• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 12 اسفند 1399
کد مطلب : 125716
+
-

علی پاکدامن: سقف قرارداد در لیگ شمشیربازی 27میلیون تومان است!

علی پاکدامن: سقف قرارداد در لیگ شمشیربازی 27میلیون تومان است!

محسن محمود  صفری - روزنامه‌نگار

شاید به‌نظرتان قرارداد 27 میلیونی برای یک ورزشکار المپیکی شوخی باشد ولی علی پاکدامن المپین ایران دقیقا با همین مبلغ قرارداد در لیگ شمشیربازی حضور داشت. شمشیربازی ایران در سال‌های گذشته روند رو به رشدی داشته است تا جایی که احتمال رسیدن به مدال المپیک، دیگر برای آنها دور از دسترس نیست. علی پاکدامن، یکی از ملی‌پوشان شمشیربازی که سهمیه المپیک توکیو را هم به‌دست آورده در گفت‌وگو با همشهری از شرایط این روزهای خودش و هم‌تیمی‌هایش می‌گوید.

  لیگ شمشیربازی به پایان رسید و شما با تیم دانشگاه‌آزاد توانستید قهرمان مسابقات شوید. شرایط چطور بود؟
به‌دلیل شیوع ویروس کرونا مدت‌ها بود که تمامی مسابقات به حالت تعلیق در آمده بود و لیگ باعث شد بعد از مدت‌ها مسابقه دهیم و شرایط‌مان را بسنجیم. در دور رفت شرایطم زیاد خوب نبود یا حداقل خودم راضی نبودم، ولی هرچه گذشت به شرایطی که دوست داشتم نزدیک‌تر شدم. در کل لیگ برای هر رشته‌ای مفید است ولی رقم قراردادها در رشته ما خیلی پایین است.

  مبلغ قراردادتان چقدر است؟
بالاترین رقم لیگ شمشیربازی در این فصل، قرارداد خود من و مجتبی عابدینی بود، 27میلیون تومان. 27میلیون فقط هزینه ایاب و ذهاب می‌شود ولی این رقم سقف قرارداد در لیگ شمشیربازی است!

  27میلیون تومان در یک فصل می‌شود حدود 2میلیون و 200 هزار تومان، به‌نظر هزینه‌هایتان خیلی بیشتر از این باشد.
هزینه یک ورزشکار حرفه‌ای زیاد است، من هم متاهل هستم و هزینه ماهانه زندگی‌ام حدود 20میلیون تومان می‌شود.

  به‌نظرتان به تعویق افتادن المپیک به نفع شمیربازی ما بود؟
در مورد خودم بخواهم بگویم بله به نفع من بود. از هر لحاظ خیلی تحت فشار بودم و نیاز به یک آرامش داشتم. نیاز بود که استراحتی داشته باشم که کرونا این فرصت را به‌وجود آورد. حالا شرایط بهتری دارم البته که این به تأخیر افتادن برای همه یکسان است و باید دید در نهایت در المپیک چه نتایجی رقم خواهد خورد.

  قرار است چند‌ماه دیگر در المپیک توکیو مسابقه بدهید. چقدر برای آن مسابقات آماده‌اید؟
از حالا خیلی زود است که در این‌باره صحبت کنیم. مسابقات جام جهانی را در پیش داریم که باید سعی کنیم در این مسابقات بهترین نتیجه را کسب کنیم. مسابقات رسمی بعد از یک سال‌ونیم دارد برگزار می‌شود و من هم خیلی دوست دارم مسابقه بدهم تا خودم را محک بزنم.

   حضور پیمان فخری در کمیته ملی المپیک تداخلی در کارش به‌عنوان سرمربی تیم ملی ایجاد نکرده است؟
به هیچ وجه. ایشان همیشه سر تمرینات حاضر هستند و به دقت تمرینات بچه‌ها را زیرنظر دارند. چیزی که من می‌بینم اولویتشان تیم ملی شمشیربازی است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید