• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 6 تیر 1402
کد مطلب : 195746
+
-

نشستی برای تقویت همگرایی قوا

قضایی
نشستی برای تقویت همگرایی قوا

نشست سالانه قوه‌قضاییه دیروز با حضور سران 3قوه و مسئولان دستگاه‌های مختلف کشور برگزار شد؛ نشستی که به‌عنوان بستر مناسبی برای تقویت همگرایی قوا به‌حساب می‌آید.

موفقیت‌های دستگاه قضا
رئیس قوه قضاییه دراین نشست تعامل‌های موجود میان دستگاه قضایی با 2قوه دیگر را بی‌نظیر و بی‌سابقه ارزیابی و تأکید کرد: نتیجه این تعامل، خدمت بیشتر به مردم و نظام است. غلامحسین محسنی‌اژه‌ای همچنین با اشاره به موفقیت‌های به‌دست آمده در زمینه اجرای سند تحول قوه‌قضاییه، به اقدام‌های این قوه در سالی که گذشت اشاره کرد. «افزایش سرعت و اتقان رسیدگی به پرونده‌ها با وجود رشد 4درصدی آنها»، «رسیدگی سریع و دقیق به بیش‌ از 20هزار پرونده مربوط به اغتشاشات»، «ایجاد تحول بزرگ در حوزه زندان‌ها» و «شناسایی 210گلوگاه و بستر فساد» ازجمله دستاوردهای این قوه طی سال گذشته به‌شمار می‌رود.

سقف همکاری دولت و قوه‌قضاییه
رئیس‌جمهور نیز در این همایش، تلاش برای کاهش ناهنجاری‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را سقف همکاری دولت و قوه‌قضاییه دانست و افزود: نقطه مطلوب ما رسیدن به جامعه‌ای مبتنی بر اخلاق، معنویت و عدالت است. تشریح کمک‌های دولت برای رفع مشکلات دستگاه قضایی از دیگر محورهای سخنان سیدابراهیم رئیسی در این نشست بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید