• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 14 اسفند 1399
کد مطلب : 125891
+
-

افراد شاخصی که سخت به کرونا مبتلا شده و بهبود یافتند

فاتحان مبارزه با کرونا

امسال خبر ابتلای تعداد زیادی از افراد شاخص جامعه، مسئولان، هنرمندان، ورزشکاران و... در کنار ابتلای کادر بهداشت و درمان، ازجمله خبرهای تکان‌دهنده‌ای بود که بسیاری را متاثر کرد. متأسفانه تعدادی از این عزیزان هم جان خود را از دست دادند. در این میان برخی هم با وجود وخامت حالشان، به لطف خدا کرونا را شکست دادند و بهبودی‌شان را به‌دست آوردند و به زندگی برگشتند. در این گزارش به تعدادی از این افراد که ما آنها را فاتحان مبارزه با کرونا می‌نامیم اشاره کرده‌ایم.

پیرحسین کولیوند؛ رئیس اورژانس کشور/ ۱۴ روز بیهوشی

دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس اورژانس کشور را می‌توان در زمره نخستین مبتلایان به کرونا نام برد. او همراه با کادر درمان و مدافعان سلامت از روزهای نخست شیوع این بیماری در صف نخست مقابله با آن ایستاده بود. کار فوریت‌های پزشکی اورژانس کشور از زمانی که دانشجوهای ایرانی ساکن ووهان چین به کشور بازگشتند، آغاز شد و در کنار وزارت بهداشت برای پیشگیری از این ویروس ایستادند. او و همکارانش ۱۴روز در حال خدمت‌رسانی به این دانشجویان بودند. همزمان، او در بخش لجستیک و پشتیبانی کرونا طی سفر به شهر قم به این بیماری مبتلا می‌شود. خودش در این‌باره می‌گوید: «از همان روز به‌مدت ۱۴روز بیهوش شدم و حتی در یک روز اورژانسی پزشکان از بنده قطع امید کردند اما خوشبختانه با دعای خیر مردم و خانواده شهدا، بهبود یافتم».

احسان حدادی؛ قهرمان المپیک/ مبارزه سخت  

در همان روزهای نخست شیوع ویروس کرونا و تقریبا اواسط فروردین‌ماه بود که خبر ابتلای یک ورزشکار پرافتخار ایرانی به کرونا بسیاری را متاثر کرد. گرچه احسان حدادی به نوع سختی از کرونا مبتلا شده بود اما خوشبختانه کارش به بیمارستان و بستری‌شدن نکشید و با پرستاری مادرش در خانه توانست دوباره به زندگی و میادین ورزشی بازگردد. این دارنده مدال نقره المپیک ۲۰۱۲ لندن از روزهای سخت مبارزه با ویروس کرونا می‌گوید: «روزهای نخست سال نو بود که متوجه شدم حال مساعدی ندارم و آنچه دچار آن شده‌ام، فراتر از یک سرماخوردگی عادی است. در هیچ‌یک از جراحی‌ها شرایط آن‌قدر سخت نبود که دوهفته کامل در منزل خانه‌نشین باشم. نفس‌کشیدن برایم سخت بود اما خودم را نباختم. ترس، دشمن اصلی شما در مواجهه با این بیماری است. اگر بترسید، نمی‌توانید بر این بیماری غلبه کنید».

شیخ‌حسین انصاریان؛ استاد اخلاق و مفسّر قرآن کریم/ بهبودی معجزه‌گونه

خبر ابتلای شیخ‌حسین انصاریان، استاد اخلاق و مفسّر قرآن کریم به بیماری کرونا، شهریورماه رسانه‌ای و در بیمارستان بستری شد. پس از ۱۰روز بستری‌شدن در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان به بخش داخلی انتقال پیدا کرد و چند روز بعد مرخص شد. طبق گفته پزشک این روحانی محبوب، روند درمانی او بسیار معجزه‌گونه بوده و بهبود او با توجه به سن و سال شیخ انصاریان، آن‌هم در این شرایط خاص، خیلی کم پیش می‌آید. گرچه شیخ انصاریان به لطف خدا و دعای مردم این بیماری سخت را شکست داد اما با همین کرونا در کمتر از ۴‌ماه در بهمن‌ماه امسال داغدار برادرزاده خود شد. علی انصاریان، ملی‌پوش اسبق تیم ملی و بازیگر در سن چهل‌وچهارسالگی بر اثر کرونا درگذشت و همه ایرانیان، به‌ویژه خانواده انصاریان را داغدار کرد.

بهاءالدین خرمشاهی؛ نویسنده/ ادیب شکست‌ناپذیر

بهمن‌ماه امسال در میان بزرگان اهل قلم ابتلای بهاءالدین خرمشاهی، این نویسنده و مترجم مطرح، خبر‌ساز شد. این طنزپرداز، فرهنگ‌نویس، حافظ‌پژوه، شاعر و همچنین یکی از قرآن‌پژوهان و مترجمان قرآن کریم به زبان فارسی است. او تألیفاتی در حافظ‌شناسی و تفسیر شعرهای او دارد و پژوهش در شعر و زندگی حافظ شیرازی حوزه تخصصی کار پژوهشی اوست. این نویسنده هفتادوپنج‌ساله روزهای نخست ابتلا به این بیماری در بیمارستان بستری شد اما به‌رغم درگیری ریه از دستگاه تنفس نمی‌کرد و با مصرف داروها به سطح  پایدار سلامت خود نزدیک شد و خوشبختانه به بهبودی رسید. ناگفته نماند دوستداران استاد نگران وضعیت جسمی او بودند. خرمشاهی با وجود بیماری‌های قبلی، به داروها واکنش خوبی نشان داد و توانست کرونا را در این سن شکست دهد.

مهران رجبی؛ بازیگر سینما و تلویزیون/ سلفی‌های کروناساز

با پیشروی ویروس کرونا، مهران رجبی، بازیگر سینما و تلویزیون نیز حین بازی در یک فیلم به سبب ابتلا به این ویروس در بیمارستان زنجان بستری شد. به‌گفته خود او علت ابتلای او سلفی‌گرفتن با مردم و نزدیک ایستادن به آنها بوده است و هشدار داد که مردم کرونا را جدی بگیرند. رجبی درباره خبری که آن زمان وضعیت جسمانی‌‌اش را وخیم توصیف کرده بود می‌گوید: «خانم دکتری که در آن مصاحبه به نقل از او مطرح شده بود حالم وخیم است خودش هم متعجب شده بود و گفته بود اصلا این حرف‌ها را بیان نکرده است. به‌نظرم برخی کانال‌های زرد هستند که این اخبار را نشر می‌دهند. من مجبور شدم در فضای مجازی فیلمی از خودم را لایو منتشر کنم تا ثابت کنم حالم وخیم نیست».

علی لاریجانی؛ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام/ دوبار شکست کرونا

از میان رجال سیاسی کشور خبر ابتلای دکتر علی لاریجانی، رئیس سابق مجلس شورای اسلامی، به کرونا و بستری شدنش در بیمارستان بیش از پیش خبر‌ساز شد. زیرا او پیش‌تر یک‌بار در فروردین‌ماه و همزمان با شیوع موج اول کرونا به این بیماری مبتلا شده بود و در پی بروز مجدد علائم بیماری کرونا مرداد‌ماه امسال برای مراقبت‌های تکمیلی بستری شد. او که مشاور رهبر معظم انقلاب و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام هم است پس از مدت کوتاهی با طی مراحل درمان و کسب بهبودی، از بیمارستان مرخص شد. البته ناگفته نماند ابتلای اول او به کرونا در آخرین روزهای دوران ریاست او بر مجلس شورای اسلامی بود که آن زمان هم در بیمارستان بستری شده بود. نام او را می‌توان در زمره سیاستمدارانی گذاشت که دوبار کرونای سخت را شکست دادند.

گوهر خیراندیش؛ بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون/ نقش‌آفرینی با ریسک  

گوهر خیراندیش، بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون هم از تیغ کرونا در امان نماند و به‌دلیل ابتلا به کرونا چند روزی در بیمارستان بستری و تحت درمان بود. ناگفته نماند او سال گذشته برای دیدار فرزندان و پیگیری روند درمان شکستگی پای خود به خارج از کشور سفر کرده بود اما به‌علت محدودیت‌های سفر و لغو پروازهای خارجی، امکان برگشت به کشور را نداشت. با لغو این محدودیت‌ها او به ایران برگشت و بلافاصله در چند فیلم که پیش‌تر قراردادش را بسته بود مشغول بازی شد. اوایل بهمن‌ماه بود که خبر ابتلای او به کرونا حین بازی در یک پروژه تصویری خبرساز شد. این بانوی هنرمند پس از ابتلا به کرونا دیر به بیمارستان مراجعه کرده و همین تأخیر سبب شد که 40درصد ریه او درگیر کرونا و مدتی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شود.

رضا صادقی؛ خواننده/ لبخند خدا و شکست ویروس

چندی پیش خواننده سرشناس، رضا صادقی، اعلام کرد که کرونا را شکست داده و بهبود یافته است، این در حالی است که او قبل‌تر، از ابتلایش به کووید-۱۹ حرفی به میان نیاورده بود. او در پاسخ به اینکه چرا تا به‌حال سکوت کرده بوده است گفت بهتر دانسته که از دردهای این بیماری حرفی نزند و از درمانش صحبت کند. رضا صادقی ضمن انتشار برگه پذیرش‌اش در بیمارستان، در استوری اینستاگرامش نوشت: «بعد از دوهفته سخت و پراسترس بالاخره ازش رد شدم، جنگیدم باهاش حسابی و ممنونم از لبخند خدایی که همراهم بود. دلم نیومد از روزای دردش بگم، حالا از روزهای درمونش باهم حرف می‌زنیم». ناگفته نماند صادقی در روزهای نخست شیوع این ویروس در اسفند ماه، آهنگ جدیدی به نام «یه چیزی می‌شه دیگه» را منتشر کرد که با حال و هوای این روزهای کرونایی و امیددادن به یکدیگر بسیار همخوانی دارد.

محمدرضا گلزار؛ بازیگر سرشناس سینما/ درگیر گیسوی پریشان

محمدرضا گلزار، بازیگر سرشناس سینما، هم از گزند کرونا در امان نماند و پس از بروز علائم بیماری، در منزل شخصی خود قرنطینه شد، اما یک هفته بعد به‌دلیل احساس درد سنگین در قفسه سینه، ادامه درمان خود را در بیمارستان سپری کرد و پس از بهبودی، از بیمارستان مرخص شد. مجری برنامه «برنده شو» درحال بازی در سریال «گیسو» برای پخش در شبکه نمایش خانگی بود که به کرونا مبتلا شد و از این‌رو فیلمبرداری این سریال متوقف شد تا گلزار پس از سلامتی، بار دیگر جلوی دوربین این سریال برود. ناگفته نماند همزمان با گلزار، نوید محمدزاده، دیگر بازیگر سرشناس سینما، نیز حین بازی در فیلم سینمایی «شب، داخلی، دیوار» به کرونا مبتلا شد. البته محمدزاده بستری نشد و در قرنطینه خانگی با کرونا جنگید. اما ابتلای این دو هنرمند به کرونا در یک مقطع زمانی در مهرماه واکنش‌های زیادی در فضای مجازی به‌دنبال داشت.

طالقانی؛ پیشکسوت کشتی/ ضربه فنی حریف

محمدرضا طالقانی یکی از پیشکسوتان خوشنام کشتی ایران هم تیرماه امسال با ویروس کرونا دست‌وپنجه نرم کرد و دست آخر ضربه فنی‌‌اش کرد. او که رئیس اسبق فدراسیون کشتی بود بعد از چند روز مداوای خانگی این بیماری، برای بهبود وضعیت خود در بیمارستان بستری شد. او از وضعیت ابتلای خود به این بیماری می‌گوید: «شرایط از آن چیزی که فکر می‌کنیم سخت‌تر است و متأسفانه کرونا را شوخی گرفته‌ایم. قبل از بیماری البته با رعایت مسائل بهداشتی، همه‌جا می‌رفتم که یکباره متوجه شدم اصلا نمی‌توانم نفس بکشم و به‌اصطلاح نفسم در نمی‌آید. به‌گونه‌ای شده بودم که احساس می‌کردم بدنم در آب جوش است. همه فکر می‌کنیم که یک ویروس است و اگر مبتلا شویم از بدن خارج می‌شود و بعد بهبود می‌یابیم، درحالی‌که اینگونه نیست و خدای ناکرده چنانچه افراد را در شرایط حاد تنفسی قرار دهد، مشکل‌ساز خواهد شد.» 







 

این خبر را به اشتراک بگذارید