• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 23 آذر 1399
کد مطلب : 118563
+
-

رحمانی: از حضور در لیگ آذربایجان لذت می‌برم

بختیار در سن 30‌سالگی راهی سبایل شده، او در گفت‌و‌گو با همشهری از تجربه حضور در این تیم می‌گوید

رحمانی: از حضور در لیگ آذربایجان لذت می‌برم


بختیار رحمانی یکی از بازیکنانی است که امسال در سن 30‌سالگی سر از فوتبال آذربایجان درآورده، بازیکنی که تا همین چند‌ماه پیش در لیگ ایران برای نفت‌آبادان بازی می‌کرد و در کارنامه‌اش سابقه بازی در سپاهان، فولاد و حتی استقلال هم دیده می‌شود. برای اینکه بدانید بختیار چرا و چگونه سر از آذربایجان درآورده بدنیست نگاهی به گفت‌و‌گوی اختصاصی این بازیکن با همشهری داشته باشید.

دنبال یک چالش جدید بودم
خیلی‌ها اعتقاد دارند فوتبالیست‌هایی که در لیگ ایران تیم پیدا نمی‌کنند، راهی تیم‌های آذربایجانی می‌شوند اما بختیار رحمانی حداقل در مورد خودش چنین نظری ندارد. او در این خصوص می‌گوید:«من چند پیشنهاد داشتم ولی واقعیت این است که از لحاظ مالی به توافق نرسیدیم. از طرفی خودم دوست داشتم یک چالش جدید را تجربه کنم و نظر خانواده هم همین بود که به خارج از ایران بروم و من هم دوست داشتم به‌نظر آنها احترام بگذارم. من دنبال یک چالش جدید بودم و در نهایت به فوتبال آذربایجان آمدم. البته این را هم بگویم که در اروپا از یکی دو کشور دیگر هم پیشنهاد خیلی جدی داشتم ولی واقعیت این است که به‌دلیل شیوع بیماری کرونا در بحث گرفتن ویزا و پرواز دچار مشکل شدم و حضورم در آن کشورها ممنوع شد».

از این انتخاب راضی هستم
 اینطور که مشخص است بختیار از انتخاب سبایل آذربایجان برای ادامه فوتبالش حسابی راضی است. او درخصوص شرایط خودش و لیگ آذربایجان بیشتر توضیح می‌دهد: «من از حضور در اینجا لذت می‌برم. تیم‌های خیلی خوبی اینجا هستند و نکته جالب اینجاست که لیگ آذربایجان با حضور 8 تیم شکل می‌گیرد که نه تیمی سقوط می‌کند و نه تیمی از لیگ دسته اول به لیگ برتر می‌آید. هم‌اکنون 8تیم با هم رقابت می‌کنند و 2بازی هم تا نیم‌فصل باقی‌مانده است. اینجا فوتبال بسیار حرفه‌ای است و تیم‌ها به‌خوبی هزینه می‌کنند. تعداد تیم‌ها در لیگ دسته اول بیشتر است ولی آنها به‌راحتی نمی‌توانند به لیگ برتر بیایند چون فدراسیون فوتبال آذربایجان درخصوص امکانات مالی تیم‌ها و شرایط اقتصادی‌شان به‌شدت سختگیر است».

هدف‌های بزرگ‌تری دارم
بختیار در ادامه از انگیزه‌هایش می‌گوید و به نوعی به فوتبالیست‌های دیگر توصیه می‌کند به آذربایجان بیایند؛«من باید اینجا خودم را خیلی خوب نشان بدهم و خیلی هم انگیزه دارم. مطمئنا هدف من این است که در آینده‌ای نزدیک به تیم بزرگ‌تری بروم. امیدوارم بچه‌هایی که در لیگ برتر ایران باکیفیت هستند یک روز به لیگ آذربایجان بیایند و از نزدیک شاهد کیفیت خوب اینجا باشند و ببینند چقدر بازی کردن در اینجا لذتبخش است. من خودم در قطر هم بازی کرده‌ام ولی آذربایجان از لحاظ شرایط فوتبال کاملا اروپایی است».

برخی در حق من بد کردند
بختیار زمانی یکی از پدیده‌های فوتبال ایران بود و حالا خیلی‌ها اعتقاد دارند او در این فوتبال به حقش نرسیده است. او در این خصوص می‌گوید:«من زیاد دوست ندارم به گذشته فکر کنم ولی باید بگویم که برخی در گذشته به من بد کردند که البته الان خودشان جایگاهی در فوتبال ندارند. من از شخص خاصی دلخوری ندارم و شاید خودم هم مقصر بودم ولی به هر حال دیگر نباید به گذشته فکر کرد. الان دوست دارم پیشرفت کنم و خودم را در موقعیت بهتری قرار دهم».

این خبر را به اشتراک بگذارید