• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 27 فروردین 1397
کد مطلب : 12229
+
-

قطع و وصل آب، استاندار یزد را به تهران کشاند

قطع و وصل خط انتقال آب از اصفهان به یزد در روزهای پایانی هفته گذشته باعث شد تا استاندار یزد با سفر به تهران، مشکلات را با دولتمردان در میان بگذارد بلکه راه‌حلی هرچند موقت برای پایان دادن به اختلاف‌نظر آبی بین 2استان تشنه اصفهان و یزد پیدا شود.

 به‌گزارش ایسنا، به‌علت اعتراض و مقابله جمعی از کشاورزان اصفهان در روز جمعه آب انتقالی از اصفهان به یزد قطع شد اما با پیگیری‌های صورت گرفته این مشکل در صبح روز شنبه برطرف شد، ولی مجددا در ساعت۲۲ شنبه‌شب با تعرض دوباره کشاورزان تاسیسات انتقال آب با مشکل مواجه شده است.

 محمدمهدی جوادیان‌زاده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان یزد، تصریح کرد: هم‌اکنون ذخایر آبی استان یزد دارای آب است اما اگر تعمیر حوضچه‌ها طول بکشد، قطعا در تأمین آب شهروندان با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی افزود: نیروی انتظامی، وزارت کشور و  استاندار اصفهان برای حل این مسئله بسیج شده‌اند و علاوه بر این پدافند غیرعامل خطوط را تقویت کرده‌ایم و هم‌اکنون نیز هر اقدامی که لازم باشد بلافاصله انجام خواهیم داد.

خبر دیگر اینکه استاندار یزد برای رفع مشکل قطع کردن آب انتقالی به استان یزد به قید فوریت استان را برای جلسه با وزرا و شورای امنیت کشور ترک کرد. محمود زمانی‌قمی مصمم است تا از نزدیک با وزرای کشور، نیرو و اعضای شورای امنیت کشور جلسه برگزار کند و مانع قطع دوباره آب انتقالی از اصفهان به یزد شود.

استاندار یزد پیش از عزیمت به تهران گفت: با توجه به ادامه فعالیت قانون‌شکنان در وارد کردن خسارت به خط انتقالی آب این استان، خسارات مالی از خاطیان مطالبه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، زمانی‌قمی افزود: خط انتقالی آب به یزد براساس مقررات و موازین قانونی ایجاد شده و آسیب‌رسانی به آن مصداق قانون‌شکنی به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: از میزان آب انتقالی، 96درصد در بخش شرب و آشامیدن مردم استفاده می‌شود و اصلا استفاده‌ای در کشاورزی نداریم.

این خبر را به اشتراک بگذارید