• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 18 آذر 1399
کد مطلب : 118149
+
-

پیش‌بینی ربیعی از تغییر موضع مخالفان برجام


علی ربیعی، سخنگوی دولت در سخنانی که به‌نظر می‌رسد انتقاد به مصوبه اخیر مجلس درباره برجام است، گفته‌: سال1399 و شرایط بین‌المللی پیش آمده بعد از پیروزی‌های ما در سازمان ملل و شکست ترامپیسم، شرایط خوبی را برای منافع ملی ایجاد کرده که اگر از آن استفاده کنیم، در آینده آثار بهتری از خود نشان خواهد داد. عده‌ای فکر نکنند که می‌توانند یک برش از تاریخ را کنار بگذارند با این فرض که جناح متبوعشان در آینده بتواند این کار را ادامه دهد. من صراحتا می‌گویم که این طرز تفکر جفا به نسل‌های بعدی است. تحولات سیاسی و بین‌المللی و فرصت‌های آن در سال‌های 1399 و ۱۴۰۰ لااقل بر یک یا 2نسل آتی اثر خواهند گذاشت.
وی در گفت‌وگو با ‌ایسنا در پاسخ به این پرسش که دورنمای برجام چه خواهد بود، گفت: من فکر می‌کنم قطعا مسیر گفت‌وگو را می‌رویم. خوشبختانه همه جناح‌ها بر برجام تأکید می‌کنند و کسی آن را تکذیب نکرده است. آنهایی که روزی مخالفت می‌کردند، خودشان پیشرو مذاکره خواهند بود.
وی در سخنان دیگری که پاسخی به منتقدان دولت بود، گفته است: بعضی‌ها با تصور غلط از جهان می‌گویند در امور سیاسی و اقتصادی به دنیا چه‌کار دارید؛ با همسایه‌ها کار کنید. ما برای انتقال پولمان از همین کشورهای همسایه به‌خاطر فشار آمریکا به مشکل‌های زیادی خوردیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید