• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 17 آذر 1399
کد مطلب : 118015
+
-

تثبیت دلار در کانال 25هزار تومان

قیمت هر دلار آمریکا دیروز برای چندمین روز متوالی در کانال 25هزار تومان در نوسان بود.
به گزارش همشهری، با وجود آنکه اوایل هفته قبل قیمت هر دلار آمریکا به کانال 24هزار تومان سقوط کرد، اما این نزول چندان دوام نداشت و قیمت هر دلار آمریکا دوباره به سطح 25هزار تومان بازگشت. بعد از آنکه مجلس دولت را مکلف کرد تا طی مدت تعیین شده از پروتکل الحاقی خارج شود، قیمت دلار در بازار آزاد به سرعت به 26هزار تومان رسید و حتی در برخی روز‌ها در مبادلات هفته قبل تا 26هزارو 500تومان پیشروی کرد، اما قیمت دلار در این محدوده هم دوام نداشت و در نهایت دوباره به محدوده 25هزار تومان بازگشت. در 2هفته گذشته قیمت دلار هر بار از این ناحیه به سمت ارقام پایین‌تر یا بالاتر فاصله گرفته و به سرعت دوباره به کانال 25هزار تومان بازگشته است. 
صرافی بانک ملی هم به‌عنوان کارگزار اجرایی بانک مرکزی نشان داده عمدتا تمایل دارد قیمت دلار در همین ناحیه حفظ شود. در بازار متشکل ارزی هم وضع به همین منوال است به‌طوری که قیمت در شرایطی که هفته قبل تا 23هزار تومان نزول کرده بود، دوباره به سطح 25هزار تومان رسیده و قیمت هر دلار آمریکا عموما در همین محدوده نوسان می‌کند. گویی بازیگران بازار ارز نقطه تعادلی ارز را پیدا کرده‌اند و سیاستگذار ارزی هم تمایلی ندارد قیمت دلار از این محدوده فاصله چندانی بگیرد. 
بسیاری از فعالان اقتصادی انتظار دارند قیمت دلار تا مدت‌های طولانی در همین محدوده نوسان کند اما به‌نظر می‌رسد آینده تحولات سیاسی می‌تواند چشم‌انداز قیمت ارز را تغییر دهد و درصورتی که گشایش سیاسی اتفاق بیفتد، قیمت دلار با نزول بیشتری مواجه شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید