• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 29 آذر 1399
کد مطلب : 119129
+
-

مطهری: اولسان باید از ما حساب ببرد

دستیار یحیی گل‌محمدی نگران غیبت مهره‌های کلیدی پرسپولیس در فینال نیست

مطهری: اولسان باید از ما حساب ببرد


امیرحسین اعظمی| پرسپولیس امروز باید در فینال لیگ قهرمانان به میدان برود، فینالی که می‌تواند بزرگ‌ترین افتخار بین‌المللی این باشگاه را رقم بزند. در آستانه این بازی گفت‌وگویی با حمید مطهری، دستیار یحیی گل‌محمدی داشتیم. او اعتقاد دارد پرسپولیسی‌ها امروز با قلب‌هایشان بازی می‌کنند تا هواداران پس از بازی خوشحال باشند.

  شرایط پرسپولیس در آستانه بازی فینال چطور است؟
وضعیت ما خیلی خوب است و برنامه‌ها طبق روال پیش رفته است. ما تمرینات خیلی خوبی را در این چند روز پشت‌سر گذاشتیم و از هر لحاظ آماده این بازی هستیم. امیدواریم امروز هواداران پرسپولیس را خوشحال کنیم.
 شما 19روز از انجام بازی رسمی دور بودید. آیا این موضوع می‌تواند به ضرر پرسپولیس تمام شود؟
ما دوست داشتیم با نساجی و ذوب‌آهن بازی کنیم. ما این پیشنهاد را دادیم که با توجه به شیوع بیماری کرونا، بازی رفت با نساجی در تهران برگزار شود و بازی برگشت در قائمشهر ولی آنها قبول نکردند. هر چند حق آنها بود که تصمیم بگیرند ولی می‌توانستند این کار را انجام دهند. برای بازی با ذوب‌آهن هم که آماده بودیم ولی بازی لغو شد. در هر صورت قسمت این بود که ما این 2 بازی را انجام ندهیم و من هم هیچ‌وقت عادت ندارم نیمه خالی لیوان را ببینم. ما بعد از لغو بازی با ذوب‌آهن هم یک بازی درون‌تیمی انجام دادیم و تمامی شرایط یک بازی رسمی را در این مسابقه لحاظ کردیم که اتفاقا بازی خوبی هم شد. حالا ممکن است نظرات درخصوص اینکه ما 19روز از بازی رسمی دور بودیم متفاوت باشد که ما به آنها احترام می‌گذاریم.
 پرسپولیس نفراتی مثل وحید امیری، احسان پهلوان و عیسی آل کثیر را در اختیار ندارد. آیا این موضوع نمی‌تواند تیم شما را با چالشی جدی مواجه کند؟
آنها بازیکنان توانمند و مؤثری هستند و برای رسیدن به فینال، همه بازیکنان به تیم کمک کردند و از جان مایه گذاشتند. با این حال ویژگی مهم پرسپولیس روی کار تیمی است و این موضوع به مسائل فردی ارجحیت دارد. شما دیدید که هر بازیکن جدیدی هم که به پرسپولیس اضافه شد در قالب کار گروهی و کار تیمی قرار گرفت. جدا از این راز موفقیت پرسپولیس در این چند سال اتحاد و همبستگی بازیکنان، کادر فنی و دیگر اعضای تیم بوده است.
 در مورد اولسان صحبت کنید. این تیم را از لحاظ فنی چطور توصیف می‌کنید؟
اگر اجازه بدهید زیاد در مورد اولسان صحبت نکنم. بازیکنان ما چند شب متوالی فیلم آنالیز بازی‌های اولسان را دیدند و تیم حریف با دقت و ریزبینی برای آنها آنالیز شده است. بازیکنان ما از راه‌های مختلف با تیم اولسان و خصوصیات فنی این تیم آشنا هستند ولی مسئله مهم این است که ما در هر بازی سعی کرده‌ایم خودمان را به تیم حریف غالب کنیم و اعتقاد من این است که تیم‌های حریف باید دنبال تجزیه و تحلیل پرسپولیس باشند و از تیم ما حساب ببرند.
 حتی اولسان؟
بله، ما باید طوری بازی کنیم که لرزه به اندام تیم‌های حریف بیندازیم. بچه‌های ما بارها خودشان را در بازی‌های بزرگ ثابت کرده‌اند و ما به آنها ایمان داریم.
 شما گفتید که در هر بازی می‌خواهید سبک بازی خودتان را به حریف دیکته کنید. آیا احتمال دارد در بازی با اولسان استراتژی تدافعی را انتخاب کنید؟
فینال یک تک‌بازی است و ما باید تلاش کنیم تا هدف‌هایمان را در زمین پیاده کنیم. مسئله مهم این است، با هر تاکتیکی که بازی می‌کنیم باید بسیار با دقت و باهوش باشیم. حالا اینکه چگونه بازی خواهیم کرد امروز مشخص خواهد شد.
 برای هواداران چه پیغامی دارید.
با وجود کمبودهایی که داشتیم و خیلی‌ها هم در جریان این موضوع هستند، به هواداران این قول را می‌دهم که امروز با تمام وجود بازی خواهیم کرد تا در نهایت قهرمان شویم و امیدوارم خدا هم کمک‌مان کند. شاید خیلی‌ها فکر کنند این حرف کلیشه‌ای است ولی من با تمام وجودم آرزو می‌کنم که امروز بعد از بازی خوشحالی هواداران پرسپولیس را ببینم، آن هم در این شرایط سختی که در یک سال گذشته در ایران وجود داشته است. ما امروز با قلب‌مان و با تمام وجودمان وارد زمین می‌شویم، ما با قلب‌مان بازی خواهیم کرد تا قهرمان شویم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید