• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 20 دی 1399
کد مطلب : 121326
+
-

کاشت ۱۷۶نهال به‌یاد جان‌باختگان هواپیمای اوکراینی


 با هدف بزرگداشت سالروز جان‌باختن مسافران پرواز شماره۷۵۲ هواپیمایی اوکراین، ۱۷۶نهال به یاد آنها در بلوار مشاهیر سازمان بهشت‌زهرا کاشته شد.
به‌گزارش همشهری، پیروز حناچی، شهردار پایتخت، حجت‌الاسلام سیدمحسن محمودی، رئیس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران و زهرا نژادبهرام، عضو شورای شهر تهران از حاضران این آیین بودند که با مشارکت سپاه تهران، سازمان بهشت‌زهرا و سازمان بوستان‌ها و فضای سبز پایتخت برگزار شد.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم با بیان اینکه غم بزرگی است که انسان عزیزانش را بر اثر یک خطای انسانی از دست بدهد، گفت: این غم بسیار سنگین است؛ چراکه در این سانحه عالمان پراستعداد که در مسیر علم آموزی گام برمی‌داشتند و دل در گرو وطن داشتند، جان‌باختند.
حجت‌الاسلام یوسفعلی شکری، افزود: این عزیزان به نیت علم آموزی خارج شده‌اند و اگر کسی در راه خدا مهاجرت کند و مرگی حادث شود، خداوند این مصیبت را جبران می‌کند. حجت‌الاسلام میثم امرودی، رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران نیز در این مراسم گفت: شهادت این افراد مظلومانه بود، چراکه با شهادت سردار قاسم سلیمانی مقارن شد و ما تلخ‌ترین روزها را درخصوص شهادت شاهد بودیم.
مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا هم گفت: امروز آمده‌ایم در کنار گلزار ۳۰هزار شهید دوران دفاع‌مقدس و 4هزار شهید گمنام تا یاد و خاطره جان‌باختگان سقوط هواپیمای اوکراینی را گرامی بداریم. سعید خال افزود: قربانیان پرواز۷۵۲ جزو نخبگان، سرآمدان و مشاهیر علمی کشور بودند که متأسفانه در این حادثه جان خود را از دست دادند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید