شیرکاکائو در هر زمان و مکانی از محبوبترین نوشیدنیها مخصوصا برای بچههاست. شاید بطریهای شیرکاکائوی پاک با سر گاوی که روی آن نقش بسته بود، نوستالژی دههپنجاهیها و شصتیها باشد و برای بچههای نسل امروز آشنا و جذاب نیاید، اما نسل جدید هم گزینههایی دارند که اتفاقا برای خودشان جالبتر است.
امروز دیگر شیر به جز سفید و قهوهای رنگهای دیگری هم دارد و دست مشتری از کودک تا مسن، برای انتخاب آن بازتر است تا انواع و اقسام شیرهای طعمدار را از نخستین سوپرمارکت نزدیک تهیه کند، اما باز هم شیرکاکائو چیز دیگری است. همه شرکتهای لبنیاتی انواع شیرهای طعمدار از جمله شیرکاکائو هم تولید میکنند و تعداد برندها در این محصول حالا دیگر واقعا به سختی قابل شمارش است. پاک، پگاه، میهن و دامداران را که سالهاست میشناسیم، اما در سالهای اخیر برندهای جدید زیادی در عرصه تولید محصولات لبنی وارد شدهاند و یخچال تمام سوپرمارکتها محصولات بیشتر از 5 یا 6 برند را در خود جای داده است. کاله، مانیزان، دنت، ماهشام، چوپان و حتی برند عالیس که در زمینه محصولات نوشابهای معروفیت دارد، ازجمله شرکتهایی هستند که شیرکاکائو هم تولید میکنند. نکته قابل توجه در زمینه شیرکاکائو و البته دیگر شیرهای طعمدار این است که قیمت این محصولات به تازگی افزایش یافته و هر پاکت 200گرمی از 3هزار تومان به 5هزارو500تومان رسیده است. از ابتدای سال، قیمت انواع محصولات لبنی بهدلیل رشد هزینههای تولید ازجمله شیرخام چندین بار افزایش داشته است. قیمتگذاری محصولات طعمدار شرکتهای لبنی دولتی نیست و توسط خود شرکتها انجام میشود.
شیرکاکائو، نوشیدنی جذاب برای پیر و جوان
در همینه زمینه :