• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 20 اسفند 1399
کد مطلب : 126439
+
-

نکته بازی / پرسپولیس 5سال پیش زمین خورد



یکی از طلبکاران پیگیر پرسپولیس که نهایتا هم توانست پنجره این باشگاه را ببندد و خریدهای جدید را لااقل از بازی با نفت آبادان محروم کند، سوشا مکانی است. این مدت جدل بین مکانی و پرسپولیسی‌ها حسابی بالا گرفته و البته پرونده این بازیکن به کمیته استیناف ارجاع داده شده است. در همین بین وکیل سوشا مصاحبه کرده و گفته: «هر اتفاقی که می‌افتد، باید کاری کنیم که پرسپولیس زمین نخورد.» دست شما درد نکند اما مشکل اینجاست که پرسپولیس 5سال پیش یک‌بار زمین خورد؛ جایی که مکانی به‌عنوان دروازه‌بان پراشتباه و پرحاشیه آن روزهای پرسپولیس آنقدر گل بد خورد که یک قهرمانی را از تیم برانکو گرفت. مزاحمت‌های فعلی در مقابل ضایعه به آن بزرگی اصلا چیزی نیست. شما زیاد خودتان را ناراحت نکنید!

دور خودمان می‌چرخیم

گویا قرار است تیم مدیریتی جدید فدراسیون فوتبال قانون منع جذب بازیکن و مربی خارجی را بردارد. یعنی از اول هم قشنگ معلوم بود این اتفاق رخ خواهد داد. تمام قوانین انحصاری و ضد‌رقابتی که در تاریخ فوتبال ایران تصویب و اجرا شده‌اند، بعد از مدتی از میان رفته‌اند. از قانون ممنوعیت حضور بازیکنان بالای 27سال در تیم ملی بگیرید تا منع جذب گلر خارجی و ممنوعیت حضور مربیان بالای 65سال در لیگ برتر، همیشه یک قانون مسخره و من‌درآوردی وجود داشته که بعد از مدتی لغو شود. خوبی داستان هم این است که هیچ وقت از گذشته درس نمی‌گیریم و نخستین چیزی که به ذهن‌مان می‌رسد را تبدیل به «قانون» می‌کنیم. به جای منع جذب خارجی‌ها، جلوی دلال‌های وقیح و فرصت‌طلب را بگیرید.

مربیگری یا سخنرانی؟

در گل‌گهر سیرجان داستان اینطوری است که در نشست‌های خبری قبل و بعد از همه مسابقات دستیاران امیر قلعه‌نویی حاضر می‌شوند و عمده وقت جلسه را به تعریف و تمجید از سرمربی تیم اختصاص می‌دهند. بعد هم خود امیرخان هفته‌ای یکی دو مصاحبه بلند دارد که عمدتا با تم حمله به داوران صورت می‌گیرد. خروجی همه اینها هم آن است که ما بفهمیم آقای قلعه‌نویی خیلی مربی خوب و بزرگواری هستند اما همیشه از ناحیه داوران و منتقدان و رسانه‌ها به ایشان ظلم شده است. همه اینها سر جای خودش محترم؛ فقط خواستیم عرض کنیم اگر زحمتی نیست وسط این همه ذکر مصیبت، یک بازی را هم ببرید. گل‌گهر در 10مسابقه آخرش فقط 2پیروزی به‌دست آورده. ناسلامتی شما برای مربیگری به سیرجان رفته‌اید نه سخنرانی!

این خبر را به اشتراک بگذارید