• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 23 آذر 1399
کد مطلب : 118550
+
-

استادیوم تاریخ ساز

استادیوم تاریخ ساز


استادیوم رفتن جزو لاینفک زندگی رزمندگان تهرانی‎‌‎ بود که خسته از خط مقدم جبهه‎‌‎ها برمی‎‌‎گشتند. آنها معمولا در وقت محدودی که بین بازگشت و اعزام مجدد داشتند، بدون درنظر گرفتن جدول بازی‎‌‎ها، به 2استادیوم شهید شیرودی و یکصدهزار نفری آزادی می‎‌‎رفتند تا ببینند پرسپولیس، استقلال، پاس و تیم‎‌‎های دیگر در آوردگاه‎‌‎های ورزشی چه آورده‎‌‎ای دارند و بازی‌ها به کجا می‎‌‎رسد.
خوش‎‌‎شانس، رزمندگانی بودند که زمان مرخصی‌شان با شهرآورد پایتخت یکی می‌شد. آنها که گاهی کری‌خواندن‎‌‎هایشان به جبهه‎‌‎ها هم می‌کشید، برای تماشای دربی و پیروزی تیمشان با هر وسیله‎‌‎ای خود را به استادیوم می‎‌‎رساندند. معمولا روی سکوها اورکت‎‌‎پوش‎‌‎های زیادی دیده می‎‌‎شدند که گاهی با پرچم سرخ و آبی می‎‌‎آمدند تا شاهد دربی‎‌‎های پایتخت، خصوصا شهرآوردهای پرشور 15مهر 1362و 25خرداد 1365 باشند که اولی را آبی‎‌‎پوشان بردند و دومی رنگ سرخ به‎‌‎خود گرفت.
اما سکوهای استادیوم آزادی تنها در دیدارهای فوتبال، رزمندگان را به ‎‌‎خود ندید. آنها برای اعزام به جبهه نیز درحالی‎‌‎که سر از پا نمی‎‌‎شناختند آذر 1365به استادیوم بزرگ پایتخت رفتند و گردهمایی بزرگی تشکیل دادند تا از آنجا برای عملیات بزرگ کربلای4 عازم جبهه شوند؛ روزی که برای همیشه در تاریخ این ورزشگاه یکصدهزار نفری جاودانه است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید