• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 21 فروردین 1397
کد مطلب : 11628
+
-

تکدیگری 6کودک مفقود شده در پایتخت

چند گروه از مأموران پلیس برای یافتن این کودکان بسیج شده بودند تا اینکه پس از 8 روز آنها را در یکی از مناطق تهران پیدا کردند

پیگیری
تکدیگری 6کودک مفقود شده در پایتخت

معمای ناپدید شدن 6کودک خردسال در گرمسار بعد از 8روز تلاش در تهران رازگشایی شد. یافته‌های پلیس حاکی از آن است که این کودکان برای تکدیگری راهی پایتخت شده بودند.
دیروز در صفحه حوادث همشهری،  گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه 6کودک در یک روز در گرمسار ناپدید شده‌اند.
تصاویر این کودکان در فضای مجازی دست به‌دست می‌چرخید و زیر آن نوشته شده بود که این 6کودک،  12فروردین‌ماه حوالی سه راه افسریه گم شده‌اند و به کسی که آنها را پیدا کند،  مژدگانی پرداخت می‌شود.
پدر4 کودک از کودکان در گفت‌وگو با همشهری جزئیات ناپدید شدن آنها را بازگو کرد. به گفته وی،  2پسر و 2دختر وی همراه دو دختر برادرش، روز دوازدهم فروردین‌ماه در شهرستان گرمسار به طرز عجیبی ناپدیدشده بودند. محمد در میان آنها از همه بزرگ‌تر و 12ساله بود و بقیه زیر 8سال داشتند.  به گفته خانواده این کودکان،  آنها روز حادثه برای بازی به پارکی در نزدیکی خانه‌شان رفته بودند اما به طرز مرموزی ناپدید شده بودند و هیچ ردی از آنها در دست نبود. خانواده آنها برای یافتن جگرگوشه‌هایشان دست به‌کار شدند و همه جا را جست و جو کردند تا اینکه با پیدا کردن راننده مسافرکشی مشخص شد که 6کودک روز دوازدهم  فروردین در گرمسار سوار خودروی مسافرکش شده و با پرداخت 22هزار و 500تومان کرایه،  راهی تهران شده و در سه راه افسریه از ماشین پیاده شده‌اند. ضمن اینکه راننده هیچ نقشی در ناپدید شدن آنها نداشت. محمد کودک 12ساله به راننده گفته بود که خانواده‌اش در تهران هستند و قصد دارند برای مراسم عروسی یکی از بستگانشان به تهران بروند. از سوی دیگر خانواده این کودکان،  ‌ماجرای ناپدید شدن فرزندانشان را به پلیس گرمسار گزارش و تیم تحقیق راهی پایتخت شدند و با هماهنگی مأموران پلیس پایتخت تلاش خود را برای یافتن آنها آغاز کردند.

حل معما

همچنان که بررسی‌ها ادامه داشت،  صبح دیروز یکی از بستگان این کودکان آنها را به‌صورت اتفاقی در یکی از خیابان‌های تهران در حال تکدیگری دید. ضمن اینکه پس از انتشار گزارش و عکس کودکان در فضای مجازی، ‌افراد زیادی با پلیس گرمسار تماس گرفته و عنوان کردند که کودکان را در حال تکدیگری در خیابان‌های پایتخت دیده‌اند. همین کافی بود تا مأموران پلیس تهران راهی خیابان مورد نظر در تهران شوند و محمد پسر 12ساله را هنگام تکدیگری شناسایی کنند. با راهنمایی این پسر بود که 5کودک دیگر هم که در همان حوالی مشغول تکدیگری بودند شناسایی شدند و به گرمسار انتقال یافتند تا تحویل خانواده هایشان شوند. در ادامه بررسی‌ها مشخص شد محمد که از همه بزرگ‌تر است چند‌ماه قبل نیز بی‌آنکه خانواده‌اش را در جریان قرار دهد،  از گرمسار به تهران آمده و در نقاط مختلف تهران اقدام به تکدیگری کرده است. خانواده وی در آن زمان گزارش ناپدید شدن وی را به پلیس اعلام کردند تا اینکه در نهایت توسط شهروندان تحویل اورژانس اجتماعی و پس از آن به خانواده‌اش تحویل داده شد. او این بار، ‌2خواهر، ‌برادر و دخترعموهایش را با خود به تهران آورده و اقدام به تکدیگری می‌کردند و معمولا شب‌ها را در سرویس بهداشتی پارک‌ها می‌خوابیدند.
سرهنگ حداد،  رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان سمنان در این خصوص به باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به اطلاع‌رسانی و پیگیری مستمر مأموران انتظامی استان صبح دوشنبه هر 6کودک مفقود شده در گرمسار توسط مأموران انتظامی تهران در یکی از پارک‌های تهران مشاهده و تحویل کلانتری محل و در نهایت تحویل خانواده‌های خود شدند‎.‎
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان سمنان تصریح کرد: این کودکان انگیزه خود را برای فرار از منزل تکدیگری در تهران عنوان کرده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید