• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
شنبه 25 فروردین 1397
کد مطلب : 12024
+
-

گلایه‌های مسافران قطار

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری: بنده در این سفر ناظر بودم و مشکلی برای مسافران به وجود نیامد

گزارش
گلایه‌های مسافران قطار




سجاد محمدی| کرمانشاه- خبرنگار:


با افتتاح راه‌آهن کرمانشاه در آخرین روز سال 1396 که با حضور رئیس جمهوری انجام شد، موجی از شادی و امید در میان کرمانشاهیان طنین‌انداز شد و نخستین مسافران این قطارنیز در روز افتتاحیه، راهی مشهد مقدس شدند.
 این سفر برای مسافران قطار کرمانشاه – مشهد؛ بسیار شادی‌آفرین و لذت‌بخش بود و حدود 200 نفر شامل خبرنگاران، خانواده‌های معظم شهدا، زلزله‌زدگان، مسئولان و... در نخستین روز حرکت، مسافر این قطار شدند و مسافران بعد از سال‌ها انتظار برای شنیدن صدای سوت قطار در این دیار، سرانجام شاهد فعالیت راه‌آهن غرب شدند.
روز پنجم فروردین نیز مسافران  قطار کرمانشاه- مشهد با استقبال جمعی از مدیران استان وارد کرمانشاه شدند و نخستین سفر خود با قطار را تجربه کردند، اما در این میان برخی از مسافران گلایه‌هایی داشتند که شنیدن آن خالی از لطف نیست. گلایه‌هایی که مسئولان باید بشنوند و برای رفع نواقص و مشکلات اقدام کنند.


برخورد نامناسب خدمه آژانس مسافرتی

یکی از مسافران این قطار در گفت‌وگو با همشهری با انتقاد از نوع برخورد نامناسب خدمه آژانس مسافرتی ، با مسافران این قطار افزود: این قطار مزین به قدوم خانواده‌های معظم شهدا بود، باید به احترام این خانواده‌ها خدمات و آداب پذیرایی به بالاترین حد انجام می شد.  بی‌نظمی در چیدمان مهمان‌ها در قطار، پذیرایی با کیفیت پایین و برخوردهای ناخوشایند، موجب نارضایتی و دلخوری برخی از مسافران شد.

این فرد که نخواست نامش فاش شود با ابراز نارضایتی از خدمات ضعیف آژانس متولی نخستین سفر قطار کرمانشاه – مشهد، بیان کرد: بعد از انتظاری طولانی که قطار کرمانشاه افتتاح شد، گروهی از خانواده‌های شهدا، زلزله‌زدگان و برخی از کارکنان استانداری کرمانشاه با اولین قطار به مشهد دعوت شدند، تا این‌جای کار بسیار هم اتفاق مبارکی ا‌ست، اما مشکل از این جا آغاز می‌شود که امور سفر و محل اقامت و... را به آژانسی  سپرده‌ بودند که مسئول  این آژانس بیش از ۵۰ نفر از اقوام وآشنایان خود را به فهرست سفر اضافه کرده بود، طوری که برخی از مدعوین به خاطر این کار از سفر جا ماندند.
این شهروند با اشاره به بی‌نظمی در چیدمان مهمان‌ها در قطار و رسیدگی و پذیرایی با کیفیت پایین، گفت: سئوال این‌جاست که با چه ساز وکاری آژانسی که سابقه‌ خوبی در تورهایش ندارد انتخاب شده است ؟ چرا آژانس‌های خوشنام و باکیفیت بالا انتخاب نشدند؟


خدمات نامناسب

مسافر دیگری خدمات ارائه شده در این سفر را نامناسب و به دور از شان مسافران دانست و گفت: متاسفانه دست‌اندرکاران آژانس مربوطه در طول سفر برخوردهای نامناسبی با مسافران داشتند و در مشهد نیز خدمات مطلوب ارائه نشد. وی با بیان این‌که مسئولان آژانس  رفتارهای ناشایستی به هنگام جابه‌جایی مسافران این قطار داشتند، افزود: در هتل نیز در اتاق‌های دونفره، تخت اضافه و به دردنخور گذاشته بودند و اتاق‌ها را سه  و چهارنفره کرده بودند در حالی‌که هزینه این سفر به‌طورکامل از قبل پرداخت شده بود و این عمل توجیهی نداشت. 
وی گفت: بزرگ‌ترین مشکل در این سفر نبود هماهنگی و برخورد به دور از ادب  متولیان آژانس بود. هتل محل اقامت نیز از حرم فاصله زیادی داشت و تا حرم بیش از یک ساعت راه بود. مسافران را نیز با برنامه خودشان و با اتوبوس به حرم می بردند. پکیج سوغاتی که برای مسافران تهیه کرده بودند نیز مناسب نبود و مغایر با برنامه‌های از پیش تعیین شده بود.


توضیحات مسئولان

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری درباره سفر نخستین مسافران قطار کرمانشاه – مشهد، به همشهری گفت: بنده در این سفر ناظر بودم و مشکلی برای مسافران به وجود نیامد و خدمات رسانی نیز مناسب و به بهترین شکل صورت گرفت. «علیرضا گودرزی»  ادامه داد: برخورد کارکنان آژانس نیز بسیار مؤدبانه بود. اتاق تک نفره برای مسافران داشتیم. هزینه‌های این سفر برای مسافران مجانی  و هزینه اقامت در هتل نیز برای مسافران رایگان بود.
گودرزی اضافه کرد: امکانات تردد و هدیه نیز برای مسافران این قطار تدارک دیده شده بود و برخورد مناسب با مسافران انجام شد.

وی با رد ادعای مطرح شده در زمینه  خدمات‌دهی نامطلوب و برخوردهای ناشایست با مسافران قطار کرمانشاه – مشهد، افزود: برخوردهای کارکنان آژانس بسیار مؤدبانه بود و با مسافران نیز بسیار با احترام رفتار می شد. مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه همچنین اظهارکرد: این سفر به خوبی انجام شد و مشکلی برای مسافران به وجود نیامد. 
«نورالدین گندمی» مدیر عامل پروژه راه آهن غرب کشور نیز با بیان این‌که قطار کرمانشاه به مشهد از هفتم فروردین ماه جاری هفته‌ای 2روز حرکت داشته است و از 5 فروردین امکان تهیه بلیت فراهم بوده است، افزود: حرکت قطار کرمانشاه – مشهد؛ هفته‌ای 2 مرتبه تا پایان خرداد ماه برقرار خواهد بود، البته این برنامه ممکن است تغییراتی داشته باشد و تعداد حرکت کم یا زیاد شود. بر اساس اعلام مسئولان، قیمت بلیت کرمانشاه - مشهد  145 هزار تومان است که این قیمت در بهار به خاطر کاهش تعداد مسافر ممکن است کاهش داشته باشد.

انتظار می‌رود، ورود قطار به کرمانشاه نویدبخش روزهای خوب و سفرهای به‌یادماندنی برای مسافران باشد و در برهه‌ای که رضایت‌مندی و مشتری‌مداری و مردم‌سالاری از اصول اولیه توسعه یک کشور و استان و نیز حقوق شهروندی به شمار می‌آید، مسئولان باید زمینه رفاه بیشتر و خدمات‌رسانی شایسته برای عموم مردم را فراهم آورند. فعالیت راه آهن کرمانشاه، انگیزه ونورامیدی برای توسعه این دیار و تسهیل تردد و مسافرت‌ها و نیز اقدامی ارزشمند برای رونق گردشگری در این خطه است.

این خبر را به اشتراک بگذارید