• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 23 آذر 1399
کد مطلب : 118596
+
-

شجاعی سرمربیگری را نمی‌خواهد

کاپیتان سابق تیم‌ملی از مدیران تراکتور خواسته هرچه زودتر نفر اول کادر فنی این تیم را معرفی کنند


زنوزی که در این سال‌ها رکورددار تغییر مربی و مدیر در فوتبال ایران بوده، در جدید‌ترین اقدامش علیرضا منصوریان را از سرمربیگری تراکتور برکنار کرده و مسائل فنی تیم را به‌طور موقت به مسعود شجاعی سپرده است. البته این اتفاق به‌هیچ‌عنوان شجاعی را هیجان‌زده نکرده چراکه او فعلا هیچ برنامه‌ای برای ورود به عرصه سرمربیگری ندارد و ازهمین‌رو به مدیران باشگاه اعلام کرده تا هرچه سریع‌تر سرمربی جدید تیم را معرفی کنند. این در حالی است که زنوزی انتظار داشته شجاعی درصورت نتیجه گرفتن تراکتور به‌عنوان مربی- بازیکن به کارش ادامه دهد تا پس از اضافه شدن علی نیکبخت به‌عنوان کمک دیگر نیازی به تغییر در کادر فنی نباشد. یکی از بازیکنان تراکتورسازی در این خصوص به همشهری می‌گوید: «شجاعی نمی‌خواهد تمرکزش هم روی مربیگری و هم روی بازی کردن باشد و به همین دلیل علاقه‌ای به سرمربی شدن نشان نداده است. او می‌خواهد هر چه زودتر این مسئولیت از روی دوشش برداشته شود.»

گزینه‌های روی میز
حالا که شجاعی تمایلی به سرمربی شدن ندارد، خیلی‌ها دوست دارند بدانند چه‌کسی در نهایت جای منصوریان را روی نیمکت قرمزهای تبریز می‌گیرد. از این شهر خبر می‌رسد زنوزی همانند دوره‌های قبل، این‌بار هم سراغ نام‌های بزرگ رفته و مربیانی مثل علی کریمی، افشین قطبی و الکساندر نوری را در فهرست مربیان مورد نظرش قرار داده است. حتی در روزهای اخیر از علی دایی هم به‌عنوان گزینه تراکتور نام برده شده ولی کماکان دایی به‌دلیل فعالیت‌های اقتصادی فعلا قصد خارج شدن از تهران را ندارد. این در حالی است که همچنان شایعاتی هم درخصوص مشکل او برای مربیگری در لیگ برتر مطرح شده است. به این نکته هم باید اشاره داشت که تراکتوری‌ها قبل از شروع لیگ هم با دایی و هم با کریمی مذاکره داشتند اما نتوانستند آنها را راضی به حضور در تبریز کنند. در این شرایط پیش‌بینی می‌شود هر 2گزینه باز هم به تراکتور پاسخ منفی بدهند هرچند با قاطعیت نمی‌توان در این خصوص صحبت کرد. براساس شنیده‌ها افشین قطبی هم یکی دیگر از گزینه‌های تراکتور است، مربی‌ای که فصل گذشته اتفاقات تلخی را همراه با شیجیاژوانگ‌ اور‌برایت در سوپرلیگ چین تجربه کرد. شیجیاژوانگ حتی در مقاطعی به رتبه سوم لیگ برتر هم صعود کرد تا خیلی‌ها برای این‌تیم شانس آسیایی شدن قائل باشند، اما این تیم در نهایت با قطبی به دسته پایین‌تر سقوط کرد! دیگر گزینه تراکتور هم کسی نیست جز الکساندر نوری که پیش از فصل شایعه حضورش در استقلال مطرح شد و حتی زمانی گزینه سرمربیگری تیم ملی هم بود. البته نوری این روزها برای غرامت گرفتن از هرتابرلین علاقه‌ای به تیم گرفتن نشان نداده و باید دید زنوزی می‌تواند او را به ایران بیاورد یا خیر. به این نکته هم باید اشاره داشت که اگر تراکتور در هفته‌های پیش‌رو نتیجه بگیرد، هیچ بعید نیست زنوزی قید تمام گزینه‌ها را بزند و با پیشنهادهای رویایی‌اش شجاعی را راضی به حضور روی نیمکت کند!
 
ناراحتی بازیکنان

مشکلات این روزهای تراکتور فقط به نیمکت این تیم ختم نمی‌شود چراکه بازیکنان هم از مالک باشگاه بابت عدم‌پرداخت حق و حقوق‌شان ناراضی هستند. اینطور که گفته می‌شود آنها تا به امروز بابت فصل جدید فقط 10درصد از مبالغ قراردادهایشان را دریافت کرده‌اند، 7درصد قبل از بازی با سپاهان و 3 درصد هم قبل از بازی با فولاد. حتی منصوریان هم قبل از کنار رفتن از تراکتور به مسئولان باشگاه گفته بود که آنها پول بازیکنان را نمی‌دهند و توقع نتیجه‌گیری دارند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید