• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 11 آذر 1399
کد مطلب : 117465
+
-

روزهای سخت آرامستان

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهردار تهران‌: شغل تطهیردهندگان بهشت زهرا جزو مشاغل سخت قرار گرفت

روزهای سخت آرامستان

به‌گفته مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا، آمار متوفیان تهران بر اثر کرونا در ‌ماه گذشته به 179نفر در روز رسید آماری که در 50سال گذشته بی‌سابقه بود. 
به‌گزارش همشهری، اعضای مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس همراه با معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهردار تهران و مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا از بخش‌های مختلف مجتمع عروجیان بازدید و از افراد مشغول به‌کار در این مجتمع تقدیر کردند. 
در این بازدید مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهردار تهران‌، گفت: «یکی از اقدامات خوبی که برای قدردانی از زحمات تطهیردهندگان متوفیان انجام دادیم، این بود که این شغل در زمره مشاغل سخت قرار بگیرد، بنابراین، این افراد بعد از بازنشستگی از خدمات این بخش بهره‌مند می‌شوند.» 
سعید خال، مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا با بیان اینکه بیش از یک‌میلیون‌و500هزار متوفی، 30هزار شهید و 4هزار شهید گمنام در آرامستان بهشت زهرا خاکسپاری شده‌اند، گفت: «قبرکن اتوماتیک، وان و تخت هوشمند متوفی و نوسازی ناوگان داخلی و آمبولانس‌‌ها برای انتقال اجساد، راه‌اندازی نخستین مرکز کنترل ترافیک و نصب سیستم ترددشمار خودروها روی در‌های ورودی، اجرای بزرگ‌ترین پروژه هوشمندسازی و نصب 253دوربین آنلاین در محوطه بهشت‌زهرا و... کارهای مهمی هستند که در سازمان بهشت‌زهرا انجام شده است.» 
وی به افزایش فوتی‌ها بعد از شیوع کرونا هم اشاره کرد و گفت: «کرونا شرایطی را ایجاد کرد که در طول 5دهه بی‌سابقه بود تا جایی که در آبان‌ماه1399 تعداد فوتی‌ها به روزانه 179نفر رسید و افزایش ظرفیت سردخانه‌ها از مهم‌ترین مشکلاتی بود که با آن مواجه بودیم. بنابراین سردخانه‌های کانتینری و 2دستگاه سوله بحران برای رفع این مشکل آماده‌سازی‌ شد. همچنین سامانه جدید ضدعفونی محوطه‌ها را طراحی کرده و 7بار این فضا را به‌طور کامل ضدعفونی کردیم.» 
به گفته خال، سالانه 20هزار قبر رایگان در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد و از 16فروردین برای نخستین‌بار تطهیر اجساد کرونایی با آب (تغسیل) انجام شد. او گفت: «درپی آن برای پساب ناشی از تغسیل اموات کرونایی برنامه‌ریزی مناسب انجام دادیم و زیرساخت‌ها را ایجاد کردیم و کلرزنی آب را به‌صورت چند‌مرحله‌ای افزایش دادیم و در این کار از سازمان آب تهران و محیط‌زیست هم کمک گرفتیم.»  
سیدعلی یزدی‌خواه، نماینده مردم تهران نیز در این بازدید‌ به مسائل و مشکلات ترافیکی ناشی از تردد زیاد آخر هفته و روزهای پایانی سال به آرامستان بهشت‌زهرا اشاره و عنوان کرد: «یکی از مطالبات جدی ما از شهرداری این است که 5آرامستان در نقاط مختلف تهران ایجاد کند تا از حجم ترافیک سنگین آخر هفته در این محدوده جلوگیری شود.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید