• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 7 بهمن 1399
کد مطلب : 122833
+
-

قاتل دروغ نگفته بود

6بار قصاص برای مهین

حوادث
قاتل دروغ نگفته بود


جواد عزیزی  

ساکنان منطقه مینودر  قزوین هنوز اتفاقی که 24 اردیبهشت سال 88 در این منطقه رخ داد را فراموش نکرده‌اند. هوا تاریک شده بود که نور چراغ‌گردان‌ ماشین‌های پلیس توجه همسایه‌ها را به خانه‌ای جلب کرد که ساکنان آن زنی به نام مهین و شوهرش و 2دختر خردسالشان بودند. 
آن روزها ماجرای جنایت‌های سریالی و قتل زنان میانسال در این شهر گوش به گوش پیچیده بود و حالا ماموران پلیس به منطقه مینودر آمده‌ بودند تا عامل این جنایات را دستگیر کنند. اما چه کسی باورش می‌شد که مهین، مادر دلسوزی که زندگی‌اش را وقف نگهداری از دختربچه معلولش کرده بود عامل این جنایات است. 
مهین جنایات خود را از سال ۸۵ و با قتل صاحبخانه‌شان شروع کرد.« این مرد‌ بارها به من پیشنهاد داده بود که از همسرم طلاق بگیرم و زن او بشوم. هر بار به حرف‌هایش بی‌اعتنایی می‌کردم اما روز حادثه از حرفش آنقدر عصبانی شدم که او را به قتل رساندم». 
گرچه به دنبال این جنایت مهین به‌عنوان مظنون دستگیر شد اما به قتل اعتراف نکرد و همین باعث شد که مدتی بعد آزاد شود. او 2سال پس از آزادی و در سال 87 جنایاتش را از سر گرفت و این بار نه به خاطر انتقامجویی، بلکه با انگیزه سرقت نقشه قتل زنان میانسال را کشید. او سوار بر خودروی رنوی کرم رنگ خود در نقاط مختلف قزوین مخصوصا مکان‌های زیارتی می‌گشت و طعمه‌هایش را از بین زنانی که طلای زیادی همراهشان بود شناسایی می‌کرد. سپس سراغشان می‌رفت و با گفتن این جمله که:« شما شبیه مادر خدا بیامرز من هستید» یا اینکه «اجازه دهید شما را برسانم»، آنها را سوار ماشین می‌کرد. او در بین راه به طعمه‌هایش آبمیوه مسموم تعارف می‌کرد و وقتی آنها بیهوش می‌شدند، خفه‌شان می‌کرد و پول و طلاهایشان را سرقت می‌کرد. 
مهین 5زن را با این شگرد به قتل رساند تا اینکه در جریان تحقیقات تخصصی پلیس و برگه جریمه‌ای که برای خودرواش در نزدیکی محل یک از قتل‌ها صادر شده بود، شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر شد. این زن 32ساله بعدها در جریان جلسه محاکمه درباره انگیزه‌اش از قتل‌ها چنین گفت:« مراقبت از دختر معلولم پول می‌خواست اما شوهرم بی‌کار و معتاد بود. برای تامین مخارج زندگی در آموزشگاه تعلیم رانندگی مشغول به کار شدم اما بعدا 10میلیون تومان بدهکار شدم و همه اینها باعث شد که به فکر سرقت از زنان میانسال بیفتم.»
مهین بعد از محاکمه در دادگاه به 6بار قصاص محکوم و این حکم یک سال پس از دستگیری‌اش در زندان قزوین به اجرا درآمد. 

راننده مینی‌بوس وحشت 
زمانی که مهین (نخستین زن قاتل سریالی ایران) توسط پلیس دستگیر شد، پلیس با یک معمای عجیب روبه‎‌‎رو شد. این زن در جریان بازجویی‎‌‎ها به قتل 5زن اعتراف کرده بود اما تا آن زمان اجساد 6زن پیدا شده بود. هر چند پلیس ابتدا اعتقاد داشت  که زن 50ساله‌ای که جسدش 17اردیبهشت 88 در کمال‎‌‎آباد قزوین پیدا شده بود نیز توسط مهین به قتل رسیده اما این زن هرگز زیربار نرفت و می‎‌‎گفت که این جنایت کار او نیست. تنها چند‎‌‎ماه پس از دستگیری مهین بود که با پیدا‌شدن اجساد زنانی دیگر در قزوین که بر اثر خفگی یا ضربات چماق به قتل رسیده بودند، معلوم شد که مهین دروغ نگفته و پای یک قاتل سریالی دیگر نیز در میان است؛ قاتلی که هر چند ارتباطی با مهین و جنایت‎‌‎های او نداشت اما او نیز قربانیانش را از بین زنان انتخاب کرده و بعد از کشتن آنها، پول‎‌‎ها و طلاهایشان را سرقت می‎‌‎کرد. این مرد که ناصر نام داشت بین سال‎‌‎های 88تا اوایل 89، ۵‌زن را به قتل رساند و اجسادشان را در نقاط خلوت و بیابانی رها کرد تا اینکه پس از جنایت‌های چهارم و پنجم او سرنخ اصلی این پرونده در اختیار پلیس قرار گرفت. یکی از اهالی در نزدیکی محل پیدا‌شدن یکی از اجساد، مینی‎‌‎بوس فیاتی را دیده که برای لحظاتی در آنجا توقف کرده بود؛ مینی‎‌‎بوسی که همه پرده‎‌‎هایش کشیده بود و ماموران پلیس موفق‌ شدند 10روز بعد آن را در یکی از خیابان‎‌‎های قزوین شناسایی کنند. صاحب مینی‌بوس مردی به نام ناصر بود که در یک عملیات ضربتی دستگیر شد و با پیدا‌شدن سرنخ‎‌‎هایی از قربانیان در خانه این مرد، وی به قتل 5زن با هدف سرقت پول‎‌‎ها و طلاهایشان اعتراف کرد. او یک سال بعد از دستگیری در ملأعام به دار مجازات آویخته شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید