• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 12 آذر 1399
کد مطلب : 117542
+
-

عبور ارزش بازار سهام از 7000هزار میلیارد تومان

بورس
عبور ارزش بازار سهام از 7000هزار میلیارد تومان

با تداوم روند صعودی بازار سهام در مبادلات دیروز، ارزش کل بازار سهام از مرز 7000هزار میلیارد تومان عبورکرد.
به‌گزارش همشهری، روند صعودی بازار سهام که از 20آبان‌ماه و بعد از چند‌ماه نزول دوباره آغاز شده است دیروز هم ادامه یافت و شاخص کل بورس تهران در مبادلات دیروز 7هزارو727واحد افزایش یافت و به یک‌میلیون‌و473هزار واحد رسید. با این میزان رشد بیش از 111هزار میلیارد تومان به ارزش بازار سهام اضافه شد و جمع کل ارزش بازار سهام از مرز 7000هزار میلیارد تومان عبور کرد. تحلیلگران تکنیکی بر این باورند که احتمال روند صعودی شاخص بورس تا محدود یک‌میلیون‌و650هزار واحد ادامه خواهد یافت اما در این ناحیه از نظر تکنیکی شاخص بورس با یک محدوده مقاومت روبه‌رو است. چنانچه شاخص بورس بتواند از این محدوده عبور کند روند صعودی شاخص بورس تسهیل خواهد شد.  سهامداران دیروز همچنین 23هزارو644میلیارد تومان اوراق بهادار در بورس دادوستد کردند که این میزان 2درصد کمتر از معاملات دیروز بود. دیروز در عین حال در آخر وقت معاملات بر حجم عرضه سهام در بورس اضافه شد و بیش از 220میلیارد تومان نقدینگی سهامداران حقیقی از بازار خارج شد. برخی کارشناسان علت خروج این میزان نقدینگی را از بازار سهام تصویب کلیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در مجلس می‌دانند که می‌تواند منجر به تداوم یا افزایش شدت تحریم‌ها شود.
با این حال نوید خاندوزی یک کارشناس بازار سرمایه درباره آینده بازار سرمایه می‌گوید: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته شرایط سرمایه‌گذاری در بازار سهام تا پایان سال مثبت است اما در کنار آن ممکن است برخی سرمایه‌گذاران که ترس از اصلاح دوباره شاخص بورس دارند سرمایه‌های در اختیار را به سمت سپرده‌های بانکی هدایت و سودی را به‌صورت ثابت دریافت کنند. به‌گفته او حرکت مثبت بانک مرکزی در زمینه انتشار خبر عدم‌افزایش سود بانکی در ورود نقدینگی به بورس تأثیرگذار بوده است.
خاندوزی به ریسک‌های تهدیدکننده معاملات بورس اشاره و تأکید کرد: مهم‌ترین ریسک فعلی در بازار، لایحه بودجه سال1400 و اتفاق‌هایی است که در زمینه مسئله فولاد داشتیم. در چند وقت اخیر برخی از ریسک‌های سیاسی افزایش یافته بود که به مرور زمان شاهد کمرنگ شدن این ریسک‌ها در بازار هستیم. برخی معتقدند با سقوط نرخ ارز، بازار سهام با چالش مواجه می‌شود درحالی‌که با توجه به رفتار فعلی بانک مرکزی این موضوع را نمی‌توان به‌عنوان ریسک بزرگی برای بازار تلقی کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :