• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
شنبه 2 اسفند 1399
کد مطلب : 124864
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/J62Rv
+
-

وقتی فوتسال زنان بازیچه انتخابات می‌شود

حضور تیم‌های ضعیف در لیگ فوتسال زنان با انتقاد همراه شده است. گفته می‌شود هیأت‌ها برای داشتن رأی مدیران عامل باشگاه‌ها در انتخابات پیش رو آنها را به تیمداری مجبور کرده‌اند 
10بازی و 71گل خورده در لیگ برتر فوتبال، 7بازی و تفاضل گل منفی 39در لیگ فوتسال و... اینها نتایج عجیب تیم‌های زنان در لیگ‌های برتر است، تیم‌های ضعیفی که حضورشان در لیگ برتر توجیه منطقی ندارد. 
شیراز امسال با 3 تیم در لیگ‌های برتر فوتبال و فوتسال زنان حضور دارد؛ تیم قشقایی با 71گل خورده و بدون اینکه حتی یک تساوی به‌دست بیاورد، لیگ فوتبال را به پایان برد. در لیگ فوتسال هم تیم پویندگان فجر شیراز در 6بازی، یک تساوی و 5شکست دارد و با 24- تفاضل گل در رده آخر گروه یک است. تیم پارس‌آرا شیراز هم با 2پیروزی و 4شکست در رده پنجم گروه دوم قرار دارد.
سؤال این است چرا باید از یک شهر 3تیم ضعیف در این دو لیگ شرکت کند؟ در ابتدای فصل صحبت از این بود که استان فارس امسال هیچ نماینده‌ای در لیگ‌های فوتبال و فوتسال زنان ندارد. قشقایی انصراف داده بود اما در شروع لیگ به جدول مسابقات اضافه شد. پارس‌آرا تا 2 روز مانده به شروع لیگ در سایت سازمان لیگ ثبت‌نام نکرده بود و سازمان به تیم هیأت ملارد که فصل پیش در لیگ یک، سوم شده بود، خبر داده بود که می‌تواند در لیگ برتر بازی کند. اما به یکباره درهای لیگ به روی پارس‌آرا باز شد. پویندگان هم اعلام انصراف کرده بود اما این تیم هم در لیگ ماند.
تیم‌های دیگر هم وضعیت بهتری از تیم‌های شیراز ندارند. هیأت فوتبال اصفهان در 5بازی‌ای که در لیگ فوتسال انجام داده است، همه را باخته و با تفاضل 39- و بدون امتیاز انتهای جدول است، کیمیای اسفراین فقط با یک پیروزی، یک رده بالاتر است و تفاضل گل 23- دارد، شهروند ساری هم در 5 بازی فقط 2تساوی داشته و بقیه را باخته است.
یکی از افراد نزدیک به فدراسیون می‌گوید این تیم‌ها به خواست و با رایزنی‌های روسای هیأت‌ها در لیگ شرکت کرده‌اند. انتخابات فدراسیون فوتبال 10اسفند برگزار می‌شود و بعد از آن انتخابات هیأت‌های فوتبال. روسای فعلی هیأت‌ها درتلاشند تا صندلی‌شان را حفظ کنند. داشتن کارنامه پربار می‌تواند یکی از عوامل پیروزی آنها در انتخابات باشد. مثلا رئیس هیأت فوتبال فارس می‌تواند به کسانی که در مجمع انتخاباتی هیأت حق رأی دارند، با افتخار بگوید که با تلاش‌های او 3 تیم در لیگ‌ زنان بازی کردند. گفته می‌شود بعضی از هیأت‌ها برای حفظ تیم‌‌های استان در لیگ با فدراسیون‌ هم رایزنی کرده بودند.
در مورد بازگشت تیم پارس‌آرا به لیگ فوتسال شایعه زیاد است. گفته می‌شود غلامعلی هنرپیشه، رئیس هیأت فارس به احمد بهاروند، سرپرست فدراسیون فوتبال یکی از نامزدهای ریاست فدراسیون، وعده داده اگر پارس‌آرا در لیگ بماند در انتخابات از او حمایت می‌کند، هرچند بهاروند ردصلاحیت شد و نتوانست وارد انتخابات شود. مدیران عامل باشگا‌ه‌ها در انتخابات‌ هیأت‌ها صاحب رأی هستند و یکی از دلایلی که هیأت‌ها تلاش می‌کنند تا تیم آنها را در لیگ‌ها حفظ کنند، داشتن رایشان در انتخابات است. گفته می‌شود بخش قابل توجهی از هزینه‌ تیم‌ها را هم خود هیأت‌ها پرداخت می‌کنند تا فقط تیم به نام این باشگاه‌ها باشد.

  یاری معترض است
دیروز هفته ششم لیگ برتر فوتسال برگزار شد و در یکی از بازی‌ها قرار بود سایپا میزبان پویندگان فجر شیراز باشد اما شیرازی‌ها اعلام کردند به تهران نمی‌آیند. 3 امتیاز این بازی به نام سایپا ثبت شد اما شهناز یاری سرمربی این تیم معترض است. برای او هم سؤال پیش آمده که چرا تیم‌ها با هر شرایطی در لیگ می‌مانند. 
او به ایسنا گفته است: «از ابتدای لیگ تا الان 2 تیم از حضور مقابل ما انصراف داده‌اند که به ضررمان است. سرپرست ما اعتراض کرده و گفته‌اند که شیراز ۱۰ میلیون تومان جریمه می‌شود اما این جریمه چه سودی به حال ما دارد؟ نه‌تنها هزینه‌هایی که برای این مسابقه کرده‌ایم، برنمی‌گردد بلکه سازمان لیگ هیچ رفتار قاطعی نشان نمی‌دهد. سال‌های گذشته تیم‌ها با شرکت نکردن در مسابقه‌ از لیگ حذف می‌شدند و باشگاهی حق نداشت دل‌بخواهی از حضور در مسابقه‌ای انصراف بدهد.»

  نتایج هفته ششم لیگ فوتسال 
  سایپا تهران 3پویندگان فجر شیراز صفر (انصراف شیراز)
  هیأت فوتبال رودان 4شهروند ساری 4
  نامی‌نو اصفهان یک مس کرمان صفر 
  هیأت فوتبال خراسان رضوی 5پارس‌آرا شیراز صفر 
  مس رفسنجان 14کیمیای اسفراین صفر 
  رهیاب تهران یک پالایش نفت آبادان یک

این خبر را به اشتراک بگذارید