• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 23 آذر 1399
کد مطلب : 118590
+
-

نکته بازی / یواخیم لو هم اضافه شد


می‌دانید همه ارجاع‌ها به مربیان بزرگ دنیا در نشست‌های خبری فوتبال ایران مربوط به چه زمانی است؟ مربوط به وقتی که مربیان ایرانی بعد از باخت‌های پرگل قصد دارند خودشان را با این جماعت مقایسه کنند. تا الان در نشست‌های خبری هزار بار به باخت 7بر یک برزیل جلوی آلمان استناد شده و این چند‌ماه هم زیاد در مورد شکست 8بر 2بارسلونا جلوی بایرن‌مونیخ شنیده‌ایم. حالا اما فاضلی، سرمربی نساجی یک مثال تازه رو کرده و بعد از باخت 4بر صفر تیمش مقابل سپاهان گفته: «یواخیم لو هم با آن عظمت 6گل از اسپانیا خورد. » این، همه سهم ما از دنبال کردن فوتبال روز جهان است؛ اینکه ببینیم چه‌کسی بیشتر گل خورده، اسمش را یاد بگیریم و پشتش پنهان شویم.

چه می‌کنی بزرگوار؟
هواداران استقلال کلا به نبودن بعضی بازیکنان این تیم عادت کرده‌اند. مثلا سیاوش یزدانی اگر 4 تا بازی پشت سر هم کرد جای تعجب دارد. یکی دیگر از این اساتید هم فرشید اسماعیلی است که اساسا معلوم نیست کجاست و چه می‌کند. مصدومیت که به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی اسماعیلی تبدیل شده و غیبت‌های چند هفته‌ای او دیگر کسی را متعجب نمی‌کند. بعد هم که کمی وضعش بهتر می‌شود، با مدیران باشگاه به مشکل می‌خورد و او را کنار می‌گذارند. به هر حال این داستان‌ها چندان هم جدید نیست. اسماعیلی تا به حال بارها سابقه جر و بحث در رختکن و محرومیت انضباطی را داشته؛ اگر هم بوده، پنالتی‌اش را چیپ زده و چند نفر دیگر را به جان هم انداخته است. بزرگوار چه می‌کنی؟ کی نوبت «فوتبال» می‌شود؟

دستیار برای سرمربی موقت؟
تراکتور و ماشین‌سازی فردا در شرایطی داربی تبریز را برگزار می‌کنند که هر 2 تیم از نظر کادرفنی وضعیت نامعلومی دارند. در این میان تراکتور که مدعی قهرمانی هم هست به‌طور موقت در اختیار مسعود شجاعی قرار گرفته؛ بازیکنی که فصل گذشته هم با مشاوره دادن‌های گاه و بیگاهش به کادرفنی نشان داده بود زیاد از مربیگری بدش نمی‌آید. جالب اینجاست که شجاعی بلافاصله بعد از انتخاب به‌عنوان سرمربی موقت، دستیاری به نام علی نیکبخت را هم به کادرفنی اضافه کرده است! این دیگر خیلی نوبر است. شبیه اینکه یک اتاق هتل را به یک نفر اجاره بدهند و بعد او برای 2 شب اقامت، بنا بیاورد و شروع به تعمیرات کند. شاید فکرکنید مسعود برای نیمکت تراکتور خواب‌های طولانی‌تری دیده اما خودش می‌گوید نمی‌خواهد بماند.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :