• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 21 فروردین 1397
کد مطلب : 11704
+
-

آشوب تی‌تی‌ها علیه سرمربی و مدیرعامل

ساغلام خودش حکم رفتنش را امضا کرد

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد هواداران حاضر در ورزشگاه یادگار امام تبریز علیه مدیریت باشگاه شعار سردادند چراکه بعد از حذف تیم شهرشان از آسیا برای این کار برنامه‌ریزی کرده بودند. در این بازی خانگی که تراکتور به تساوی رضایت داد و 30امتیازی شدند هواداران یا همان پرشورهای معروف با سردادن شعارهایی خواستار برکناری آجورلو شدند. جالب اینجاست که زمانی که تراکتورسازی گل تساوی را وارد دروازه سپاهان کرد، هواداران این تیم به جای شادی گل بازهم علیه آجورلو شعار دادند. آنها با شعارهایی مانند «آجورلو حیا کن، تراکتور را رها کن» و «مدیر بی‌لیاقت نمی‌خوایم، نمی‌خوایم» خواهان جدایی مصطفی آجورلو مدیرعامل باشگاه شدند.
در نشست خبری هم ساغلام به‌طرز عجیبی از سقوط تراکتور و مشخص نبودن وضعیت این تیم برای بقا در لیگ صحبت کرد. ساغلام در نشست خبری پس از بازی با بیان این جمله که سخت است که این حرف را بزنم ولی ما امسال باید برای بقا در لیگ‌برتر بجنگیم برای اولین‌بار در تاریخ باشگاه تراکتورسازی پس از حضور دوباره این تیم در لیگ‌برتر که می رود 10ساله شود، این موضوع را مطرح کرد و بدین ترتیب تیمش را در این شرایط حساس بازهم تحت فشار بیشتری قرار داد. هواداران از ساغلام ناراحت شدند و شاید همین مساله این سرمربی را زودتر روانه کشورش کند. ساغلام در نشست خبری خطاب به هواداران گفت: «وقتی هواداران شرایط تیم را می‌دانند خب به ورزشگاه نیایند که انتظار نداشته باشند!» این اظهار نظر در تبریز خطرناک است چراکه در تراکتورسازی هواداران تاثیر مستقیم در انتخاب سرمربی دارند. چرا که برخی قوانین نانوشته در هر شهر و منطقه‌ای درمورد  برخی تیم‌های خاص وجود دارد که دانستن آن لازمه بقای یک سرمربی روی نیمکت است. ساغلام تا 10خرداد با تراکتور قرارداد دارد و ماندنش منوط به صعود از گروه تراکتور در آسیا بود که این اتفاق نیفتاد و در مورد نتایج لیگ برتری هم او گفته: «هنوز هیچ مذاکره‌ای نشده است، چون الان مشخص نیست فصل بعد در لیگ‌برتر هستیم یا خیر! به نظرم این مذاکرات معنی خاصی ندارد.» بدین ترتیب می‌توان پیش‌بینی کرد تحولات مهمی در تراکتورسازی اتفاق می‌افتد چراکه هواداران علیه سرمربی و مدیرعامل به‌شدت موضع گرفته‌اند.
    کیانی از تراکتور می‌رود
در راستای اتفاقات اخیری که در باشگاه تراکتور افتاد مهدی کیانی در اقدامی تمامی پست‌های اینستاگرام خود را پاک کرد. حالا باید دید منظور کیانی از این کار چیست و آیا او نیز با مسئولان باشگاه به مشکل برخورد کرده یا خیر. وضعیت بازیکنان تراکتورسازی برای فصل آینده مبهم است و احتمال جدایی برخی از آنها به‌دلیل خلف وعده مسئولان در پرداخت مطالبات وجود دارد. در این میان مهدی کیانی نیز جزو بازیکنانی بود که به گفته خود و امیر قلعه‌نویی فصل گذشته به جدایی از جمع سرخپوشان تبریزی تمایل داشت اما به‌دلیل وضعیت بحرانی در آن مقطع زمانی ترجیح داد بماند. کیانی حتی پیش از بازی با سپاهان اجازه تمرین کردن را نداده بود شاید مسئولان فکری برای بی‌پولی بکنند.
    تراکتوری‌ها آخر هفته پول می‌گیرند
به‌دنبال اعتصاب هفته گذشته بازیکنان تیم تراکتورسازی، مدیریت باشگاه اعلام کرد که پیش از بازی هفته بیست‌و‌هشتم با سپیدرود رشت بخشی از مطالبات بازیکنان را پرداخت می‌کند. بازیکنان تراکتورسازی روز پنجشنبه در اعتراض به پرداخت نشدن مطالباتشان تمرین نکردند. آنها تا کنون ۴۰درصد از مبلغ قرارداد خود را دریافت کرده‌اند و قرار است طبق مذاکراتی که باشگاه با اسپانسر خود داشته، بخش دیگری از قرارداد بازیکنان طی روزهای آینده پرداخت شود. تراکتورسازی تبریز در چارچوب هفته بیست‌و‌هشتم لیگ‌برتر فوتبال ایران از ساعت۱۷ روز پنجشنبه در خانه سپیدرود به مصاف این تیم می‌رود که این تیم هم برای بقا می‌جنگد.
    شکایت ادینیو یک سال طول می‌کشد
چندی پیش در روزنامه همشهری‌ورزشی در گزارشی از شکایت ادینیو از تراکتورسازی خبر دادیم اما مسئولان باشگاه مدعی شدند که با او مذاکره می‌کنند. در حالیکه هنوز دو پرونده شکایت خارجی‌ها از تراکتور در فیفا باز است شکایت مهاجم محبوب سابق تراکتوری‌ها می‌تواند برای فصل آینده دردسر دیگری برای تیم باشد. در سال گذشته 9 پرونده خطرناک باشگاه تراکتورسازی در فیفا پس از صدور حکم نهایی با پرداخت مبلغ مختومه شد که در چنین مواردی، فدراسیون جهانی فوتبال از باشگاه‌ می‌خواهد جوابیه تنظیم کرده و به ادعای شاکی پاسخ بدهد و بعد از آن رسیدگی شده و فرصت دادرسی داده می‌شود که طرفین از ادعای خود دفاع کنند. مسئولان باشگاه تراکتورسازی که در یک سال اخیر طلب اکثر مربیان و بازیکنان خارجی این تیم را پرداخت کرده‌اند در صدد پرداخت حق و حقوق ادینیو نیز هستند که چیزی حدود 100هزار دلار از این باشگاه طلبکار است. آرش نجفی، وکیل باشگاه تراکتورسازی در این خصوص گفت: «ما لایحه دفاعی خود را آماده می‌کنیم و ارائه می‌دهیم. روال رسیدگی به این پرونده‌ها معمولا در فیفا 6ماه طول می‌کشد و بعد ازآن حکم نهایی صادر می‌شود. در آن زمان به ما می‌گویند مبلغ بازیکن را پرداخت کنید و این پروسه حدود یک سال
طول می‌کشد.»
    تمرین تراکتور تعطیل شد
بنا به تصمیم ارطغرول ساغلام تمرین تراکتورسازی تبریز بعد از ریکاوری عصر یکشنبه، تعطیل شد و بازیکنان این تیم با توجه به فشردگی مسابقات دیروز استراحت کردند. این تیم روز جمعه بازی حساسی را مقابل سپیدرود دارد چراکه شاگردان کریمی برای بقا در لیگ می جنگند و چیزی برای از دست دادن ندارند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید