• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
شنبه 2 اسفند 1399
کد مطلب : 124860
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/BB2yW
+
-

حیف که این بازی‌ها ‌ پخش زنده ندارد

پشت دروازه
حیف که این بازی‌ها ‌ پخش زنده ندارد

الهام محمودی- کارشناس

سلام. قرار است من از این هفته در این ستون برای شما از فوتبال و فوتسال زنان بنویسم. 

جنوبی‌ها رفتند شمال و غیر از پرتقال و نارنگی‌هایی که برای خودشان به جنوب بردند، 6گل هم به تیم بیچاره شهروند ساری زدند و برگشتند. بماند که یکی از بازیکنان خوبشان را در نقل و انتقالات پیش‌فصل از همین تیم شهروند گرفتند. اما این تنها اتفاق عجیب لیگ فوتسال زنان نبود؛ نمی‌دانم مسی‌ها را چه شده این فصل. ناسلامتی شما مدافع عنوان قهرمانی هستید. یک‌جورهایی غول مرحله آخر حساب می‌شدید؛ الان شدید شوخی مرحله اول! ۲باخت از ۵بازی و سومی در یک جدول ۷تیمه برازنده شما نیست. اگر خانم سرمربی این تیم در مصاحبه‌اش نمی‌گفت که لیگ امسال کیفیت لازم را ندارد، دلمان کمتر می‌سوخت.
از دیگر عجایب این لیگ فوتسال زنان هم می‌توان به لغو 3بازی در ۶هفته اشاره کرد. خانم‌ها و آقایان اجازه دهید لیگ آغاز شود، بعد شما از ترس باخت انصراف دهید. می‌گویم آقایان دلیل دارد؛ مدیران عامل این تیم‌ها مرد هستند و اتفاقا تقصیر کار اصلی هم هستند؛ پول نمی‌دهند. این وسط بیچاره سایپای تهران که با لغو 2بازی، در این ۶هفته فقط ۳بازی انجام داده. از لیگ فوتسال که بگذریم می‌رسیم به لیگ جذاب فوتبال. واقعا حیف است این بازی‌های جذاب را نمی‌توان از تلویزیون دید. چه گل‌هایی و چه کیفیتی. حتی می‌تواند برای فوتبال پر از پول و دلال مردان هم آموزنده باشد. بازیکنی را که نهایتا ۲۰۰میلیون می‌گیرد، باید این مردان فوتبالیست میلیاردی تماشا کنند و از او یاد بگیرند. البته قبول دارم دروازه‌بان‌های فوتبال زنان گاهی بد گل می‌خورند اما مگر در فوتبال مردان چنین گل‌هایی نداریم؟
نمی‌خواهم اسم بیاورم؛ یکی از دروازه‌بانان مشهور که در جام جهانی هم سنگربان تیم ملی بود، این فصل دوسوتی بد داد. یکی بازی با استقلال و دیگری بازی با پیکان.  لیگ فوتبال زنان به دور نهایی رسیده و 4تیم قدر سپاهان، بم، سیرجان و وچان باید باهم مبارزه‌کننده تا درنهایت قهرمان مشخص شود. سپاهان ۲ بر صفر به بم باخت و خانم امیرشقاقی سرمربی این تیم بعد از باخت گفت ما خیلی خوب بودیم و روی دوتا اشتباه گل خوردیم. خب خواهر من این چه دلیلی است؟ همین اشتباهات است که تعیین می‌کند کدام تیم برنده شود. از خانم جعفری یاد بگیر؛ خیلی شیک و مجلسی آمد گفت ما در نیمه اول احساسی بازی کردیم اما در نیمه دوم خودمان را جمع‌وجور کردیم.
در آن یکی بازی وچان برای بار سوم با سیرجان بازی داشت. می‌گویند از یک سوراخ دوبار گزیده نشو؛ اما این وچان سه‌بار که سهل است، ده‌بار دیگر هم گزیده خواهد شد.  روزی نیست که یک خبر حاشیه‌ای جدید از این تیم نشنویم؛ از نیمکت‌نشینی فلان بازیکن به‌دلیل اختلاف نظر با سرمربی و فسخ فلان بازیکن تا اخراج مدیرفنی و خیلی چیزهای دیگر. فصل پیش وریا غفوری هم یک‌بار سری به تمریناتشان زده بود، چون هم‌ولایتی هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید