• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 30 دی 1399
کد مطلب : 122192
+
-

نمایش به احترام فیلمسازان

دبیر جشنواره فیلم کوتاه از اکران فیلم‌ها در ایران‌مال می‌گوید

گزارش
نمایش به احترام فیلمسازان

هلیا نصیری- خبرنگار

سی‌وهفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران امسال در شرایط خاصی برگزار می‌شود و قرار است بخش دوم آن نیز از اول بهمن‌ماه برگزار شود. بخشی که اختصاص به نمایش‌ فیلم‌ها‌ دارد و ایران‌مال میزبان آن است. سیدصادق موسوی، دبیر این دوره از جشنواره از دلایل حضور فیلم‌ها در ایران‌مال می‌گوید و اینکه سعی شده فیلم‌ها در پلتفرم‌ها به نمایش درآیند اما به درخواست برخی از فیلمسازان مبنی بر اکران فیزیکی و همچنین اسپانسر بودن این مجموعه انتخاب شده است.
آبان‌ماه زمان برگزاری جشنواره فیلم کوتاه بود اما به‌دلیل بالا رفتن آمار ویروس کرونا و همچنین عدم‌رضایت برخی از صاحبان فیلم به نمایش فیلم‌هایشان به شکل مجازی تنها نشست‌ها و ورک‌شاپ‌های جشنواره برگزار شد. اکران فیلم‌ها نیز به مساعد شدن شرایط و بازگشایی سینما‌ها منوط شد. با بازگشایی سالن‌های سینما و تغییر وضعیت تهران از قرمز به زرد؛ برگزارکنندگان جشنواره تصمیم گرفتند تا جشنواره به دو شکل مجازی و فیزیکی برگزار شود و از اول بهمن اکران فیلم‌ها آغاز شود. سیدصادق موسوی، دبیر جشنواره فیلم کوتاه درباره علت انتخاب ایران‌مال برای اکران فیلم‌های کوتاه به همشهری می‌گوید: «دلیل اول این است که این مجموعه حامی جشنواره بوده و قرار است از اول بهمن 201فیلم کوتاه ایرانی و خارجی به نمایش گذاشته شود. ما به‌دلیل شرایط موجود در تلاش بودیم اکران فیلم‌ها به شکل مجازی و از طریق پلتفرم‌ها باشد اما بیش از 70فیلمساز از ما خواستند که فیلم‌هایشان اکران فیزیکی داشته باشد و همین امر باعث شد که ایران‌مال را برای اکران انتخاب کنیم.» موسوی همچنین درباره حضور فیلم‌های کوتاه در جشنواره فجر امسال  توضیح داد: «همه فیلم‌های کوتاه داستانی که تا سقف زمانی 15دقیقه بودند را به جشنواره فجر معرفی کرده‌ایم.» به‌نظر می‌رسد نزدیک به 40فیلم کوتاه به دبیرخانه این دوره از جشنواره معرفی شده است.
 
بزرگداشت امیر لطفیان در جشنواره فیلم کوتاه
امیر لطفیان متولد ۱۳۳۹ در همدان عکاس و فیلمساز پیشکسوت سینمای ایران است. وی مؤسس جشنواره پویانمایی تهران است و مدیریت اجرایی ۴ دوره از این رویداد را برعهده داشته است. در این دوره از جشنواره مراسم بزرگداشت وی برگزار خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید