• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
شنبه 29 آذر 1399
کد مطلب : 119121
+
-

شانس پرسپولیس و اولسان برابر است


حسین عبدی ـ بازیکن و سرمربی سابق پرسپولیس


وقتی قرار است بازی پرسپولیس و اولسان هیوندا شروع شود شانس هر دو تیم برای قهرمان شدن کاملا برابر است. البته اینکه می‌گویند پرسپولیس چند بازیکن را در اختیار ندارد و یا از شرایط بازی رسمی دور است، می‌تواند تأثیرگذار باشد ولی همه مولفه‌های بازی فینال فقط به این موضوع خلاصه نمی‌شود. در فوتبال اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی می‌تواند همه‌چیز را عوض کند. شانس و موفقیت در فوتبال یک موضوع نسبی است. اینکه یک تیم خیلی خوب بازیکن بگیرد یا زیاد هزینه کند، فقط می‌تواند درصدی از موفقیت را شکل دهد چون ما در فوتبال با عوامل انسانی طرف هستیم و در زمین مسابقه هر اتفاقی ممکن است رخ دهد، هر اتفاقی که شاید قبل از شروع مسابقه هم به ذهن‌ها خطور نکند. سرنوشت بازی می‌تواند براساس اشتباه بازیکنان یا داور تغییر کند و از طرفی انگیزه و ذهنیت بازیکنان هم بسیار مهم است و اینکه در چه شرایطی پا به زمین مسابقه می‌گذارند. این اصلا نگرش درستی نیست که بگوییم یک تیم به‌دلیل ضعیف‌تر بودن حتما شکست می‌خورد.

  استراتژی تدافعی درست نیست
در فوتبال در هر لحظه از بازی انتقال از دفاع به حمله یا برعکس وجود دارد. نمی‌توان برای بازی فینال فقط استراتژی تدافعی درنظر گرفت چون در این شرایط انتظار می‌رود که بازی در بیشتر لحظات در نزدیکی محوطه جریمه پرسپولیس باشد و این یک ریسک بزرگ است که ممکن است برای پرسپولیس دردسر درست کند. پرسپولیس زمانی‌که توپ را در اختیار ندارد باید به‌خوبی دفاع کند و زمانی هم که صاحب توپ شد بهترین عملکرد را در اجرای تاکتیک موردنظرش داشته باشد. البته من به بازیکنان یک نصیحت بسیار مهم می‌کنم، اینکه تا آخرین ثانیه‌های هر نیمه بازی را رها نکنند چون فوتبال بازی لحظه‌ها است. ممکن است حتی پرسپولیس گل هم بخورد ولی مسئله مهم این است که بازیکنان تا آخرین ثانیه بازی را رها نکنند. مسئله مهم دیگر این است که ما نباید به شایستگی پرسپولیس شک کنیم، آنها تیم کوچکی نیستند و اولسان با قوی‌ترین تیم ایران و یکی از بهترین تیم‌های آسیا روبه‌رو خواهد شد.

  چالش در خط حمله
پرسپولیس در چند هفته گذشته چالش‌هایی در خط حمله داشته اما باید قبول کرد این موضوع به‌خاطر نبود بازیکنی مثل عیسی آل‌کثیر بوده است. هر تیمی به‌دنبال این است که برای بازی‌های مهم همه بازیکنانش را در اختیار داشته باشد. اما اگر بازیکنی مصدوم و یا محروم بود باید از بازیکنان جایگزین به خوبی استفاده کند تا به نتیجه برسد. وقتی سوت آغاز بازی به صدا در می‌آید دیگر کسی به این توجه ندارد که تیم شما بازیکن محروم داشته یا خیر و همه دنبال این هستند که یک بازی خوب از تیم‌شان ببینند. حالا که پرسپولیس در خط حمله خیلی موفق نبوده حتما کادر فنی این تیم روی این موضوع کار کرده تا با رفع نقاط ضعف تیم، با قدرت به مصاف نماینده کره برود.

  مخالفان پرسپولیس در ایران
پرسپولیس درصورت قهرمان شدن در لیگ قهرمانان آسیا، حتی مخالفان خودش در ایران را هم شکست خواهد داد. هر تیمی که خارج از جغرافیای ایران به‌عنوان نماینده ایران بازی می‌کند باید به آن تیم نگاه ملی شود و همه از آن تیم حمایت کنند و پرسپولیس هم از این قضیه مستثنی نیست. در این چند روز البته فضایی ایجاد شد و برخی دوست ندارند پرسپولیس در این مسابقه که اهمیت زیادی برای فوتبال ما دارد، به قهرمانی برسد ولی کسب این عنوان می‌تواند باعث شکست مخالفان پرسپولیس هم بشود. پرسپولیس برای رسیدن به فینال بازی‌های فوق‌العاده‌ای انجام داد و هر نتیجه‌ای در بازی فینال به‌دست بیاید، باید گفت که پرسپولیس با این عملکرد برای خودش و فوتبال ایران احترام خرید.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید