• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 18 بهمن 1399
کد مطلب : 123838
+
-

بررسی «کیفیت اینترنت ایران» در نشستی تخصصی

مدت‌هاست که ورای مسئله سرعت، بحث کیفیت اینترنت کشور اختلالات گاه و بیگاه آن داغ است. فردا اما قرار است برای نخستین بار در رویدادی آنلاین در حضور صاحب‌نظران بخش خصوصی، متخصصان فنی و مدیران تصمیم‌ساز دولتی این ماجرا به بوته بحث گذاشته شود.
هدف از برگزاری این رویداد تحلیل تأثیر کیفی اینترنت بر رشد اقتصاد دیجیتال و استارت‌آپ‌های ایرانی، شناسایی نقاط ضعف و قوت توسعه زیرساخت‌ها و سیاستگذاری اینترنت در کشور از ابتدا تا امروز اعلام شده است.
طی 2پنل در این رویداد موضوعات «زیرساخت اینترنت و سیاست‌ها» و « تأثیر کیفیت اینترنت بر رشد کسب‌وکار‌ها» با حضور بازیگران هر بخش مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
پنل اول با حضور حسین فلاح جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات، محمد نبی‌زاده، معاون راهبرد و توسعه کسب‌وکار مخابرات، حسن شانه‌ساززاده، بنیانگذار شاتل، محمدعلی یوسفی‌زاده و مدیرعامل آسیاتک و با مدیریت شهرام شریف، روزنامه‌نگار فناوری برگزار می‌شود. در این پنل علاوه بر مروری بر وضعیت گذشته و فعلی معماری زیرساخت اینترنت ایران درباره شاخص‌های مهم و تأثیرگذار بر کیفیت اینترنت ایران، تحلیل سیاستگذاری ارتباطی سال‌های گذشته بر بازار اینترنت و نقاط ضعف و قوت تکنولوژی‌های ارتباطی بحث خواهد شد.
در پنل دوم که با موضوع «تأثیر کیفیت اینترنت بر رشد کسب‌وکار‌ها» برگزار می‌شود برخی مدیران ارشد شرکت‌های خصوصی و دولتی تأثیر تحول کیفی اینترنت را در حوزه‌های مختلف کسب‌وکار مورد تحلیل قرار می‌دهند. امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس فناوری اطلاعات ازجمله حاضران در این پنل است. این پنل به بررسی شاخص‌های حیاتی کیفیت اینترنت برای رشد کسب‌وکارهای دیجیتال، تکنولوژی‌ها و سیاست‌ها اختصاص دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید