• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
سه شنبه 18 آذر 1399
کد مطلب : 118156
+
-

خط انتخابات / آغاز فعالیت انتخاباتی رهپویان


کمیته انتخاباتی جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با تمرکز بر دو انتخابات ریاست‌جمهوری۱۴۰۰ و انتخابات شورای شهر فعالیت خود را آغاز کرد. به گزارش مهر، در کمیته انتخابات ریاست‌جمهوری جمعیت رهپویان آخرین تحولات سیاسی دولت و جریان اصلاحات و همچنین تأثیر انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در فضای سیاسی کشور مورد بحث و ارزیابی قرار گرفت و تصمیمات سیاسی و رسانه‌ای در این‌باره اتخاذ شد. همچنین در شورای سیاسی جمعیت رهپویان به اتفاق آرا بر لزوم فعال‌شدن در انتخابات شورای شهر به‌صورت ویژه تأکید شد.

  نیروهای ارزش‌گرا وحدت کنند
اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در اعلام مواضع هفتگی این حزب، با اشاره به انتخابات سال۱۴۰۰، به ضرورت «وحدت همه نیروهای ارزش‌گرا» تأکید کرده و اظهار داشت: «جامعه روحانیت می‌تواند محور این وحدت برای همگان باشد، لذا هر اقدامی تحت هر عنوانی در جهت تضعیف این وحدت آسیب‌زاست و موجب تجری دشمنان اسلام و جریانات مسئله‌دار خواهد شد. از همگان دعوت می‌کنیم در محور وحدت و تجمع همه نیروها اقدام کنند.» 

  رئیسی و جلیلی؛ نامزدهای مورد اجماع اصولگرایان
عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران درباره نامزد مورد اجماع اصولگرایان برای ریاست‌جمهوری1400 گفت: اگر آقای رئیسی بیاید جبهه پایداری نامزد دیگری را مطرح نخواهد کرد و روی حمایت از آقای رئیسی با سایر گروه‌های اصولگرا اجماع می‌کند. اما اگر آقای رئیسی نیاید حتما جبهه پایداری نظراتی دارد. به گزارش نامه‌نیوز، سیدحسین نقوی حسینی درباره احتمال حضور قالیباف در انتخابات1400 افزود: با حضور آقای قالیباف، گروه‌های اصولگرا هرکدام نامزد خود را دارند و معتقدند باید در قالب یک پروسه صحیح و تعاملی به اجماع روی یک نامزد برسند. وی همچنین گفت: اگر آیت‌الله رئیسی و آقای قالیباف نامزد انتخابات نشوند، آقای جلیلی نزدیک‌ترین فرد به نامزد مورد اجماع در جریان اصولگرایی و رسیدن به کرسی ریاست‌جمهوری است.

  مراجعات به محسن رضایی برای انتخابات
یکی از نزدیکان محسن رضایی از درخواست‌ها برای نامزدی او در انتخابات ریاست‌جمهوری۱۴۰۰ می‌گوید. به‌گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، کرم‌رضا پیریایی، قائم‌مقام جبهه ایستادگی، با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری آینده گفت: مدتی است مراجعات قابل توجهی به محسن رضایی می‌شود که جنس این مراجعات از همان مقوله ضرورت‌ها و واقعیت‌هاست؛ در این مراجعات درخواست‌ها فقط درخواست این نیست که رضایی نامزد شود، عمده‌ صحبت این است که به هر شکل او در چاره‌اندیشی برای واقعیت‌ها و توجه به ضرورت‌های قطعی موجود، ورود کاملا مؤثر داشته باشد؛ بنابراین در جلسات و فعالیت‌های جبهه ایستادگی و احزاب عضو جبهه که البته بخشی از فعالیت مداوم همراهان محسن رضایی به‌حساب می‌آید، این دغدغه‌ها و مباحث، بیشتر شده است.

  نوبت اصولگرایان است!
لطف‌الله فروزنده، معاون پارلمانی احمدی‌نژاد و عضو جمعیت ایثارگران در پیش‌بینی خود از انتخابات ریاست‌جمهوری1400 به خبرآنلاین گفت: معمولا در وادی سیاسی ما اینگونه است که اگر جریانی ۸سال در قدرت باشد، شرایطی ایجاد می‌شود که باید قدرت را به جریان بعدی تحویل دهد. تقریبا تجربه 40ساله این قضیه را نشان داده است. وی افزود: به‌نظر می‌رسد هم‌اکنون مردم به‌طور نسبی به جریان اصولگرا تمایل دارند البته عملکرد مجلس یازدهم در این اعتمادسازی می‌تواند مؤثر باشد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید