• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 21 فروردین 1397
کد مطلب : 11635
+
-

سرقت از مردان افغان در نقش مأمور پلیس

آگاهی
سرقت از مردان افغان در نقش مأمور پلیس

«ضمن اینکه مجوزتان در ایران قانونی نیست، در کار خرید و فروش مواد‌مخدر هم فعالیت دارید.» این جمله را 2مأمور قلابی پس از مواجهه با طعمه‌هایشان که مردان افغان بودند، بازگو می‌کردند تا به بهانه بازرسی، دست به سرقت بزنند.
به گزارش همشهری، چند وقت پیش مأموران پلیس پایتخت در جریان سرقت‌های سریالی در مناطق شمال، شرق و جنوب شرق تهران قرار گرفتند که نشان می‌داد سرنشینان یک دستگاه خودروی پژو 405نقره‌ای رنگ، با ترفند‌های مختلف دست به سرقت از مردان افغان می‌زنند. یکی از مالباخته‌ها به مأموران گفت: در حال رفتن به محل کارم در شرق تهران بودم که سرنشینان خودروی پژویی سد راهم شدند و خود را مأمور معرفی کردند. آنها به بهانه اینکه مواد‌مخدر همراه دارم و به‌صورت غیرقانونی در ایران هستم اقدام به بازرسی وسایلی که همراهم بود، کردند. آنها وقتی موبایلم را پیدا کردند آن را برداشتند و گفتند باید وسایلت توقیف شود. پس ازآن هرچه پول همراهم بود به همراه مقداری طلا سرقت کرده و متواری شدند.

دستگیری

مأموران پلیس آگاهی تهران تحقیقات خود را برای شناسایی مأموران قلابی شروع کردند تا اینکه در جریان آخرین سرقتی که حوالی تجریش رخ داد موفق شدند با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته محل سرقت، خودروی پژو405نقره‌ای رنگ را شناسایی کنند. پس از آن مالک آن را یافتند و مشخص شد که وی یکی از مجرمان سابقه‌دار است. این متهم پس از دستگیری به ده‌ها فقره سرقت از افغان‌ها با این شگرد اعتراف کرد که با معرفی همدستش، مأموران وی را هم به دام انداختند. ضمن اینکه در بازرسی از مخفیگاهش چندین دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه کشف شد. در ادامه تعدادی از صاحبان گوشی‌های تلفن همراه مسروقه به‌عنوان مالباخته شناسایی و به اداره پنجم پلیس آگاهی دعوت شدند. آنها پس از مواجهه حضوری با متهمان، هر دو نفر را به‌عنوان مأموران قلابی و سارق شناسایی کردند.
به گفته سرهنگ داوود فرد، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران، متهمان با دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه یک تهران، جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار مأموران اداره پنجم پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید