• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
شنبه 2 اسفند 1399
کد مطلب : 124866
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/L92Rj
+
-

یونس امامی: برنده می‌شدند دیگر ناعدالتی در کار نبود!

کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد چندی پیش رسما اعلام کرد در تمامی اوزان، مسابقه انتخابی برگزار خواهد شد. به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، قرار شد مسابقات انتخابی بدون حضور تماشاگر و به‌صورت درون‌اردویی برگزار شود. در روز پایانی اردو، مبارزه انتخابی وزن 74کیلوگرم بین جمال عبادی و یونس امامی بود.
یونس امامی، دارنده مدال برنز قهرمانی جهان، در نخستین مسابقه انتخابی تیم ملی موفق شد جمال عبادی را در وزن 74کیلوگرم شکست دهد تا خودش را به‌عنوان مدعی جدی این وزن برای حضور در المپیک توکیو معرفی کند.
امامی درباره رقابتش با جمال عبادی به همشهری ورزشی می‌گوید: «از اردوی قبل کادرفنی اعلام کرده بود که در همه اوزان انتخابی خواهیم داشت و از نظر ذهنی آماده این موضوع بودم. از لحاظ بدنی هم زمانی که به من و حریفم اعلام شد باید کشتی بگیریم، فشار تمرینات را کم کردم تا با توان بیشتری روی تشک حاضر شوم. در روز پایانی اردو هم مسابقه‌ام برگزار شد که توانستم پیروز شوم. حالا دیگر تصمیم با کادرفنی است که در کدام رقابت اجازه حضور به من داده شود.»
یونس امامی با اشاره به اینکه کشتی آزاد در وزن 74کیلوگرم سهمیه المپیک کسب نکرده و قرار است مسابقات قهرمانی آسیا و کسب سهمیه همزمان در قزاقستان برگزار شود، می‌گوید: «با شرایطی که کرونا به‌وجود آورد، تمامی برنامه‌ها به هم خورد. در حالت عادی الان المپیک برگزار شده بود و باید به فکر مسابقات جهانی2021 بودیم. مسابقات کسب سهمیه و قهرمانی آسیا همزمان است و این، کار را برای ما سخت خواهد کرد. همه‌‌چیز بستگی به‌نظر کادرفنی دارد که در کدام مسابقه کشتی بگیرم. من از وزن 70 به 74کیلوگرم آمده‌ام و هرچقدر در این وزن کشتی بگیرم، به نفعم است.»
جمال عبادی گفته بود شرایط نابرابر بوده و در اوج تمرینات، مسابقه انتخابی برایش گذاشته‌اند. امامی در پاسخ به این اعتراض می‌گوید: «شرایط برای من هم همینطور بود. سعی کردم کشتی را اداره کنم و طوری کشتی بگیرم که مسابقه حساس نشود و در نهایت هم 6 بر 3 پیروز شدم. شاید اگر نتیجه دیگری رقم می‌خورد از ناعدالتی حرفی زده نمی‌شد. من صحبتی راجع به این قضیه ندارم. فیلم مسابقات موجود است، مردم ببینند و خودشان قضاوت کنند که بهترین قاضی مردم هستند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید