرده بودند امتیازی بهتر از مدافع راست سپاهان داشتند. اما دانیال طی همین 2هفته از 3نفر از این جمع سبقت گرفت و حالا فقط سیامک نعمتی را بالاتر از خودش می‌بیند. با توجه به امتیازات بازیکنان و پست‌هایی که بازی کرده‌اند حالا اسماعیلی‌‌فر می‌تواند مدافع راست تیم منتخب فصل باشد و سیامک نعمتی هم در خط هافبک قرار بگیرد.

7.58
در جدول بهترین بازیکنان لیگ، همچنان سجاد شهباززاده در صدر جدول ایستاده و نسبت به جدول پایانی نیم‌فصل حتی نمراتش را بالاتر هم برده است. سجاد از 7بازی اخیر تیمش در 6بازی گل زده و در تنها بازی باقیمانده هم پاس گل داده است. او به تنهایی بیشتر از 5تیم لیگ گل زده و تعداد گل‌هایش با گل‌های زده نفت آبادان مساوی است. آقای‌گل لیگ این هفته 2گل به آلومینیوم زد و از متریکا نمره عالی9 را دریافت کرد تا میانگین نمراتش به 7.58برسد. امین قاسمی‌نژاد (7.39)، گادوین منشا (7.39)، سیامک نعمتی (7.32)، احمد نوراللهی (7.22) نفرات دوم تا پنجم این جدول هستند. دانیال اسماعیلی‌فر و محمد عباس‌زاده هم با درخشش در نیم‌فصل دوم تا رتبه‌های ششم و هفتم بالا آمده‌اند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید