• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
چهار شنبه 20 اسفند 1399
کد مطلب : 126428
+
-

سایه ریمونتادا در غیاب نیمار

ترس از بازگشت تاریخی 4 سال قبل بارسلونا بر پاریس سایه افکنده است

سایه ریمونتادا در غیاب نیمار

بارسلونا 2 روز پس از چهارمین سالروز کام‌بک تاریخی مقابل پاری‌سن‌ژرمن و یک هفته بعد از کام‌بک در جام حذفی مقابل سویا امیدوار است امشب دوباره باخت 4 گله در دیدار رفت مقابل پاریس را در مرحله یک‌هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا جبران و به دور بعدی صعود کند. 2 روز پس از چهارمین سالگرد کام‌بک تاریخی بارسلونا مقابل پاری‌سن‌ژرمن، حالا کاتالونیا با رئیس جدید بارسلونا -لاپورتا- چشم‌انتظار یک بازگشت دیگر است. از آن بازگشت تاریخی به «ریمونتادا» یاد می‌شود که قرار است به‌معنای کام‌بک یا بازگشت در همین سال2021وارد فرهنگ لغت فرانسوی لاروس شود. در ریمونتادای 4 سال پیش البته مسائلی فراتر از فوتبال دخیل بودند. بارسا از حمایت بیش از 90 هزار هوادار خود در ورزشگاه خانگی برخوردار بود. یک گل زودهنگام در دقیقه3توسط سوارس زد، بازیکنی که دیگر در دسترس نیست، سپس یک پنالتی بحث‌برانگیز روی نیمار اعلام شد، بازیکنی که سال بعدش به پاری‌سن‌ژرمن رفت چون تصور می‌کرد در بارسلونا به‌اندازه‌ای که شایستگی‌اش را دارد مورد توجه قرار نمی‌گیرد. دی‌ماریا در دقیقه83تک‌به‌تک را با تراشتگن از دست داد. در دقیقه91یک پنالتی بحث‌برانگیزتر روی سوارس گرفته شد و 4 دقیقه بعد روبرتو روی ارسال نیمار معجزه نوکمپ را تکمیل کرد. حالا همه یا بخشی از آن شرایط برای کام‌بکی دیگر وجود ندارد اما فوتبال است و به قول استاد علیفر در فوتبال چیزی قابل پیش‌بینی نیست.

   وضعیت 2 تیم
از دیدار رفت 2 تیم در نوکمپ که با حساب 4بریک به سود میهمان تمام شد، بارسا نتایج بهتری مقابل حریفان گرفته است؛ 4برد و یک تساوی در 5مسابقه و پاری‌سن‌ژرمن 3 برد و یک باخت در 4 مسابقه. بارسا خودش را به کورس قهرمانی لالیگا برگردانده و پاریس همچنان دستش از صدر جدول لیگ یک فرانسه کوتاه است. بارسلونا توانسته باخت 2 بر صفر در بازی رفت جام حذفی اسپانیا را جبران کند و در وقت اضافه بازی برگشت گل صعود را بزند اما در پاریس اتفاق خاص دیگری نیفتاده. بارسلونا 13سال پیاپی است که به مرحله یک‌چهارم راه می‌یابد، یعنی دقیقا از فصل ۲۰۰8-2007تا به الان.

   مسی در پاریس
با پیروزی لاپورتا در انتخابات ریاست باشگاه بارسلونا تحلیل همگان این است که مسی در این تیم خواهد ماند اما اوضاع مالی باشگاه به‌گونه‌ای نیست که جوابگوی دستمزد سالی نزدیک به 200میلیون یورویی ستاره آرژانتینی باشد. پریروز خبرنگار قطر الیوم به نام محمد الکعبی در توییتی خبر داد که مسی در پاریس ویلایی خریداری کرده است. خواننده نزدیک به باشگاه پاریسی به نام دیجی اسنیک با تعجب جواب داده که این خبر فیک و غیرواقعی است و الکعبی جواب داده: «خواهیم دید.» چندی پیش خبر آمده بود که پدر مسی در میلان خانه‌ای خریداری کرده و گمانه‌زنی‌ها درباره آینده مسی به این سمت رفت که او فصل آینده در اینتر بازی خواهد کرد. به‌هرحال مسی اگر فصل آینده هم در بارسا بماند، حضورش در ورزشگاه پارک دوپرنس در دیدار امشب می‌تواند تنور بازار پیش‌بینی و احتمالات را داغ کند.

   غایبان و بهبود یافتگان
درکسلر که به‌عنوان پدیده تیم ملی آلمان به پاریس آمد، هرگز نتوانست در قامت یک ستاره بدرخشد. اما پوچتینو از او یک شبه‌ستاره ساخته است. درکسلر در دوره مربی جدید 5بازی انجام داده که یک گل و 3 پاس‌گل ازجمله پاس‌گلی که در پیروزی مقابل بارسا داد ثبت کرده. البته او در بازی امشب هم فیکس نیست. مویزه کین به کرونا دچار شده و به این بازی نمی‌رسد. نیمار هم که پس از چند روز حضور در تمرینات هواداران پاریسی را امیدوار کرده بود، درنهایت بازی امشب را از دست داد تا کماکان در حسرت تقابل رویارویی با مسی و تیم سابقش بماند. در کام‌بک 4 سال پیش نیمار داشت هشتمین سالروز نخستین بازی رسمی‌اش را جشن می‌گرفت. حالا 12سال و 2 روز از ظهور نیمار می‌گذرد و او دوئل جذاب با تیم سابقش را از دست داده است.
 این اتفاق در حالی رخ داد که نیمار پس از بازی رفت پنالتی بارسا را زیر سؤال برد و پس از آن به واسطه انتشار شادی جنجالی‌اش پس از گل‌های پاریس، رودرروی هواداران تیم سابقش قرار گرفت. برخلاف نیمار، دی‌ماریا که در بازی رفت غایب بود به این بازی رسیده است. وراتی و پارادس درصورت صعود و دریافت کارت زرد بازی رفت مرحله بعد را از دست می‌دهند. فلورنتزی هم با تیم تمرین کرده و برای بازی مشکلی ندارد. پیکه به‌احتمال زیاد نمی‌تواند بازی کند؛ مثل کوتینیو، سرخی روبرتو و فاتی که مصدومیتی طولانی دارند اما آرائوخو کمی بهبود یافته است.

   جنگ بیرون زمین
اولتراهای پاریس با توجه به ریمونتادا استقبال خوبی از بارسا نکرده‌اند. آنها در بنرهایی پیش از بازی به همسر پیکه توهین جنسیتی کردند. اطلاعیه‌ای هم منتشر شد درباره هتل محل اقامت بازیکنان بارسا با این توضیح: «هتل بارسایی‌ها این‌جاست. می‌دانید که چه باید بکنید؟» این روشی است که اخیرا زیاد از سوی هواداران برای بر هم زدن آرامش تیم‌های میهمان در شب پیش از مسابقات مورد استفاده قرار می‌گیرد و تنها راهی است که هواداران فکر می‌کنند می‌توانند با توجه به بسته بودن ورزشگاه‌ها به تیم‌شان کمک کنند. بارسایی‌ها هم در بازی رفت همین رویه را در پیش گرفته بودند. اولترای حزب جنوب پاریس بیانیه خشن دیگری هم پخش کردند که در آن هم به بازیکنانی مثل دی‌یونگ توهین شده بود هم به هواداران بارسلونا.

   داور انگلیسی
آنتونی تیلور انگلیسی دیدار پاری‌سن‌ژرمن - بارسلونا را سوت خواهد زد. او در مرحله گروهی لیگ قهرمانان ۲۰۱8-2017، بازی بارسلونا - المپیاکوس را سوت زد که با نتیجه بدون گل به پایان رسید. او سابقه قضاوت 3دیدار پاری‌سن ژرمن را هم دارد که هر 3 دیدار با برتری پاریس مقابل 3 حریف سخت به پایان رسید؛ پاری‌سن ژرمن 3بر صفر رئال مادرید، پاری‌سن ژرمن 2برصفر دورتموند، پاری‌سن ژرمن 2بریک آتالانتا. تیلور برای تیم‌های اسپانیایی چندان خوش‌یمن نیست. اسپانیایی‌ها با داوری او تنها به 2 برد و 4تساوی دست یافته‌اند و 9بار شکست خورده‌اند.

بقیه بازی‌های امشب
امشب در لیگ قهرمانان یک بازی دیگر هم هست اما بازی‌های دیگری هم در تقویم امشب گنجانده شده که مروری بر آنها خواهیم داشت.

   لیگ قهرمانان
هر 2 دیدار امشب لیگ قهرمانان معلوم نیست چرا ولی طبق عادت همزمان برگزار می‌شود. در آن یکی مسابقه لیورپول، مدافع نگون‌بخت عنوان قهرمانی لیگ برتر به مصاف لایپزیش می‌رود که با توجه به برد 2بر صفر لیورپول در دیدار رفت به‌نظر می‌رسد تیم انگلیسی از این مرحله صعود کند. لیورپول بعد از بازی رفت فقط شفیلد ته‌جدولی را برده و هر 3 بازی دیگرش را باخته اما لایپزیش هر 4مسابقه بعد از باخت به لیورپول را با برد پشت‌سر گذاشته است.

   لیگ برتر
پس از باخت این هفته منچسترسیتی در داربی منچستر تیم‌های بالانشین لیگ برتر امید دارند که ساوتهمپتون از صدرنشین امتیاز بگیرد. به‌ویژه اینکه در همین سال99و در چارچوب دور برگشت لیگ برتر فصل قبل چنین اتفاقی افتاده و سیتی به ساوتهمپتون باخته بود.

   لالیگا
اتلتیکو مادرید هم همزمان با دیدار منچسترسیتی- ساوتهمپتون بازی عقب‌افتاده‌اش در لالیگا را در ساعت 21:30مقابل اتلتیک بیلبائو برگزار می‌کند. 2تیم بارسلونا و رئال مادرید امشب التماس دعا دارند و آرزو می‌کنند بیلبائو بتواند از تیم مادریدی امتیاز بگیرد تا دست یافتن به صدرنشین در آینده ممکن شود.

   لیگ اروپا
همه بازی‌های دور رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ اروپا امشب در برنامه یوفا گنجانده شده که در حساس‌ترین این دیدارها منچستریونایتد از میلان پذیرایی می‌کند. هر 2تیم در لیگ‌های بومی خود پشت‌سر رقبای همشهری در رده دوم جدول ایستاده‌اند و امید زیادی به قهرمانی ندارند. میلان بدون زلاتان پا به این مسابقه می‌گذارد. ایبراهیموویچ هم مصدوم است، هم سرگرم حضور در جشنواره موسیقی فجر ایتالیایی‌ها! آرسنال 2ساعت و 5دقیقه دیرتر و در ساعت 23:30به یونان می‌رود تا بلکه انتقام حذف در همین مرحله در فصل قبل را از المپیاکوس بگیرد. رم که همه بازی‌های بزرگ این فصل خود را باخته و همه تیم‌های کوچک را برده، به مصاف شاختار دونتسک می‌رود؛ تیمی که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان امسال دو بار رئال‌مادرید را برد و دست‌آخر باعث حذف اینتر از کل مسابقات اروپایی شد. تاتنهام- دینامو زاگرب (تیم صادق محرمی)، گرانادا- مولده، آژاکس- یانگ‌بویز، دینامو کی‌یف- ویارئال و اسلاویا پراگ- رنجرز دیگر دیدارهای این مرحله و امشب خواهند بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید