• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 6 دی 1399
کد مطلب : 119904
+
-

چراغ سبز ایرلاین‌های خارجی به کرونا در مسیر لندن- تهران

دستور ممنوعیت سفر هوایی میان ایران و انگلیس چند روزی است که صادر شده و حداقل تا پایان هفته آ‌ینده هم ادامه دارد؛ اما بررسی‌ها نشان می‌دهد باوجود اعلام قبلی وزارت راه‌وشهرسازی به همه ایرلاین‌های داخلی و خارجی مبنی بر منع برقراری سفر این مسیر، ایرلاین‌های خارجی همچنان پروازهای سیستمی خود در مسیر تهران به لندن را به‌صورت کانکشن و از طریق فرودگاه ثالث انجام می‌دهند. به‌گزارش همشهری، به‌دنبال شیوع نوعی از کرونای جهش‌یافته در انگلیس و با درخواست وزارت بهداشت، پروازهای مسیر تهران- لندن به درخواست وزارت راه‌ و شهرسازی برای دو هفته تعلیق شده است؛ اما بررسی‌ها نشان می‌دهد باوجود اطاعت ایرلاین‌های داخلی از این فرمان، پروازهای کانکشن ایرلاین‌های خارجی همچنان در مسیر تهران به لندن فعال هستند و لااقل بلیت آنها در سایت‌های فروش بلیت هواپیما به فروش می‌رسد.

ورود کرونای جدید، ممنوع!
اواخر هفته گذشته بود که شهرام آدم‌نژاد، معاون حمل‌ونقل وزیر راه‌ و شهرسازی اعلام کرد با توجه به شرایط پیش‌آمده جدید در ابتلا به کرونا در انگلیس، به تشخیص وزارت بهداشت و با هدف جلوگیری از انتقال این ویروس به داخل ایران، پروازهای مسیر تهران و مقاصد کشور انگلستان به‌مدت دو هفته تعلیق می‌شود. در ادامه دیگر مسئولان وزارت راه‌ و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری نیز در این مسیر، اعلام کردند ایرلاین‌های داخلی و خارجی، هیچ پروازی در مسیر ایران و انگلیس انجام نمی‌دهند. این در حالی بود که در همان زمان ابزار جست‌وجوی سایت‌های فروش بلیت هواپیما، برای هرروز چندین پرواز سیستمی در این مسیر را به متقاضیان معرفی می‌کرد؛ پروازهایی که امکان خرید بلیت آنها نیز فقط با چند کلیک و پرداخت وجه میسر بود.

تهدید به لغو مجوز دفاتر متخلف
چند ساعت پس از تکذیب فروش بلیت هواپیما در مسیر تهران-لندن و بالعکس، سازمان هواپیمایی کشوری به دفاتر فروش بلیت هشدار داد درصورت فروش بلیت مسیر لندن-تهران، مجوز فعالیت این دفاتر لغو خواهد شد. همچنین سازمان هواپیمایی کشوری به مسافران توصیه کرده به تبلیغات مندرج در برخی سایت‌ها و دفاتر فروش برای تهیه بلیت از مبدأ لندن به تهران از طریق شرکت‌های هواپیمایی خارجی توجه نکرده و از خرید بلیت این مسیر خودداری کنند.

پرواز تهران-لندن؛ فوری
باوجود حذف همه پروازهای ایرلاین‌های ایرانی در مسیر ایران-انگلیس، بلیت پروازهای کانکشن در مسیر تهران-لندن همچنان در دسترس متقاضیان قرار دارد و قابل خریداری است. در لحظه تنظیم این گزارش، حداقل 5ایرلاین خارجی بلیت سفر کانکشن ایران- یک فرودگاه دیگر- انگلیس را در سایت‌های اینترنتی عرضه کرده‌اند و متقاضیان می‌توانند با پرداخت 8.4میلیون تومان تا 21.9میلیون تومان بلیت این مسیر را تهیه کنند. البته امکان تهیه بلیت این مسیر در روزهای آینده نیز وجود دارد و هزینه آن در کلاس‌های بالاتر تا مرز 80میلیون تومان نیز می‌رسد. پیگیری‌های همشهری از یک دفتر فروش بلیت هواپیما حاکی است امکان خرید بلیت پروازهای خارجی در مسیر تهران-لندن مهیاست و پروازهایی نیز انجام می‌شوند. یکی از کارشناسان این دفتر فروش بلیت هواپیما به خبرنگار همشهری می‌گوید: به‌دلیل اینکه پروازهای تهران-لندن یکسره نیست و با قطع پرواز در یک فرودگاه ثالث برگزار می‌شود، مشمول قاعده ابلاغی سازمان هواپیمایی کشوری نمی‌شود؛ زیرا در اصل هیچ بلیتی در مسیر تهران-لندن فروخته نشده که به‌خاطر آن کسی بازخواست شود. او می‌افزاید: مسافر پس از انتخاب بلیت موردنظر برای سفر در مسیر تهران-لندن، ابتدا یک بلیت از تهران به یکی از فرودگاه‌های مسیر مانند استانبول، دوبی، دوحه، آنکارا و... خریداری می‌کند و بلیت دیگری نیز از آن فرودگاه به مقصد لندن برای او خریداری خواهد شد که می‌تواند متعلق به همان ایرلاین اول یا ایرلاین‌ دیگری باشد. در این وضعیت، مسافر از تهران به مقصد یک کشور دیگر به‌جز انگلیس خارج می‌شود و در مسیر برگشت نیز مسافر عازم‌شده از انگلیس از یک فرودگاه ثالث وارد ایران می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید