• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
سه شنبه 12 اسفند 1399
کد مطلب : 125719
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/G62GQ
+
-

زیریک‌خم/ قحط‌الرجال در کشتی

عبدالمهدی نصیرزاده، رئیس سازمان لیگ کشتی حدود 2‌ماه پیش به‌عنوان رئیس فدراسیون پرورش اندام انتخاب شد. با این حال اصرار بر ماندن در منصب ریاست سازمان لیگ کشتی بسیار عجیب است. نصیرزاده در برنامه ورزش و مردم استعفایش را به‌صورت شفاهی اعلام کرد ولی بعد از آن دیگر خبری نشد و در مصاحبه‌ای دیگر با یکی از خبرگزاری‌ها گفت منظورش را بد متوجه شده‌ایم و اصلا بحث استعفا نبوده است! فدراسیون کشتی هم هنوز برای انتخاب جایگزین نصیرزاده هیچ اقدامی نکرده. انگار در کشتی ایران قحط‌الرجال است و کسی نیست مثل آقای نصیرزاده سازمان لیگ را اداره کند.

چوپانی و رفتگری قهرمانان کشتی
مشکل اشتغال در ورزش تبدیل به بحران شده. هر روز از اقصی نقاط کشور خبری تلخ به گوش می‌رسد. رفتگری، دستفروشی و چوپانی شغلی است که قهرمانان کشتی جهان و آسیا در رده‌های سنی نوجوانان و جوانان به آن روی آورده‌اند و این داستان انتهایی ندارد. محمد محرابی نفر سوم مسابقات جهانی نوجوانان خبر چوپانی کردنش به سرعت در فضای مجازی پیچید تا جایی که علیرضا حیدری با گذاشتن استوری از علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون خواست او را به اردو دعوت کند. ولی مشکل بزرگ‌تر از این حرف‌هاست. بسیاری از قهرمانان جهان و المپیک بیکار هستند و با وجود مصوبه هیأت دولت برای اشتغال قهرمانان، شغلی پیدا نکرده‌اند.

از ترس قهر نکردن بنا
محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی که بارها از تیم ملی قهر کرده و استعفا داده، ظاهرا قصد دارد همانند گذشته تیمش را بدون انتخابی راهی مسابقات المپیک کند. فدراسیون کشتی هم هیچ واکنشی تا به حال به این تصمیم احتمالی نشان نداده است. شاید می‌ترسند اگر چیزی بگویند، بنا مثل همیشه قهر کند. سه‌شنبه 19اسفند قرار است حسن یزدانی در مقابل کامران قاسمپور قرار بگیرد. این تصمیم ریسکی بزرگ برای کادر فنی آزاد است. اگر یزدانی ببازد کادر فنی رضایت به حضور قاسمپور در المپیک می‌دهد؟ محمدی، سرمربی آزاد حاضر شده این ریسک بزرگ را بکند ولی آیا بنا حاضر است برای گرایی یا نجاتی انتخابی بگذارد؟


 

این خبر را به اشتراک بگذارید