• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 29 آذر 1399
کد مطلب : 119131
+
-

و دوباره صدایی که دوستش داریم

عادل فردوسی ‌پور بازی پرسپولیس با اولسان در فینال لیگ قهرمانان آسیا را گزارش می‌کند در رسانه‌ای که تعداد مخاطبانش به اعتبار نام او در 48ساعت گذشته، چند برابر شده است

و دوباره صدایی که دوستش داریم


عادل فردوسی‌پور دیروز با پرواز ساعت 4ونیم بامداد به دوحه رفت تا بازی امروز پرسپولیس با اولسان کره‌جنوبی در فینال لیگ قهرمانان آسیا را برای اکانت فارسی اینستاگرام ای‌اف‌سی گزارش کند. تعداد دنبال کننده‌های این اکانت، در 24ساعت، از 260هزار نفر به بیش از 500هزار رسید. پیش‌بینی می‌شود امروز این تعداد از مرز یک‌میلیون نفر هم عبور کند.
از آخرین باری که فردوسی‌پور یک بازی فوتبال را گزارش کرده، نزدیک به یک‌سال‌و9‌ماه می‌گذرد. در این مدت طولانی شایعات زیادی درباره ادامه همکاری‌اش با صداوسیما شنیده شده است. او کارمند رسمی صداوسیماست اما بعد از آنکه به دستور علی فروغی، مدیر شبکه3 ، برنامه محبوبش 90 را تعطیل کردند، فعالیتش در این رسانه به تهیه‌کنندگی برنامه فوتبال120 در شبکه ورزش محدود شد. دیگر نه بازی‌های فوتبال را گزارش می‌کند و نه جلوی دوربین می‌آید. اواسط هفته گذشته شایعه شد که صداوسیما از مجری مغضوبش خواسته بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا را در شبکه3 گزارش کند، خودش اما این شایعه را تکذیب کرد و گفت کسی به او پیشنهادی نداده است.
گزارش بازی فینال لیگ قهرمانان آسیا توسط فردوسی‌پور زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که بدانیم قطر، میزبان این بازی، به محمدحسین میثاقی، مجری و مهدی هاشمی، تهیه‌کننده برنامه فوتبال برتر ویزا نداده است. فوتبال‌برتر همان برنامه‌ای است که اوایل سال98 جانشین برنامه90 شد و بارها مورد انتقاد طرفداران فوتبال قرار گرفته است. براساس برخی گمانه‌زنی‌ها، دلیل عدم‌صدور ویزای میثاقی و هاشمی، استفاده از عبارت توهین‌آمیز «ای‌اف‌سیرک» در یکی از برنامه‌های فوتبال برتر بوده است. شنیده‌های دیگر اما حاکی از آن است که کنفدراسیون به نماینده‌های صداوسیما ویزا نداده چون این رسانه حق پخش بازی فینال را نخریده است. 3‌ماه پیش هم مشکل مشابهی پیش آمد و در نهایت درحالی‌که ای‌اف‌سی مدعی بود صداوسیمای ایران حق پخش بازی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا را ندارد، بازی از شبکه3 پخش شد!

دلم برای طرفداران فوتبال تنگ شده 
ساعتی پیش از ترک تهران و سفر به دوحه، عادل فردوسی‌پور در گفت‌وگویی اختصاصی با خبرنگار همشهری توضیح داد که برخلاف برخی ادعاها تصمیمی برای مهاجرت و همکاری با تلویزیون‌های فارسی‌زبان بیرون از ایران ندارد. او گفت بعد از بازی پرسپولیس، به ایران باز خواهد گشت. در بخشی دیگر از این مصاحبه، فردوسی‌پور گفت:« دلم برای طرفداران فوتبال تنگ شده، امیدوارم آنها هم دلشان برای من تنگ شده باشد. حس خوبی دارم. امیدوارم بازی خوبی باشد و اتفاق‌های خوبی بیفتد.»
رکورد بیشترین بازدیدکننده لایو اینستاگرام، 3میلیون نفر و در اختیار آجون ایلیجالی، مجری و روزنامه‌نگار اهل کشور ترکیه است. دوستداران فردوسی‌پور امیدوارند گزارش بازی او بتواند این رکورد باورنکردنی را بشکند. خودش در پاسخ به سؤال همشهری در این‌باره گفت:«نمی‌توانم به این سؤال جواب بدهم چون با این فضا زیاد آشنایی ندارم.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید