• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
شنبه 25 فروردین 1397
کد مطلب : 12020
+
-

سرمایه‌گذاری چینی‌ها در پروژه‌های شهری اراک

شهردار: در اجرای پروژه‌های بزرگ شهری با شرکت ساینو استیل قوی‌ترین شرکت دولتی چین همکاری لازم را خواهیم داشت

صبا خایانی| اراک- خبرنگار:


نماینده شرکت ساینو استیل چین با حضور در صحن علنی شورای شهر اراک تفاهمنامه MOU بین شهرداری اراک و این شرکت را امضا کرد. بر این اساس همکاری با این شرکت در خصوص اجرای پروژه‌های بزرگ شهری اراک آغاز شد.
شهردار در جلسه شورای شهر گفت: بخش‌های مختلف شهری اراک نیاز به بهبود وضعیت و توسعه دارد که این مهم به معنای فرصت‌های سرمایه‌گذاری متعدد برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در این شهر است.
«داود تاجران» بیان کرد: از ابتدای کار شهرداری دوره پنجم در اوایل پاییز، فرصت‌های سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مختلف شهری مورد بررسی قرار گرفته است. بر اساس بررسی‌های انجام شده برای همکاری با سرمایه‌گذاران در اجرای پروژه‌های بزرگ شهری در اراک با شرکت ساینو استیل چین که یکی از قوی‌ترین شرکت‌های دولتی این کشور است، مذاکراتی انجام شد.
شهردار افزود: بعد از انجام مذاکرات مقدماتی که یک ماه قبل انجام شد، توافق MOU با نماینده این شرکت منعقد شد و در آینده‌ای نزدیک سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهری اراک و همکاری در این بخش با شرکت ساینو استیل چین در شورای شهر اراک انجام خواهد گرفت.

تاجران اظهار کرد: با توجه به اینکه ضمانت دولتی برای بازگشت سرمایه نیاز است، جلسه‌ای با معاون امور اقتصادی استانداری انجام گرفت تا مقدمات لازم برای حمایت دولتی از این   توافق‌نامه انجام شود. این شرکت تاکنون 2 میلیارد و 500 میلیون دلار در ایران سرمایه‌گذاری کرده و سابقه خوبی در این زمینه دارد. همچنین امکان سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بزرگ و فاینانس برای این شرکت مهیاست و فرصت موثری برای انجام پروژه‌های بزرگ در اراک محسوب می‌شود. مشارکت در اجرای پروژه 55 متری، مونوریل، ساخت شهر بازی بزرگ در اراک و ایجاد مکان‌های تفریحی و ورزشی از جمله مواردی است که برای مشارکت با شرکت ساینو استیل در نظر گرفته شده است.
نماینده شرکت ساینو استیل چین نیز گفت: ساینو استیل یک شرکت فنی مهندسی و کاملا دولتی و وابسته به دولت مرکزی چین است.

«وی لی چی» بیان کرد: این شرکت در زمینه‌های مختلف از جمله مهندسی، خرید کالا و اجرای پروژه‌ها فعالیت دارد و در پروژه‌های مختلف راه، ساخت و ساز، پتروشیمی و بیمارستان توانمندی خود را ثابت کرده است. تاکنون با حجم سرمایه‌گذاری 2 و نیم میلیارد دلار در ایران کارهای مختلفی در این زمینه‌ها اجرا کرده است. این شرکت در بیش از 40 کشور از جمله استرالیا، عربستان و قزاقستان در اجرای بیش از 150 پروژه فعالیت داشته است.

نماینده شرکت ساینو استیل افزود: با توجه به امکانات شرکت و ظرفیت‌های موجود در اراک امیدواریم پروژه‌های موفق در قالب epcf اجرا شود و در این راستا همکاری موثری شکل بگیرد.
عضو شورای شهر اراک نیز گفت: ایران ارتباط خوب و موثری با چین دارد. این کشور یکی از مناطق امن برای سرمایه‌گذاران خارجی به شمار می‌رود. 
«ایرج رضایی» بیان کرد: همکاری در اجرای پروژه با چین می‌تواند فرصت مناسبی برای دو طرف باشد و قطعا نتایج قابل قبولی برای هر دو کشور در پی خواهد داشت. بهره‌گیری از روش فاینانس در قراردادها نوعی اعتبار خرید به شمار می‌رود. در این نوع قراردادها بانک‌های اعتبار دهنده به خریداران اعتبارات میان‌مدت اعطا می‌کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید