• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
شنبه 2 اسفند 1399
کد مطلب : 124862
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/ER2B4
+
-

ظهر خواب دیدم، شب گل زدم

ظهر خواب دیدم، شب گل زدم


مهدی طارمی بعد از گلزنی مقابل یوونتوس، در گفت‌وگو با برنامه فوتبال120 تلویزیون صحبت‌های جالبی پیرامون این گل مطرح کرد. ستاره ایرانی پورتو که ارتباط زنده‌ای با این برنامه برقرار کرده بود، در رابطه با گل تاریخی‌اش گفت: «آرزو می‌کنم تمام فوتبالیست‌های ایرانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان شرکت کنند. نمی‌گویم این بازی‌ها در حد جام‌جهانی مهم است، ولی رقابت خیلی بااهمیتی است. حس خوبی داشت که برای نخستین‌بار در لیگ قهرمانان در ترکیب تیمم قرار گرفتم و موجب غرورم بود. استرس داشتم ولی خدا را شکر توانستم خودم را خیلی خوب کنترل کنم.» طارمی ادامه داد: «ظهر روز بازی برای نیم‌ساعت خوابم برد و در همان حین و با اینکه هیچ تصویری ندیدم، اما یک فکری به من خطور کرد که چه می‌شود خیلی زود گل بزنی. نمی‌گویم دقیقه یک، دو یا پنج ولی این فکر به ذهنم آمد و در بازی هم اتفاق افتاد. موقعی که گل زدم، انگار دنیا دور سرم می‌چرخید. هیچ کاری نمی‌توانستم انجام دهم و حتی جواب بازیکنان را بدهم. گفتم من چه چیزی می‌خواستم و چه شد.» طارمی درباره گرفتن پیراهن رونالدو هم توضیح داد: «فکر می‌کنم  بیست ، سی  بازیکن به په‌په گفته بودند پیراهن رونالدو را بیاورد. بعد از بازی دیدم په‌په با دو پلاستیک آمده بود و به بازیکنانی که گفته بودند لباس رونالدو را می‌خواهند، پیراهن‌ها را می‌داد. آخرین پیراهن با امضای رونالدو هم به من رسید، اما به په‌په گفتم این پیراهن را تا زمان بازی برگشت در تورین نگه‌ دار و من در آنجا لباس را از تو می‌گیرم. په‌په خیلی آدم خوبی است. او یکی از مهربان‌ترین بازیکنانی است که به عمرم دیده‌ام.»

3حسرت طارمی
کارنامه مهدی شاید 3فقدان غم‌انگیز دارد


این روزها همه‌جا حرف از مهدی طارمی است؛ شاید بهترین بازیکن حال حاضر فوتبال ایران که با گلزنی به یوونتوس، بیش از پیش ارزش‌هایش را به رخ کشید. سبک کار او طوری است که انگار هر چه را اراده کند به‌دست می‌آورد، اما خب در کارنامه‌اش چند کمبود و چند لحظه پرافسوس هم دیده می‌شود.

   گلی که به پرتغال نزد
در آخرین بازی مرحله گروهی جام‌جهانی2018 تیم ملی ایران به مصاف پرتغال رفت و این فرصت را داشت که برای نخستین‌بار به مراحل حذفی این مسابقات راه بیابد. بازی پایاپای پیش می‌رفت. پرتغال گل زد، اما مهربانی کمک‌داور ویدئویی در اهدای یک پنالتی به تیم ملی ایران باعث تغییر شرایط شد. سرخپوشان اروپایی به وضوح ترسیده بودند و با هر حرکت شاگردان کارلوس کی‌روش به هم می‌ریختند، اما مهدی طارمی در آخرین ثانیه بازی بهترین موقعیت ممکن برای گلزنی را از دست داد. گل شدن توپ او می‌توانست بزرگ‌ترین لحظه تاریخ فوتبال ایران را بسازد، اما این اتفاق رخ نداد.

  قهرمانی آسیا با پرسپولیس
شاید اگر اشتباه بزرگ طارمی در انتقال ناگهانی به ریزه‌اسپور و بعد پشیمانی این بازیکن و بازگشتش به ایران نبود، مهدی می‌توانست با پرسپولیس حتی قهرمان آسیا شود. اشتباه او باعث خانه‌نشینی 4ماهه خودش و نیز محرومیت باشگاه از یارگیری در 2پنجره پیاپی شد. این اتفاق، پرسپولیس را ویران کرد و رؤیای قهرمانی را به یغما برد.

  قهرمانی لیگ پانزدهم
در نخستین فصل حضور برانکو ایوانکوویچ، پرسپولیس چنان کیفیت ممتازی پیدا کرد که حتی بعدتر هم به آن سطح نرسید. با این حال این تیم خوب قهرمانی در مسابقات آن سال را صرفا به‌خاطر تفاضل گل به استقلال خوزستان واگذار کرد. اشک بازیکنان سرخپوش و ازجمله مهدی طارمی در پایان دیدار با راه‌آهن یکی از قاب‌های ماندگار فوتبال ایران است. او در داربی برگشت همان فصل فرصت هت‌تریک در یک نیمه برابر استقلال را هم از دست داد، چرا که ضربه پنالتی‌اش را مهدی رحمتی گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید