• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
چهار شنبه 13 اسفند 1399
کد مطلب : 125835
+
-

با ما سخن بگویید

با ما سخن بگویید

 از هر مشکلی که در کوچه و خیابان، محله و شهرتان، سازمان‌ها و نهادها و... به چشم می‌آید و فکر می‌کنید اگر به گوش مسئولی برسد، می‌تواند برطرف شود. با ما سخن بگویید پس دست به‌کار شوید و با ارسال پیامک یا صوت به شماره‌ها و آدرس اعلام شده در همین صفحه ما را در جریان قرار دهید. اگر مشکلی که عنوان کرده‌اید مدنظر شهروندان بسیاری باشد در گروه‌های خبری مختلف روزنامه به‌صورت کلان پیگیری می‌شود، اگر مشکل کوچک‌تر باشد ما در ستون «سؤال از شما پیگیری از همشهری» به نمایندگی از شما مشکل را با مسئولان مربوط در میان می‌گذاریم و پاسخ آن را در همین صفحه به چاپ می‌رسانیم. گاهی هم پاسخ سؤالی که طرح کرده‌اید پیش خودِ ماست و شما را برای حل مشکل راهنمایی خواهیم کرد. در موارد بسیاری هم مسئولان در سازمان‌های مختلف با خواندن مشکل شما دست به‌کار شده و جوابیه‌ای برای روزنامه می‌فرستند که در همین صفحه به چاپ می‌رسانیم. در سخنگاه سعی می‌کنیم از همین صفحه صدای رسای شما برای طرح مشکلات باشیم و مطمئن باشید هیچ‌کدام از پیام‌های ارسالی شما ناخوانده و بدون بررسی باقی نمی‌مانند. برای اینکه پیام‌های‌تان زودتر در نوبت چاپ قرار بگیرند حتی الامکان پیامتان چه به‌صورت مکتوب، چه در قالب صوت و چه از طریق تلگرام خلاصه و در عین حال کامل باشد. حتما در انتهای پیام نام خود و شهرتان را ذکر کنید و برای چاپ پیامتان صبوری کنید. از ارسال چند باره یک پیام و طرح چندین موضوع در یک پیام بپرهیزید. از اینکه روزنامه همشهری را امین مشکلات خود می‌دانید سپاسگزاریم و منتظر دریافت پیام‌ها، انتقادات و پیشنهادهای شما مخاطبان گرانقدر هستیم.

احتکار کالا
   کشف 9تن تخم‌مرغ در زاهدان نشان نبود نظارت است

اگر نظارت‌ها کافی باشد امکان ندارد کسی بتواند 9تن تخم‌مرغ را احتکار کند، آن هم کالایی که فسادپذیر است. در شرایطی که در زاهدان قیمت تخم‌مرغ تا شانه‌ای 40هزار تومان هم می‌رسد احتکار‌کنندگان باید با اشد مجازات تنبیه شوند تا دلِ سوخته مردم اندکی آرام شود.
شکاری از زاهدان

   احتکار‌عامل گرانی میوه است
در شرایطی که فرارسیدن سال نو شاید اندکی شادی به خانه‌های مردم بیاورد رواست که قیمت میوه سر به فلک بزند و میوه از سبد زندگی مردم حذف شود؟ اگر میوه‌ها را احتکار نکرده بودند و مسئولان میوه را به قیمت و سردرختی و بی‌واسطه از باغداران می‌خریدند، قیمت میوه به جایگاه فعلی نمی‌رسید.
دارایی، باغدار از تهران

راه و جاده 
   تکمیل ایستگاه راه‌آهن شهرستان اشکذر چه شد؟

ایستگاه اشکذر مدت‌هاست افتتاح شده و مردم منتظر تکمیل آن هستند و بارها پیگیر شده‌اند اما تاکنون خبری نشده است. آخرین بار دهم تیرماه سال98 جلسه‌ای در فرمانداری شهرستان برگزار شد که مصوبات آن هنوز اجرایی نشده است. در آن جلسه قرار بود سکوی دوم و زیرگذر ارتباطی دو سکو، نمازخانه و سرویس بهداشتی، روشنایی و مسیر دسترسی به ایستگاه، سالن انتظار با امکانات رفاهی مناسب و در ‌شأن مردم، فضای سبز و حریم ایستگاه و... ایجاد شوند و مورد بهره‌برداری قرار گیرند که تا امروز خبری از آن نیست.
خلیلی از اشکذر یزد

  رقم عوارض بزرگراه الغدیر زیاد است
افتتاح بزرگراه الغدیر امیدهای زیادی ایجاد کرده که از بار ترافیک اتوبان تهران -کرج کاسته شود که البته هنوز راه‌های دسترسی آن مشخص نیست، ‌اما موضوع مهم‌تر رقم عوارض آن است که برای سواری 25هزار تومان اعلام شده است. شاید برای کسی که کل مسیر را بپیماید این رقم قابل‌قبول باشد اما برای کسی که قصد دارد تنها بخشی از مسیر را طی کند، ‌طبیعتا رقم زیادی است. به این ترتیب شاید به‌دلیل سنگینی عوارض، چندان از این بزرگراه استقبال نشود.
نویدی از تهران

    احداث جاده چاراویماق چه شد
با گذشت 30سال از احداث جاده 180کیلومتری میانه به میاندوآب 155کیلومتر از این جاده تکمیل شده، اما 25کیلومتر راه باقی مانده در چاراویماق هنوز احداث نشده است آیا مردم چاراویماق جدای مردم میانه و میاندوآب هستند؟ مسئولان پاسخگو باشند.
مقدم از چاراویماق آذربایجان شرقی

  مسیرهای دسترسی به بزرگراه الغدیر اطلاع‌رسانی شود
مسیرهای دسترسی به بزرگراه الغدیر که چند روز قبل افتتاح شد از شهرهای تهران و کرج معرفی شود تا افرادی که این مسیر به کارشان می‌آید از آن استفاده کنند و از ترافیک اتوبان تهران -کرج کاسته شود.
فتاحی از تهران

حقوق و دستمزد
    افزایش حقوق بدون کنترل قیمت‌ها بی‌فایده است
هر قدر سقف حقوق‌ها بالا رود مادامی که قیمت‌ها کنترل نشود بی‌فایده است و کارمند و کارگر هرگز به پای تورم نمی‌رسند.
سالاری از کرمان 

    مشاغل آزاد بیشتر از حقوق بگیران از تورم آسیب می‌بینند
هر چند رقم‌های حقوق کارگران و کارمندان قابل توجه نیست ولی حداقل سالانه رقمی به‌عنوان افزایش حقوق دارند، اما در 14‌ماه گذشته تعداد زیادی از همین قشر بیکار شده‌اند و آنهایی هم که مشاغل آزاد دارند وضعیت بسیار بدی دارند. تا زمانی که کارگر و کارمند به اندازه کافی حقوق نگیرد مشاغل آزاد مشتری و بازاری ندارند که بتوانند کاسبی کنند.
عسگری از تهران 

   معوقات کارگران آبداران در چهارمحال و بختیاری پرداخت نشد
به‌رغم وعده مسئولان مبنی بر پرداخت معوقات و حل شدن مشکل بیمه کارگران آبداران چهارمحال و بختیاری، کماکان اتفاقی رخ نداده و حدود 18‌ماه است که حقوق این پرسنل به تعویق افتاده است.
امیدی از یاسوج

گرانفروشی و تقلب در فروش
    گرانفروشی در داروخانه‌ها بیداد می‌کند

دارو جزو اقلام ضروری به‌خصوص در شرایط کنونی است و متأسفانه قیمت آن بسیار گران شده است. صرف‌نظر از مکمل‌ها و قرص‌های تقویتی که کلا امکان خریدشان نیست، ‌داروهای ضروری هم گران شده‌اند. چه‌کسی مسئول نظارت بر این گرانی‌هاست؟
رنجبر از تهران 

    قبض میاندوره همراه اول گرانفروشی و دور از انصاف است
اپراتور همراه اول، برای پایان دوره و کارکرد استفاده مشترک، مبلغ را طبق تعرفه محاسبه و دریافت می‌کند، ولی نحوه محاسبه قبض میاندوره دور از انصاف و گرانفروشی است. از وزارت ارتباطات که متولی کنترل کردن اپراتورهاست توقع داریم بی‌تفاوت نباشد.
رسولی از مشهد

  گرانی مرغ و نوسان قیمت آن بازی با سلامت مردم است
مرغ در شرایط فعلی تنها گوشتی است که مردم قادر به خرید آن هستند، گرانی بی‌ضابطه مرغ از یک طرف و چند قیمتی بودن و نوسان آن از سوی دیگر بر مردم فشار وارد می‌آورد. در کرج مرغ کیلویی 35هزار تومان در تهران بین 27تا 30هزار تومان و در میادین تره‌بار 20هزار و 400تومان است. ادامه این روند بازی با سلامت مردم است.
انصاری از تهران

   گرانی و تقلب در ساخت لوازم بهداشتی
گرانی لوازم بهداشتی به‌خصوص لوازم مربوط به بانوان بسیار تأسف‌بار است و تقلب در ساخت اقلام بهداشتی از آن هم تأسف‌بارتر. لطفا مسئولان نظارت کنند.
اعظمی از ارومیه

شهر و محله
   کمیسیون ماده100 در فیض‌آباد تشکیل نمی‌شود

بیش از ۷‌ماه است پیگیر موضوعی مبنی بر تخطی همسایه در ساخت‌وساز غیراصولی و غیرمهندسی در شهرستان فیض‌آباد استان خراسان رضوی هستیم که منجر به ایجاد خسارت مالی و امنیتی شده، اما متأسفانه تاکنون نتیجه نگرفته‌ایم. آخرین پاسخ شهرداری هم این بود که کمیسیون ماده ۱۰۰ به‌دلیل نبود نماینده فرماندار در استان بیش از 2‌ماه است تشکیل نمی‌شود. فرمانداری هم شهرداری را مسئول برگزاری کمیسیون می‌داند. اخیرا هم گفته‌اند به‌دلیل تراکم برنامه‌های دهه فجر و ایام کرونایی این کمیسیون به تعویق افتاده است.
حیدری از فیض‌آباد 

    شهرک صنعتی شمس‌آباد محروم از کوچک‌ترین زیرساخت‌ها
شهرک صنعتی شمس‌آباد به‌عنوان بزرگ‌ترین شهرک صنعتی خاورمیانه علاوه بر مشکلات مختلفی که فعالان عرصه تولید و اقتصاد با آن دست و پنجه نرم می‌کنند از حداقل امکانات شهری نیز بی‌بهره است و از وضعیت نامناسب معابر، نبود سطل زباله و فضای سبز مناسب، دچار مشکلات فراوانی شده است.
بابایی از تهران

    چرا قبض عوارض نوسازی در اصفهان یکساله شده است؟
در چند سال گذشته شهرداری مرکزی و شهرداری‌های مناطق مختلف اصفهان قبض‌های عوارض نوسازی را هر 6‌ماه یک‌بار صادر می‌کردند و برای مشترکین می‌فرستادند که پرداخت آنها آسان‌تر بود، ولی امسال عوارض یک‌سال را یکجا فرستاده‌اند که مبلغ آن کمی سنگین شده است و پرداخت آن با توجه به گرانی‌های موجود برای همه اقشار جامعه به‌راحتی سابق مقدور نیست. 
محمود بلیغیان از اصفهان

   روز درختکاری ثمر چندانی ندارد
برخی مسئولان آگاهانه یا ناآگاهانه فضای‌های سبز را از بین می‌برند و به فکر آیندگان نیستند و آن وقت در روز درختکاری به‌طور نمادین نهال می‌کارند و به امید خدا رهایش می‌کنند. نمونه آن در منطقه ۲ بزرگراه جلال‌آل‌احمد- تقاطع پل یادگار است که درختان فضای سبز را قطع کرده‌اند و با شتاب در حال ساخت‌وساز هستند.
اسکان از تهران 

کرونا و پروتکل‌های بهداشتی
  کرونا کلا از کرمانشاه رفته است؟

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و شب عید، ازدحام جمعیت در بازارهای کرمانشاه غوغا می‌کند و مسئولان تاکنون اقدامی درخصوص ایجاد محدودیت جدید انجام نداده‌اند و عنوان می‌کنند دلیلی برای تعطیلی وجود ندارد. جمعه گذشته در جمعه بازار طاق بستان جای سوزن انداختن نبود و هیچ پروتکل بهداشتی‌ای هم بر آن جا حکمفرما نبود. آیا کرونا کلا از کرمانشاه رفته است؟
وحدت از کرمانشاه

   جریمه منع تردد کرونا در دزفول حذف شود 
 پلاک خودروی بسیاری از شهروندان دزفولی متعلق به شهرستان‌های اطراف است و با هر بار ورود و خروج 500هزار تومان جریمه می‌شویم. مسئولان راهکاری بدهند.
 محمد مروتی از دزفول

بورس و بازار سرمایه
  فشارآوردن کارگزاری‌ها برای تسویه اعتبار‌، عامل صف‌های بورس

درحالی‌که بازار بورس هم‌اکنون از کمبود نقدینگی رنج می‌برد، کارگزاری‌ها به سهامداران برای تسویه اعتبار فشار می‌آورند که همین امر باعث می‌شود استفاده‌کنندگان از اعتبار کارگزاری‌ها به فکر فروش بیفتند و صف‌های فروش مدام قفل‌تر شوند.
برهانی از تهران 

   قادر به فروش هیچ سهمی در بازار سهام نیستیم
تاکنون راهکارهای مختلفی فارغ از مثبت یا منفی بودن در مورد بازار سهام اجرا شده است که متأسفانه مفید نبوده و شاید در حد چند روز اثر ناچیز داشته است، ولی آخرین راهکار مسئولان یعنی محدودیت دامنه نوسان فقط باعث رکود عمیق و ریزش شده است به‌گونه‌ای که هیچ سهمی در این بازار قابل فروش نیست.
عطایی از نهاوند

آلودگی صوتی 
    قانون منع استفاده از بلندگو در معابر تصویب شود

مجلس قانونی تصویب کند که استفاده از بلند گو در کوچه‌ها و معابر ممنوع شود. برخی دوره‌گردها از صبح تا شب با وانت‌بار با هدف خرید ضایعات آسایش مردم را بر هم زده‌اند و هیچ سازمان و نهادی هم با آنها برخورد نمی‌کند.
بقایی از کوه‌سنگی مشهد

   دوره‌گردها آسایش خیابان دیباجی را گرفته‌اند
دوره‌گردها شبانه‌روز در خیابان‌های دیباجی در منطقه یک‌تهران می‌گردند و صدای گوشخراش‌شان مردم را عاصی کرده است. پیگیری از 137و نیروی انتظامی هم نتیجه‌ای نداده است. مسئولان فکری کنند.
سیدان از تهران 

  دوره‌گردها سکوت خیابان جمهوری را برهم می‌زنند
خیابان جمهوری صبح‌های زود و شب‌ها به واسطه بسته شدن بازارهای الکترونیک و سایر بازارها در سکوت است و دوره‌گردها از این فرصت استفاده می‌کنند و آرامش مردم را می‌گیرند. درحالی‌که ساکنان این مناطق به واسطه قرار گرفتن در نزدیکی بازارها، عموما روزهای شلوغی دارند.
پیری از میدان جمهوری
 
بازنشستگان
    عیدی بازنشستگان واقعا پول خرد بود

امسال با توجه به ‌گرانی قیمت اجناس و تورم بالا، عیدی بازنشستگان که اکثرا جزو سالمندان هستند و مخارج بیشتری هم دارند ‌می‌بایست تفاوت چشمگیری با سال‌های قبل داشته باشد که متأسفانه اینطور نبود و در حد پول خردی بود که چند ساعت با خرید چند قلم کالا به اتمام رسید. چرا بسته حمایتی مخصوص سال نو برای این قشر درنظر گرفته نمی‌شود.
اسکندری از شهریار

    همسان‌سازی‌ حقوق‌ها اجرایی نشد
درحالی‌که مسئولان با افتخار از‌ همسان‌سازی‌ حقوق‌های بازنشستگان بعد از سال‌ها انتظار سخن می‌گویند و آن را نقطه‌عطف خدمات خود می‌دانند باید گفت همسان‌سازی‌ در عمل اجرا نشده است که اگر اجرا می‌شد اکنون دریافتی حقوق من 2میلیون و 100هزار تومان با 4سر عائله و 20سال سابقه پرداخت حق بیمه نبود.
یحیوی از تهران 

   : ‌جابه‌جایی روز حقوق سالمندان به یک ‌ماه رسید
در 2سال گذشته هر ‌ماه مسئولان حقوق‌ها را یک روز دیرتر پرداختند و کسی هم به این یک روزها اعتراض چندانی نکرد ولی واقعیت این است که اکنون روز دریافت حقوق بازنشستگان یک ماه و حتی بیشتر جابه‌جا شده و کسی هم پاسخگوی حق تضییع شده این قشر نیست.
سبزه‌پرور از یزد

   چرا کارگران فصلی مشمول سختی کار برای بازنشستگی نمی‌شوند؟
چرا سازمان تامین اجتماعی برای کارگران فصلی با آنکه کار آنها سخت و زیان‌آور است، سختی کار درنظر نمی‌گیرد تا آنها با استفاده از این قانون بازنشسته شوند و با ناتوانی یا سن بالا مجبور به ادامه کار نباشند؟
ناطقی از کرج

حقوق شهروندی
   اشغال فضای پیاده‌روهای عباس‌آباد توسط مغازه‌داران

برخی ‌از ‌مغازه‌داران خصوصا پلاستیک‌فروشی‌ها، اجناس‌شان را در پیاده‌رو قرار می‌دهند که این امر موجب اختلال در رفت‌وآمد عابرین پیاده می‌شود. به‌عنوان مثال نبش کوچه مهماندوست در خیابان صابونچی واقع در محله عباس‌آباد مغازه‌ای‌است که مدت‌هاست اجناسش را داخل پیاده‌رو قرار داده و علاوه بر اشغال پیاده‌رو، چهره شهر را هم زشت کرده است. تماس‌های مکرر با 137 و گزارش این وضعیت هم اثری نداشته است.
حجت مردفرد از تهران

  افرادی که نظافت شهر را رعایت نمی‌کنند، جریمه شوند
به‌رغم اطلاع‌رسانی از طرق مختلف، بسیاری ‌از افراد هنوز هم زباله‌های خود را در پیاده‌رو‌ها و جوی‌های خیابان‌ها رها می‌کنند که موجب آلودگی و بسته‌شدن راه آب جاری این جوی‌ها و متعاقب آن بوی بد می‌شود. از مسئولان تقاضا داریم را‌هکاری در این مورد اتخاذ کنند و مانند بسیاری از کشورها درصورت انجام این کار، شخص متخلف را جریمه کنند. 
مهیار گلشنی از کرج

    95درصد شهر برای معلولان مناسب‌سازی‌ نشده است
افراد معلولی که به‌تنهایی زندگی می‌کنند و ناچار از رفتن به محیط‌های عمومی و خیابان‌ها هستند برای تردد در بسیاری مناطق دچار مشکل هستند و به جرأت باید گفت 95درصد شهر مناسب تردد معلولان نیست. آیا معلولان حق شهروندی ندارند؟
افروز از تهران

از همه جا
   ماشین داخل شهر است جریمه عوارض آزادراهی می‌آید

2سال است خودروی من از شهر تهران خارج نشده است آن وقت پیامک عوارض آزاد‌راهی به مبلغ 2400ریال برایم آمده است. این اتفاق برای چند نفر از دوستان و فامیل هم رخ داده و همه متعجبند که جریان این پیامک‌های بی‌ربط به آنها چیست؟
رحمتی از تهران 

    قطعی کانال‌های تلویزیون بعد از به‌روزرسانی کانال‌های صدا و سیما
بعد از آخرین به‌روزرسانی کانال‌های صدا و سیما بسیاری از کانال‌ها قابل دریافت نیست و عنوان می‌کنند باید وسیله دیجیتال جدیدی بخریم که بتوانیم این کانال‌ها را دریافت کنیم. در این شرایط اقتصادی که تفریح و سرگرمی دیگری هم نداریم، این کار رواست؟
بهرامی از نوشهر

  تولید‌کنندگان محصولات ارگانیک حمایت شوند
در دنیای توسعه‌یافته تولید غذای سالم یا ارگانیک موضوعی بسیار مهم است و تولید گوشت سالم، روغن سالم، مواد غذایی و میوه‌های سالم برای سلامت خانوار و جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است. همین موضوع می‌طلبد که با حمایت از تولیدکنندگان و پرورش‌دهندگان پرندگان گوشتی، کارگاه‌هایی با نام مزرعه خوراک سالم و تولید دام که پایه اصلی آن گوشت است به‌وجود‌ آید.
محصولی از تبریز

    لوله گاز از کنار ‌روستا می‌گذرد، ما گاز نداریم
با وجود عبور لوله گاز از کنار روستای آهنگران و علی نقی از توابع شهر جنگل شهرستان رشتخوار، مردم این منطقه از داشتن نعمت گاز محروم هستند. درصورتی که با کمترین هزینه و فاصله بسیار کوتاه لوله گاز با روستا، در کمتر از چند روز می‌توان تمام روستا را از نعمت گاز برخوردار کرد.
رضایی از رشتخوار خراسان

   رانش زمین در تلخاب سال‌هاست ادامه دارد
رانش زمین در روستای تلخاب شهرستان بدره و بی‌توجهی مسئولان باعث تخریب منازل مسکونی شده و خواب را از چشم‌های اهالی روستا گرفته است. از سال‌95 که با آبگیری سد سیمره این موضوع آغاز شد تاکنون، تعدادی از روستاییان به مهاجرت روی آوردند و عده بیشتری که توان مهاجرت نداشتند، مجبورند همچنان با ترس و دلهره زندگی کنند و اکنون نیز کار به زندگی زیر چادر رسیده است. از مسئولان هم جز وعده چیزی ندیده‌ایم و می‌گویند هنوز تحقیقاتشان کامل نشده است.
نوری از بدره ایلام

پاسخ مسئولان 
  در خیابان شهید رجایی چاله عمیق و دست‌انداز پرشمار وجود ندارد

روابط‌عمومی منطقه20 شهرداری تهران پیرو چاپ پیام مردمی با موضوع چاله‌های عمیق در بزرگراه آزادگان بالای پل شهید رجایی در ستون با مردم روز 28بهمن‌ماه پاسخ داده است: محل مدنظر شهروند محترم در محدوده منطقه‌19 ناحیه‌5 و منطقه‌16 ناحیه‌4 واقع شده است. خیابان شهید رجایی جنوب به شمال از ابتدای کوچه شهید حیدر اسدی تا انتهای محدوده منطقه20 و شمال به جنوب از حد فاصل پل شهیدان احمدیه تا ابتدای کوچه رحمتی در تاریخ 18 مهر‌ماه99 تراش و روکش مکانیزه آسفالت شده است. با این وصف در محدوه خیابان شهید حسنی (خروجی آزادگان) و خیابان شهید رجایی واقع در این ناحیه چاله‌های عمیق و دست‌انداز پرشمار وجود ندارد.

  جاده کبودرآهنگ به غار علیصدر لکه‌گیری و آسفالت می‌شود
روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور پیرو چاپ پیام مردمی با عنوان: تخریب شدید جاده کبودرآهنگ به غار علیصدر در ستون با مردم روز 14دی‌ماه پاسخ داده است: عملیات راهداری جاری شامل ایمن‌سازی‌ با نصب علائم و تجهیزات ایمنی و لکه‌گیری در طول محور مذکور، به‌صورت مستمر و سالانه توسط اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان انجام می‌شود. همچنین به‌منظور رفع خرابی‌های موجود، ارتقای سرویس محور، بهبود کیفیت تردد و افزایش رضایتمندی عمومی، ‌مطالعات بهسازی محور انجام شده و فرایند مناقصه برای انتخاب پیمانکار جهت لکه‌گیری و روکش آسفالت 5 کیلومتر از محور که دارای خرابی شدید است، ‌در دست پیگیری است که با تعیین پیمانکار ذیصلاح و عقد قرارداد عملیات اجرایی پروژه به‌زودی آغاز خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید