• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 12 اسفند 1399
کد مطلب : 125724
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Nk2PK
+
-

از تبار قهر

پنج نکته در مورد بی‌انضباطی رشید مظاهری

بهروز رسایلی| طوری که انگار یک لحظه آرامش برای استقلال حرام باشد، این تیم بلافاصله بعد از رفع مسئله مهدی قائدی درگیر داستان رشید مظاهری شد؛ دروازه‌بانی که از سفر به رفسنجان برای همراهی تیمش در بازی با مس سر باز زد و در فضای مجازی هم اختلافاتش را با سعید عزیزیان، مربی دروازه‌بان‌های تیم علنی کرد. اوایل فصل با توجه به نمایش‌های خوب مظاهری به‌نظر می‌رسید او یک خرید خوب برای آبی‌پوشان بوده باشد اما حالا حاشیه‌های مظاهری از اثرگذاری فنی او سبقت گرفته و شرایط ناخوشایندی به‌وجود آورده است.

  نکته اول؛ پایان پنهان‌کاری
رشید مظاهری بلافاصله بعد از انتشار خبر قهرش مدعی شد مصدوم است و صرفا به‌خاطر آسیب‌دیدگی نتوانسته تیم را در سفر به رفسنجان همراهی کند. با این حال ابتدا سعید عزیزیان به نوعی این مسئله را رد کرد و سپس باشگاه استقلال با صدور بیانیه‌ای کوتاه از احضار رشید به کمیته انضباطی خبر داد. در پایان این بیانیه روی برخورد با بی‌انضباطی‌ها تأکید شده بود؛ آنچه نشان می‌دهد باشگاه ادعای مصدومیت مظاهری را قبول ندارد. گویا رشید پس از آنکه پی برده در بازی با مس نیمکت‌نشین است اردو را ترک کرده. باشگاه استقلال امسال گاهی درصدد لاپوشانی بی‌انضباطی‌ها برآمد و به قول معروف گرد و خاک را زیر قالی جارو کرد اما گویا رشته کار از دست مدیران و مربیان خارج شده و دیگر زیر فرش جایی باقی نمانده است! اگر از ابتدا با هر بی‌انضباطی به‌طور قاطعانه برخورد می‌شد، شاید کار به اینجا نمی‌کشید.

  نکته دوم؛ عین قهرش در تراکتور
رشید مظاهری در مسابقات پایانی تراکتور در فصل گذشته هم با این تیم قهر کرد و دست تبریزی‌ها را  در پوست گردو گذاشت. او حتی در 2 بازی نیمه‌نهایی و فینال جام حذفی برابر نفت مسجدسلیمان و استقلال غایب بود و محمدرضا اخباری از دروازه تراکتور نگهبانی کرد. این بدترین لطمه‌ای است که یک دروازه‌بان ملی‌پوش و مدعی می‌تواند به تیم باشگاهی‌اش بزند. نهایتا هم رشید قراردادش را یک‌طرفه فسخ کرد و به استقلال پیوست اما حالا نشان می‌دهد عادت قهرش را در این تیم هم با خودش آورده است.

  نکته سوم؛ سوءتفاهم شده رفیق!
به‌نظر می‌رسد رشید مظاهری کمی هم در مورد کیفیت و اثرگذاری خودش دچار سوءتفاهم شده است. اشکالات و ضعف‌های حسینی برای همه مشهود است، رشید هم در برخی مسابقات این فصل عملکرد خوبی داشته است اما اینطور نیست که او ناجی همیشگی آبی‌ها بوده باشد. بزرگ‌ترین مسابقات فصل استقلال برابر پرسپولیس، سپاهان و تراکتور برگزار شد که مظاهری در هیچ‌کدام از آنها کلین‌شیت نکرد. صد البته او حتی اگر در هر 3بازی دروازه‌اش را بسته نگه‌می‌داشت باز هم حق بی‌انضباطی نداشت، اما بحث بر سر این است که مظاهری هنوز خیلی هم کار خاصی در استقلال نکرده که این همه ناز و ادا دارد. روشن نیست اگر استقلال با دست‌های رشید به یک جام می‌رسید، او چه رویه‌ای در پیش می‌گرفت.

  نکته چهارم؛ هر قهر چند؟
در مورد رقم قرارداد رشید مظاهری با استقلال حرف و حدیث‌های زیادی وجود دارد اما آنچه مسلم به‌نظر می‌رسد این است که رشید دستمزد بسیار بالا و چشمگیری دریافت می‌کند. این رقم آنقدر زیاد بوده که ابتدای فصل و با تغییر مدیریت باشگاه تلاش زیادی برای تعدیل آن صورت گرفت اما مظاهری گفت:«من فقط یک‌بار قرارداد می‌بندم.» نهایتا هم حرف او به کرسی نشست. حالا باید از گلر ملی‌پوش پرسید هر قهر، هر بازی غیبت، هر مصاحبه علیه سرمربی چند درمی‌آید؟ شما پول گرفتی که این کارها را بکنی؟

  نکته پنجم؛ آقای غیرقابل اعتماد 
نهایتا اینکه با رویه‌ای که رشید مظاهری در پیش گرفته، او برای هیچ مربی و باشگاهی قابل اعتماد نخواهد بود و دشوار می‌توان بدون در اختیار داشتن یک گلر خوب دیگر، فقط روی این دروازه‌بان حساب باز کرد. اصلا حسینی بدترین گلر دنیا اما به هر حال لازم است استقلال دروازه‌بان دیگری داشته باشد که هر وقت استاد مظاهری تریپ قهر برداشت، بتواند از او استفاده کند.

این خبر را به اشتراک بگذارید