• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 9 اسفند 1399
کد مطلب : 125432
+
-

هیچ نظارتی بر داروخانه‌ها نیست

داروخانه‌ها داروها را به قیمت دلخواه خودشان می‌فروشند و حتی نسخه دست‌نوشته پزشک را به نفع پرداخت بیشتر وجه تغییر می‌دهند. همسرم نسخه‌ای داشت که یک داروی مکمل در آن نوشته شده بود، داروخانه‌دار به‌عنوان اینکه این دارو بهتر است داروی 900هزار تومانی به همسرم داد درصورتی که به‌دلیل بیماری خاص چه بسا آن دارو برای سلامت همسرم مضر بود و بماند که داروی اصلی که در داروخانه موجود بود فقط 95هزار تومان قیمت داشت! هرچقدر هم اصرار و بحث کردیم که این دارو نباید به‌صورت جایگزین عرضه شود با قلدری حرف خودشان را می‌زدند. واقعا هیچ نظارتی بر کار داروخانه‌ها نیست.
فاطمی از تهران 

  رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در کلینیک‌های تامین اجتماعی
کلینیک تامین اجتماعی شهید بهشتی کرج جای سوزن انداختن نیست و جمعیت بدون رعایت اصول مربوط به پیشگیری از کرونا در هم می‌لولند. برای خونگیری در یک اتاق بسیار کوچک همه منتظرند و پرستار هم طبق روال کارش را می‌کند؛ درحالی‌که به‌دلیل سوزنی که وارد بدن می‌شود می‌تواند شرایط بسیار خطرناکی ایجاد شود وقتی هم اعتراض می‌کنیم می‌گویند بروید آزمایشگاه خصوصی. تکلیف ما که توان رفتن به آزمایشگاه خصوصی را نداریم چیست؟
رضایی از کرج 

  قانون درخصوص نپرداختن هزینه عوارض نوسازی اجرا شود
چرا به افرادی که هزینه عوارض نوسازی خود را به موقع پرداخت نمی‌کنند، جریمه کمی تعلق می‌گیرد درحالی‌که طبق قانون درصورت 2بار پیاپی پرداخت نکردن عوارض، شهرداری می‌تواند برق آن مشترک را قطع کند. ولی این قانون اجرا نمی‌شود و این تضییع حقوق شهروندانی است که به موقع عوارض خود را پرداخت می‌کنند.
سیادتی از تهران

سوال از شما پیگیری از ما

سؤال شما: تلفن ما مدتی بعد از استفاده نشدن قطع شد، وقتی برای وصل شدن و پرداخت وجه مراجعه کردیم متوجه شدیم تلفن تخلیه و واگذاری مجدد آن به صاحبش مستلزم پرداخت 270هزار تومان به علاوه پرداخت آخرین قبض آن است.آیا رواست در این شرایط اقتصادی این کار را بکنند؟
چند شهروند از تهران 

پیگیری همشهری: 2دوره قبض نپردازید تلفن تخلیه می‌شود 
براساس مصوبه207 سازمان تنظیم مقررات، شرکت‌های مخابراتی و اپراتورها موظفند که درصورت عدم‌پرداخت قبض طی دو دوره متوالی از سوی مشترک، آن خط را تخلیه نمایند.
داوود زارعیان، معاون امور مشتریان شرکت مخابرات با اشاره به قانونی بودن این موارد در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سخنگاه همشهری می‌گوید: فرایند اقدام‌ به این صورت است که درصورت نپرداختن صورت هزینه در 2نوبت متوالی، ابتدا خط تلفن به‌مدت 15روز و به‌صورت یک طرفه قطع می‌شود و پس از این بازه زمانی، چنانچه قبض پرداخت و تسویه نشود خط به‌صورت دو طرفه مسدود خواهد شد. در نهایت اگر مشترک مورد نظر به‌مدت یک سال برای تسویه قبوض خود اقدامی نکند، اپراتور مجاز به تخلیه خط خواهد بود که البته این اقدام با ابلاغ و اخطار قبلی صورت می‌گیرد. در این شرایط تلفن مدتی نزد مخابرات می‌ماند و درصورت عدم‌مراجعه مشترک، واگذار خواهد شد.
زارعیان تأکید می‌کند: اگر فردی که خط تلفن به نام او ثبت شده شخصا به مخابرات مراجعه نماید می‌تواند با پرداخت قبوض معوقه خود و همچنین پرداخت حق اتصال مجدد که مبلغ آن 200هزار تومان تعیین شده است نسبت به راه‌اندازی مجدد خط خود اقدام کند. اما موضوع اینجاست که بسیاری از مشترکین ما در دسترس نیستند و یا اطلاعات کافی از خط یا خطوطی که به نامشان ثبت شده ندارند. این افراد شامل کسانی می‌شوند که منزل خود را ترک کرده‌اند و نشانی جدیدی از آنها در دست نیست یا افرادی که مدت‌هاست به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند و یا افرادی که دارای 2 یا 3خط تلفن هستند اما تنها از وجود یک خط خبر دارند.
به‌گفته زارعیان، ‌‌‌نگهداری یک خط تلفن حدود 20هزار تومان در ‌ماه برای شرکت مخابرات هزینه در بردارد و اگر پس از مدت یادشده وجه آنها پرداخت نشود و مخابرات هم قانون را اجرا نکند، نهادهای نظارتی موظف و مختار به اعمال و اخذ جریمه از آنها خواهند بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید