• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 21 شهریور 1402
کد مطلب : 202838
+
-

بهره‌برداری از ایستگاه «شهدای عادل‌آباد» خط2 متروی شیراز

خبر خوب
بهره‌برداری از ایستگاه «شهدای عادل‌آباد» خط2 متروی شیراز

ایستگاه شهدای عادل‌آباد از خط دوم متروی شیراز با هزینه ۶۷۰میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید. به گزارش همشهری، مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز ‌ گفت: «خط۲ قطار شهری شیراز به طول تقریبی ۱۵کیلومتر با ۱۳ایستگاه از میدان شکوفه واقع در شهرک میانرود در جنوب‌غربی شیراز تا بلوار فضیلت طراحی شده و در حال احداث است.»
 امیر یقطین افزود: «بهره‌برداری از فاز یک خط دوم متروی شیراز در هر روز به‌مدت ۴ساعت در حال انجام است و با اضافه شدن ایستگاه شهدای عادل‌آباد، ظرفیت خدمت‌رسانی این خط بیشتر خواهد شد.»
خط۲ قطارشهری شیراز به طول تقریبی ۱۵کیلومتر با ۱۳ایستگاه از میدان شکوفه واقع در شهرک میانرود در جنوب‌غربی شیراز آغاز می شود و پس از عبور از بلوار عدالت و میدان بسیج در امتداد خیابان انقلاب به سمت میدان امام‌حسین(ع) و آزادی و از آنجا در امتداد غرب به شرق شیراز پس از گذر از میدان اطلسی و حافظیه به میدان گلستان و فضیلت می‌رسد. همچنین ظرفیت حمل مسافر درنظر گرفته شده برای این خط ۱۶۰۰۰نفر ساعت، با ۲۲رام قطار ۵واگنه است. سرفاصله حرکت ۳دقیقه‌ای برای اعزام قطار‌ها در افق طرح درنظر گرفته شده است.
این پروژه در 2فاز قابل اجرا خواهد بود که فاز اول آن از میدان شکوفه تا میدان امام حسین(ع) به طول تقریبی ۱۱کیلومتر با درنظر گرفتن ایستگاه‌های اصلی خط۲ شامل ایستگاه‌های شکوفه و قهرمانان واقع در شهرک میانرود، ایستگاه‌های عادل‌آباد، دولت، رحمت، امیرکبیر در بلوار عدالت و ایستگاه‌های استقلال و امام‌حسین(ع) در خیابان انقلاب است که با حضور وزیر کشور بهمن۱۴۰۱ افتتاح شد. در فاز دوم پروژه نیز‌ ادامه مسیر به طول تقریبی ۴کیلومتر از میدان آزادی تا فضیلت شامل ایستگاه‌های آزادی، اطلسی، حافظیه، گلستان و فضیلت خواهد بود که تکمیل می‌شود.
مسیر ۱۱کیلومتری فاز اول شامل 2تونل عمیق تک‌خطه هر یک به طول تقریبی 7.5کیلومتر و حدود ۲کیلومتر مسیر روزمینی است‌که عملیات ساخت تونل‌های عمیق پس از سرویس و تعمیر 2دستگاه حفاری مکانیزه (TBM) و کارخانه تولید قطعات بتنی پیش‌ساخته که قبلا برای اجرای تونل‌های خط یک مورد استفاده قرار گرفته بود برای خط2 نیز مورد استفاده قرار گرفته است.‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید